maggi224 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 video1:http://youtube.com/watch?v=NURjFvmDpEc&feature=PlayList&p=CB2AC7DF8FF6373B&playnext=1&index=14 video 2: Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 virker som bra greie, men jeg holder meg til meguiars Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ikke akkurat revolusjonerende nei... Pinnacle har mye bra, men klarer ikke å korrigere så "heftig" som Meg's MG-serie Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Men XMT er i en helt annen klasse enn Mirror Glaze. Og retter veldig mye, med tanke på hvor enkelt den er i bruk. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 har brukt meg serien i to år, men har aldri hørt om mirror glaze serie....er det noe nytt?? har selv bla scratc-x, ntec voksen, clay med spray, lakkrens, polering og carnuaba (step 1 til 3) og så en ting til som eg ikke kommer på i farten. en litersflaske med noe som man må bruke gul pute og maskin på pluss felgrensen og gel shampooen..tror ikke noe av dette er mirror glaze.... er den mirror-serien bedre enn "den vanlige" som jeg da sikkert har? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Mirror Glaze er serien for profesjonell bruk. Se her: http://www.autogeek.net/meguiars.html Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 skjønner...., så det er bedre enn "hvermansen" Meg produkter som jeg har? Lenke til kommentar
maggi224 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 skjønner...., så det er bedre enn "hvermansen" Meg produkter som jeg har?jepp mye bedre Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 ok. den koster vel og da fletta i forhold tenker jeg, er vel stort sett ment for maskin og. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Større forpakninger gir høyere pris ja. Proffserien er beregnet på profesjonelle, men det er veldig mange "vanlige" som lærer seg å bruke roterende maskin; så jeg selger faktisk en del proffprodukter til forbrukere også. Det som er viktig er å lære seg hvordan det funker før man går i gang på en "ny" bil... Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) normalt sett bør jo større forpakninger gi lavere pris. oppgitt pr liter osv jeg brukte ifjor endel tid på div biler for kompiser og meg selv selvfølgelig roterende maskin, gul pute og Meg m-80 speed glaze. har en halv liter igjen. frossen mest sannsynlig da jeg har glemt å ta hele serien inn i boden for vinteren så alt er nok ødelagt. anyway så er jeg fortrolig med m-80 og maskin. m-80 er på styrke 4 så den helt store skaden klarer man nok ikke å gjøre uten å gå inn for det. passer og på rotasjonen opp mot linjer og knekker på karosseriet. der kan man lett være uheldig tror jeg vil tippe en 8-10 timer totalt med maskin og m-80en. er det nok tror du til å gyve løs med proff serien? Endret 8. februar 2009 av gjeewaytee Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 M80 er proffserien... Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 normalt sett bør jo større forpakninger gi lavere pris. oppgitt pr liter osv jeg brukte ifjor endel tid på div biler for kompiser og meg selv selvfølgelig roterende maskin, gul pute og Meg m-80 speed glaze. har en halv liter igjen. frossen mest sannsynlig da jeg har glemt å ta hele serien inn i boden for vinteren så alt er nok ødelagt. anyway så er jeg fortrolig med m-80 og maskin. m-80 er på styrke 4 så den helt store skaden klarer man nok ikke å gjøre uten å gå inn for det. passer og på rotasjonen opp mot linjer og knekker på karosseriet. der kan man lett være uheldig tror jeg vil tippe en 8-10 timer totalt med maskin og m-80en. er det nok tror du til å gyve løs med proff serien? MG80'en er neppe ødelagt, du må bare "riste den opp" grundig siden den gjerne skiller seg når den har vært frosset. Finn deg et gammelt vrak eller testobjekt som du kan "øve" deg på med roterende og mer korrigerende midler og ullpad/cutting pad. Det er også smart å lese f.eks denne guiden grundig før du går til verks. "Norske" priser på MG-serien kan du finne f.eks hos oss, dvs godkjemi.com Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 ok. har et prosjekt til våren/sommeren. min bror har kjøpt seg en rød bil, dvs rosahvitish på taket og litt på panser. hva ville en proff valgt av midler og styrke? har litt lyst å prøve meg på proff serien. føler at styrke 4 på mg80 blir litt for lite kraftig på den "røde" bilen.... Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 ok. har et prosjekt til våren/sommeren. min bror har kjøpt seg en rød bil, dvs rosahvitish på taket og litt på panser. hva ville en proff valgt av midler og styrke? har litt lyst å prøve meg på proff serien. føler at styrke 4 på mg80 blir litt for lite kraftig på den "røde" bilen.... Vanskelig å si uten å se/kjenne lakken. En proff ville prøvd først med en relativt mild kombinasjon, og heller jobbet seg oppover i agressivitet for å se hvor mye "lut" som skal til. En rød bil som har begynt å bli "rosahvit" har som regel ikke klarlakk, og har ofte relativt myk lakk (spesielt hvis det er japse.) Jeg hadde sannsynligvis testet MG86 med polishing pad først, og så jobbet meg oppover i cut på pad'en dersom det ikke tok nok. Dersom det tok veldig dårlig ville jeg kjørt MG105 da denne har kraftig cut. Jeg avslutter som regel med MG80 for å fjerne kjørespor og hologrammer. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) skjønner....det er en japse ja men åssen funker det hvis den ikke har klarlakk då egentlig. det tar jo ikke lang tid før den rosahvite fargen kommer tilbake. jeg tar da utgangspunktet i at han kommer aldri til å spandere på noe klarlakk på den bilen jeg tok en tilsvarende bil ifjor med mg80-styrke 4. den bilen var "bare" blitt rosa. den ble blodrød tilslutt og kanonblank, men det tok sinnsykt lang tid med styrke 4 for å få frem fargen igjen. det tok heller ikke mange mange ukene før den begynte å falme igjen... jeg skjønner jo at uansett lakkbehandling med Meg så vil man aldri få en voldsom langvarig effekt på en "rosa" ((rød) bil hologram sier du. er det de skjoldene som jeg kaller det som blir veldig synlige på en svart bil etter polering? EDIT: mg80....er det nr som tilsvare styrke 4?? at da feks mg 100 er styrke 6 feks? Endret 8. februar 2009 av gjeewaytee Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 skjønner....det er en japse ja men åssen funker det hvis den ikke har klarlakk då egentlig. det tar jo ikke lang tid før den rosahvite fargen kommer tilbake. jeg tar da utgangspunktet i at han kommer aldri til å spandere på noe klarlakk på den bilen jeg tok en tilsvarende bil ifjor med mg80-styrke 4. den bilen var "bare" blitt rosa. den ble blodrød tilslutt og kanonblank, men det tok sinnsykt lang tid med styrke 4 for å få frem fargen igjen. det tok heller ikke mange mange ukene før den begynte å falme igjen... jeg skjønner jo at uansett lakkbehandling med Meg så vil man aldri få en voldsom langvarig effekt på en "rosa" ((rød) bil hologram sier du. er det de skjoldene som jeg kaller det som blir veldig synlige på en svart bil etter polering? EDIT: mg80....er det nr som tilsvare styrke 4?? at da feks mg 100 er styrke 6 feks? Det er viktig å bruke god sealer/voks på biler uten klarlakk, da holder de seg fine. Hologrammer kan se ut som skjolder ja. Det er rett og slett kjørespor etter maskin. MG105 har styrke 12..! Skalaen gikk egentlig til 10, men måtte endres etter lanseringen av 105. Ikke mye logisk, men slik er "cut-oversikten:" Både 105 og 95 har 12 i cut 85 har 10 84 har 9 83 har 6 04 har 8 01 har 7 02 har 5 80 og 66 har 4 82 og 09 har 3 03 har 1 Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 hehe. smart han som oppfant den skalaen carnuaba voksen blir for svak i proff-selskapet da? tenker på forbruker serien som jeg har Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 hehe. smart han som oppfant den skalaen carnuaba voksen blir for svak i proff-selskapet da? tenker på forbruker serien som jeg har Carnauba'n i Step 3 (hvis det er den du har) holder relativt greit, spesielt i forhold til prisen. Mange foretrekker å legge en syntetisk sealer før de legger på carnaubavoks, og dette gir mer langvarig beskyttelse. Selv bruker jeg MG21 under MG26, men det er ikke noe i veien for å bruke f.eks Tech Wax under DC step3 Carnauba. Det som er viktig når man bruker en sealer er at den skal legges på og tas av som en vanlig voks, men den skal også etterherde uten å være i kontakt med vann i 12-24 timer. Etter dette holder den bra, og har god heft til å legge voks utenpå. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 ok. så man legger da tech wax først, så carnuaba step 3 og en voks til oppå etter 12-24 timer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå