Gå til innhold

BK: tittel "Måkeyoga"

jaadd

Anbefalte innlegg

Var ute og testet nyanskaffa telezoom, da jeg møtte på denne smidige krabaten. Yogainstruktør eller kung fu mester? :hmm:

post-181365-1233785664_thumb.jpg

f/5.6

300mm

1/640s

ISO 400

Hva synes dere?

Måtte croppe ganske mye, kom ikke helt nært. Har jeg dratt for hardt i sharpen-spakene, forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk :) tror jeg så meg litt blind på det. Hadde allikevel likt det om måken var vridd 90 grader mot klokka, så jeg hadde fått med den utstrakte foten bak.

Så det også på en annen skjerm i dag, og så at jeg bør fikse oppskarpinga. Dette ledet meg forøvrig til et lite spørsmål: Burde jeg skarpe opp før eller etter crop og resize? Og hvordan blir påvirkingen av oppskarpingen før kontra etter crop?

Lenke til kommentar

Så på denne tiligere i dag da jeg var innom, men sitter ennå med samme følelse av bildet ennå, når jeg ser det nå.

Digger måsa.

Tittet litt på kung-fu panda i går, og minner meg litt om den derran fuggeln i filmen:)

Så modellen er kanon, og utfører bra.

Selve kvaliteten på bildet, er vell ikke helt der.

Støye plager meg egentlig ikke på dette bildet så veldig, men i bakgrunnen så får jeg følelse av bevegelse, som om måsa skulle vært panorert?

Kan være meg og klokka men men..

Gøy bilde:)

Lenke til kommentar

Jeg ser det du sier om panorering, Itw. Fikk samme følelsen da jeg zooma litt lengre inn på måsen, men den sto helt i ro på en påle utenfor en brygge.

Kjipt at jeg måtte croppe såpass mye. Går jo fort ut over kvaliteten.

Har laget en ny versjon, med mindre oppskarping, og uten dobbel jpeg-kompresjon ( :blush: ) . Synes det ble hakket bedre, nærmest brukbart :p

post-181365-1233903602_thumb.jpg

EDIT: leif

Endret av jaadd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...