jaadd Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Var ute og testet nyanskaffa telezoom, da jeg møtte på denne smidige krabaten. Yogainstruktør eller kung fu mester? f/5.6 300mm 1/640s ISO 400 Hva synes dere? Måtte croppe ganske mye, kom ikke helt nært. Har jeg dratt for hardt i sharpen-spakene, forresten? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Artig motiv. Tittelen står i stil, og begge forslagene (kung fu/yoga) passer fint. Gjennomførelsen er så som så, men det viktigste er vel "å kunne se", resten kommer etterhvert. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 He he ja passende tittel! Stilig bilde! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Var meget stilig! Absolutt godkjent i mine øyne, og spiller liten rolle at det muligens er litt vel opskarpet. Well done:) Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 takk tror jeg så meg litt blind på det. Hadde allikevel likt det om måken var vridd 90 grader mot klokka, så jeg hadde fått med den utstrakte foten bak. Så det også på en annen skjerm i dag, og så at jeg bør fikse oppskarpinga. Dette ledet meg forøvrig til et lite spørsmål: Burde jeg skarpe opp før eller etter crop og resize? Og hvordan blir påvirkingen av oppskarpingen før kontra etter crop? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Så på denne tiligere i dag da jeg var innom, men sitter ennå med samme følelse av bildet ennå, når jeg ser det nå. Digger måsa. Tittet litt på kung-fu panda i går, og minner meg litt om den derran fuggeln i filmen:) Så modellen er kanon, og utfører bra. Selve kvaliteten på bildet, er vell ikke helt der. Støye plager meg egentlig ikke på dette bildet så veldig, men i bakgrunnen så får jeg følelse av bevegelse, som om måsa skulle vært panorert? Kan være meg og klokka men men.. Gøy bilde:) Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Herlig motiv og godt sett! Litt mangler på det tekniske, men det er allerede påpekt. Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jeg ser det du sier om panorering, Itw. Fikk samme følelsen da jeg zooma litt lengre inn på måsen, men den sto helt i ro på en påle utenfor en brygge. Kjipt at jeg måtte croppe såpass mye. Går jo fort ut over kvaliteten. Har laget en ny versjon, med mindre oppskarping, og uten dobbel jpeg-kompresjon ( ) . Synes det ble hakket bedre, nærmest brukbart EDIT: leif Endret 6. februar 2009 av jaadd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå