TGB Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Etter å ha rotet bort/mistet mine 2 Lexar CF 300x 16GB kort, var jeg innom fotovideo for å kjøpe et par nye og fant samtidig den perfekte(?) kamerabaggen. http://www.thinktankphoto.com/feature_cat_...UrbnDsgs_UD35_1 Den har plass til D3 med påmontert 70-200mm VR, ekstra kamerahus, 24-70mm og 14-24mm + 10" laptop (13.3" om man benytter D300 istedenfor D3). Baggen virker forøvrig veldig solid konstruert, samt at den er liten En fyr har lagt ut bildeserie på Flickr hvor han fyller baggen med følgende: - D3 - 70-200 VR - 24-70 - 14-24 - MacBook - SB900++ http://www.flickr.com/photos/mikemata247/3...57611834200308/ Benytter man 10" laptop istedenfor vil det ikke bli noe press på glidelåsen slik som på bildeserien. Endret 4. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Mange fotografer som skiver mye fint om Thinktank.. Tenker selv på Airport Anitdote/acceleration eller Streetwalker Harddrive. Vanskelig når man ikke har muligheten til å se på de fysisk. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Derfor flickr bildeserien er så bra, da får man en bedre idé om størrelse og hva som passer oppi. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Cambags.com funker fint også Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg har en ThinkTank (Urban Disguise 40) og kvalitetsfølelsen overgår f.eks Lowepro med god margin. http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_UrbnDsgs.php Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Thunderhead skrev: Jeg har en ThinkTank (Urban Disguise 40) og kvalitetsfølelsen overgår f.eks Lowepro med god margin. Kikket på den tidligere også, men passet akkurat ikke mitt behov dessverre. 30 utgaven var for liten - derfor jeg fikk min store overraskelse når de hadde lansert 35 utgaven. Pleier slepe med meg kamera (og Eee PC'en) min absolutt overalt - så skal gi tilbakemelding på hva jeg mener etter noen uker/måneders bruk. Ser lovende ut så langt. Jeg har en hel del Lowepro sekker/bagger også, veldig fornøyd med spesielt slingshot utgavene (har 3 av dem) - men ThinkTank virker enda bedre laget, så der er jeg 100% enig enn så lenge Endret 4. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
arela Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Sitat Etter å ha rotet bort/mistet mine 2 Lexar CF 300x 16GB kort, var jeg innom fotovideo for å kjøpe et par nye og fant samtidig den perfekte(?) kamerabaggen. Det er ikke lett nei. Jeg bruker å ende opp med en svipptur sekk. Det går bra, da jeg har linseposer på alle obketiv. Bag'ene er enten for store eller for små, og Lowepro (compudaypack) sekken min passer som regel ikke til dagsturer. En mulighet jeg ikke har prøvd, er "landstrykerbylt". En kan jo bruke monopoden som kjepp. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) TGB skrev: En fyr har lagt ut bildeserie på Flickr hvor han fyller baggen med følgende:- D3 - 70-200 VR - 24-70 - 14-24 - MacBook - SB900++ Virket ikke som at han fikk plass til SB900 Jeg kjøpte en Think Thank Holster 20 som et supplement til kamerasekken min. Veldig kjekk, med flere gode løsninger Endret 5. februar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 SB-900 har plass i frontlommen - plass til D3 der, så burde nesten gå å få ned en SB-900 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Denne kan jeg finne på å kjøpe som et mindre jålete alternativ til min Crumpler Daily XL. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg ble sittende små-perpleks å se på utstyrslista di istedet, der har du alt jeg noen sinne kommer til å ønske meg i godt kamerautstyr. Hvis dette er baggen som er perfekt for det arsenalet, sier det litt om den og. nice. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Liten oppdatering så langt: For Eee PC 1000h + D3 og 2 objektiver fungerer den optimalt. Slenger man oppi 1 objekiv til og et ekstra kamerahus så begynner tyngden å bli drøy (jeg som mangler trenging?). Vannligvis inneholder baggen D3 + 24-70 f/2.8 samt 14-24 f/2.8 og Eee PC'en. Til dette formålet er den ekstremt bra. Torbjørn: utstyret er jeg veldig fornøyd med, men har jobbet hardt og lenge for å klare få på plass det utstyret. Anbefaler deg å sette opp plan for kjøp, spare og kjøpe inn etterhvert som du har penger. Hva du enn gjør, ikke kjøp på kreditt Også smart å fokusere på objektiver i stedenfor kamerahus. Endret 8. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ja, det var det da. Jeg har mer eller mindre ukontrollert penslet meg inn på DX-sporet hva objektiv angår. Må vel ta en liten totalrevurdering og sette opp en plan. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Eneste som er kjipt er at det ikke er en sekk.. leter etter en romslig kameraryggsekk som ikke ser alt for "kamera" ut.;p Lowepro CompuPrimusser jo litt grei ut for vandringsturer, med sideuttak av kamera som kan være gunstig. Men tviler på det er plass til så mye mer enn hus+24-70 og 12-24(14-24). Noen som har noen forslag? Som sagt, helst med sideutgang i tillegg. Forresten enig med deg Torbjørn ang TGB's utstyr;) Får prøve dra det i havn før må gå over til fellesøkonomi, som kan se ut å nærme seg. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 nbmofo skrev: Eneste som er kjipt er at det ikke er en sekk.. leter etter en romslig kameraryggsekk som ikke ser alt for "kamera" ut.;pLowepro CompuPrimusser jo litt grei ut for vandringsturer, med sideuttak av kamera som kan være gunstig. Men tviler på det er plass til så mye mer enn hus+24-70 og 12-24(14-24). Noen som har noen forslag? Som sagt, helst med sideutgang i tillegg. Forresten enig med deg Torbjørn ang TGB's utstyr;) Får prøve dra det i havn før må gå over til fellesøkonomi, som kan se ut å nærme seg. Den kan benyttes som sekk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå