Gå til innhold

Mulig å endre innkallelsedato?

Teig

Anbefalte innlegg

Tittelen sier alt; er det mulig å endre datoen du skal inn på ved å ringe/sende mail til vernepliktsverket etter du har mottatt varsel om innkalling? Lurer fordi jeg og en kameratgjeng skal bestille ferietur og det blir litt kjipt å bli innkalt samme uka som jeg er i det store utland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel praktisk talt ikke verre enn å ringe inn til vernepliktsverket å faktisk høre..

Men regner med at man burde ha en greit god grunn (noe en sydentur som ikke engang er bestilt kanskje ikke er)..

Men man kommer ingen vei i livet uten å prøve..

(Blir heller ikke skutt hvis det ikke går, får bare et nei)

Lenke til kommentar

Dette kan du dog rekne deg fram til sånn ca. Såvidt jeg vet har madla inntak helt i slutten av juli og en gang tidlig i august (6-12). Augustdatoene gjelder for bla. skjold og GP også. Neste innrykk er en gang i midten av januar. Så hvis du har fått varsel om innkallelse og vet sånn noenlunde hvor du kommer til å bli innkalt, kan du bare spørre folk her, så kan de fortelle deg når innrykket var i fjor.

Lenke til kommentar

Men glem hele problemet med sydentur. Si at jeg får studieplass fra høsten 2009 og jeg blir innkalt til januar 2010. Jeg "mister" da 8 måneder hvis studieplassen blir holdt av til meg til høsten 2010 igjen. Er det gyldig grunn for å få flytte innkallelsen til en tidligere dato, si juli så jeg kan kan starte rett på studier høsten 2009 som det allerede var planlagt?

Lenke til kommentar

Du får automatisk utsettelse hvis du har vært 3 mnd eller mer i studier.

Du kan ringe VPV og spørre om du kan få fremskyndet innkallelsesdato til juli i år hvis det var det du lurte på, men gjør det så fort som mulig.

Det fungerte for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...