luft Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Heisann! I dag går jeg studieforberedende (allmenn) VG1 og har planer om å starte en trafikkflygerutdanning eller flygelederutdanning etter VG3. Så lurer på hva jeg skal velge nå til høsten (VG2). Hva egner seg best? Jeg må velge minst 2 fag i programområdet mitt (realfag) og minst 2 5-timersfag fra eget eller annet programområde. Har følgende å velge mellom: Realfag Matematikk R1 Kjemi 1 Biologi 1 Fysikk 1 (Geofag X) Språkfag Internasjonal engelsk Samdunnsfag/økonomi Rettslære 1 Media og informasjonskunnskap 1 Sosiologi og sosialantropologi. Historie og filosofi Etter termin 1 i år hadde jeg 4,3 i snitt -laveste karakter var 4 Edit: Dersom jeg skal ha R1 i VG2 har jeg 3 uketimer mindre enn kravet om antall skoletimer. Jeg må enten velge et ekstra fag og dermed få en del timer mer enn jeg trenger eller ta Geofag X som er på 3 timer. Endret 4. februar 2009 av Even92LN Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Internasjonal engelsk er selvsagt. Ellers er det vel ikke så mye, kanskje litt matte? Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Universitetet i Tromsø tilbyr flygerutdanning. Opptakskrav Generell studiekompetanse. I tillegg har departementet i Rundskriv F-13-08 fastsatt følgende spesielle opptakskrav: Matematikk R1 eller S1+S2 og Fysikk 1 (2MX/2MY/3MZ og 2FY. Vil tippe snittet for å komme inn vil være ganske høyt! Link: http://www2.uit.no/www/studiesokere/studie...amp;p_d_v=92505 Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hvis du skal bli flyger er nok snittet ganske høyt ja. Mange flytter til USA og tar det der. DYRT. Flygeleder derimot... Endret 5. februar 2009 av ozi3333 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Flygeleder er fint vet du! Går for tiden på flygelederskole i Sverige (skolen er startet som et samarbeid mellom de skandinaviske landene). Er meget fornøyd; utfordrende og spennende yrke med gode arbeids- og lønnsbetingelser. Studiet er ellers forholdsvis kort; ca. 15 måneder grunnmodul og deretter omtrent 1 år i praksis. Praksisbiten av utdanningen er lønnet (260.000/år). Send gjerne en mail dersom du lurer på noe! /TH PS: Ellers kan man også sjekke ut ATCSTUFF.NET; ei lita side jeg og en kompis har snekra sammen med en del teorisammendrag fra skolen vi har laga selv. Endret 5. februar 2009 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå