Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"klumper" under brystvortene//gutt

Gjest o.Ô

Anbefalte innlegg

jeg er en gutt 16år, ca midt i puberteten somewhere, og ganske så tynn.

har hatt et "problem" ganske lenge nå, faktisk litt over 1 år.

problemet er at det er noen harde "klumper" under/bak brystvortene.

disse er ca 1 cm lang og 0.5 cm "høy"

jeg syntes det er utrolig irriterende å ha de der, og liker ikke å gå i bar overkropp, dusje eller bade offentlig/skolen på grunn av at brystvortene (og det dritet rundt) ser så stort ut.

den ene klumpen er ca litt mindre en den andre. og hvis jeg fryser og bare av og til så krymper de, men kan begynne å vokse igjen nårsomhelst.

er det bare jeg som har det? har ikke sett noen andre med samme problem, men går ikke rundt og studerer andre gutter heller akkuratt :tease: lurer på om det er ekstra tydelig for meg siden jeg er såpass tynn.

er det noen måte å forebygge/bli kvitt det? hadde blitt skikkelig happy om jeg hadde blitt kvitt det før sommeren.

leste noe om det for veldig lenge om at det bare er en del av puberteten, men at det ikke varte så lenge.

pl0x halp me!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest smilllll

hei! :D

Her kan jeg trøste deg med at det går over etterhvert. Jeg hadde det ganske ekstremt for å være ærlig. Etterhvert går det over til å være rett og slett sexy. =)

For å si det sånn, så var jeg på ferie i Tyrkia nå det var på det værste, men ingen kikka noe spesielt. Det er mange ganger slik at de ser mye større ut fra den vinkelen du ser det ifra.

Noen får disse "klumpene" som du sier, mens andre ikke.

Jeg kan se det at jeg er mye finere på overkroppen nå enn de fleste andre gutter jeg kjenner. Ser ut som om jeg har større muskler i brystet :p

Gled deg =)

Lenke til kommentar
Gjest Samme :(

Har det samme, og ja.. Jeg HATER å dusje blandt andre, ha bading.. Faktisk bare det å ha en t-skjorte på er litt ubehaglig, og de gjør at jeg ikke kan gjøre ting som jeg faktisk har lyst til, fordi jeg skjuler meg.. Har hatt dette i vel over 2år nå, er 16 år iår og håper som faen at det skal gå vekk til sommeren..

-Deppis-

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Gjest

Jeg har Samme problem. Spurte legen å noen kompiser av meg først. De sa alle det forsvinner av seg selv det er bare en periode i puberteten. DU trenger faen ikke sjule det. det er helt normalt. ET TIPS: når du bader med noen kompiser eller noe så bare si det. LIzzm. Helt 100% naturlig

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hallo, folkens :) Jeg er 15 år og har nettopp fått en kul under den ene brystvorten. Den er på størrelsen med en ert, og gjør litt vondt å ta på. Den ligger derimot under huden, og er ikke synlig. Riktignok er denne brystvorten større enn den andre, men det har den vært så lenge jeg kan huske.

Gjør meg glad å se at så mange andre har noe lignende, men er fortsatt bekymret for hva det kan være. Bør jeg oppsøke legen?

Lenke til kommentar

Hva er vits med å åpne nesten 2 år gamle poster på nytt ?

Søkte kanskje etter svaret i stedenfor å lage en ny tråd of få beskjed om at det allerede var en tåd om det og at han skulle lett litt før han laget tråd...?

Edit: ingen tegnsetting overhodet i den setningen gitt..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

hadde dette for ca. 1 år siden men de forsvant. men vet ikke om jeg kjenner litt enda i den ene. er det nødvendig å oppsøke lege? var redd for at det var brystkreft for har hørt menn og kan få det. var bare ei lita "ert" under brystvorta så den ble litt større enn den andre. det kom ei "ert" på den andre brystvorta og. trenger jeg stresse mer med det?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har samme problem som trådstarter. Fikk slike "klumper" under brystvortene under puberteten, noe som gjør at de ser ganske "opblåst" ut. Fikk også beskjed om at de kommer til å forsvinne, noe de ennå ikke har gjort i en alder av 27. Har blitt litt mer komfortabel med de nå, men har fortsatt lyst til å fjerne de kirurgisk. tilstanden heter gynekomasti. Søk det opp på google, så finner du mange svar :)

Lenke til kommentar

Fikk også beskjed om at dette ville forsvinne helt av seg selv.

Det gjør det ikke.

Utviklet brystvev forsvinner ikke. Brystvev er veldig hardt.

Postet av anonym: b541a415e57525ac87ad8a8ee8b34389

Noen leger har virkelig ikke peiling. Er det noen som har fjernet dette kirurgisk og eventuelt kan anbefale en lege/sted?

Lenke til kommentar

Fikk også beskjed om at dette ville forsvinne helt av seg selv.

Det gjør det ikke.

Utviklet brystvev forsvinner ikke. Brystvev er veldig hardt.

Noen leger har virkelig ikke peiling. Er det noen som har fjernet dette kirurgisk og eventuelt kan anbefale en lege/sted?

Har også hatt operasjon for dette. Noe som ga veldig dårlige resultater i mine øyne. Selvfølgelig sa kirurgen som utførte inngrepet at det så veldig bra ut.

Får det fortsatt pekt ut hele tiden når jeg går i t-skjorte.

unngå rikshospitalet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...