H09I6AN Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Har jeg lov til å jobbe på båt/skip innenriks i arbeidsuke uten å ha tatt sikkerhetskurs (STCW)? Endret 4. februar 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har jeg lov til å jobbe på båt/skip innenriks i arbeidsuke uten å ha tatt sikkerhetskurs (STCW)? Ja, dersom fartøyet får dispensasjon fra Sjøfartsdirektoratet vil jeg tro at det går greit. Begrenset sikkerhetskurs ombord må man selvfølgelig ha. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, dersom fartøyet får dispensasjon fra Sjøfartsdirektoratet vil jeg tro at det går greit. Begrenset sikkerhetskurs ombord må man selvfølgelig ha. Mener du ISAF? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, dersom fartøyet får dispensasjon fra Sjøfartsdirektoratet vil jeg tro at det går greit. Begrenset sikkerhetskurs ombord må man selvfølgelig ha. Mener du ISAF? Nei, jeg snakker om et kurs holdt av sertifikatholder ombord. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Nei, jeg snakker om et kurs holdt av sertifikatholder ombord. Ah, skjønner Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Men hva med allmenn helsetilstand? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Men hva med allmenn helsetilstand? Har du noe som du tror kan virke diskvalifiserende? Jeg ville tatt kontakt med fartøysjef/selskap der du ønsker å deltidsjobbe og høre hva de sier. Dette vil nemlig variere med hvem du spør. Noe jeg er rimelig sikker på er at helsetilstanden som minimum må være såpass at du er i stand til å ta vare på deg selv. Deriblant nokså sikkert krav for å få på seg passende redningsutstyr på tid. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Siden det er snakk om arbeidsuke vil jeg tro du teller omtrent som passasjer, dvs. at du ikke inngår i sikkerhetsbemanning og derfor slipper alt av formelle krav, men rederiet og fartøysjef vil ha egne krav for å forsikre seg om at du ikke er et direkte sikkerhetsproblem. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Takker Tar en telefon de nærmeste dagene :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå