Gå til innhold

[Løst]Kjøpehjelp til førstegangsPC 9-10.000 kr. Skal hovedsaklig brukes som spillPC.

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens!

jeg håpet på at dere kunne hjelpe meg litt her, jeg er helt ny her og trenger litt hjelp nå ved kjøp av min første egne pc :thumbup:

jeg har vel 6000-7500 omtrendt til selve pc'en (stasjonær)

for tilsammen håper jeg på og treffe på ca 9000-10000 kr på alt

jeg har aldri kjøpt pc før og kan ikke så mye om dette, men jeg er glad i spill og jeg vil ha en pc som jeg håper klarer det meste av nye spill som jeg kan klare meg med en stund framover, noen år ihvertfall (2-3 kanskje)

jeg har lyst på en game-pc men tar gjerne en vanlig hvis det gir meg like mye og spille på

den skal kunne dra mye sims 2, med mange tilleggspakker, sims 3, cs, noen strategispill (noen gamle noen nye) og noen nye skytespill :new_woot:

har hørt at jeg bør klare og skaffe meg pc med 4 gb ram, 256 eller 512 mb skjermkort osv

har ikke så stor greie på hva jeg trenger se... så hvis dere kan komme med noen forslag vil jeg bli veldig glad for dem!!

vil gjerne ha tips på skjerm og, 19-20 tommer og rundt 1000-2000 ca

jeg er ganske sikker på at det skal la seg gjøre og finne noe til mitt behov, trenger bare litt hjelp fra folk med litt mer peiling enn meg!

sorry hvis det ble litt slurvete skrevet eller vanskelig og forstå.. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk, har vært der og titta også, og jeg skal ta meg en tur innom noen butikker

kan ikke mekke selv nei :p

har egentlig ikke lyst på så stor skjerm, men er det greit?

har alltid sett for meg at det blir for stort og spille på...

spiller du selv?

og i så fall, hvor stor skjerm har du? :cool:

Lenke til kommentar
takk, har vært der og titta også, og jeg skal ta meg en tur innom noen butikker

kan ikke mekke selv nei :p

har egentlig ikke lyst på så stor skjerm, men er det greit?

har alltid sett for meg at det blir for stort og spille på...

spiller du selv?

og i så fall, hvor stor skjerm har du? :cool:

Ja, spiller litt selv. Før brukte jeg en 22", men nå bruker jeg 17". Det kommer rett og slett an på hva du liker. Synes stor skjerm kan være greit av og til, bl.a. til strategispill. Til skytespill kan det kanskje bli litt stort spesielt om man sitter veldig nær den. Da får man på en måte ikke med seg alt som skjer... :p

Jeg hadde desidert kjøpt 24" i dag, da jeg ikke spiller så mye lenger, men hvis du spiller en del kan en litt mindre skjerm være greit. 19"-20" er suverent til ditt bruk vil jeg tro.

Men ta deg en liten tur ned på "databutikken" og se hva de har å tilby.

MVH

pcpcpc

BTW: Forskjellen på 2 og 4GB RAM er ganske liten. 2GB rask RAM funker helt fint! Mer enn 4GB er ikke vits å ha, da Windows XP/Vista ikke støtter mer enn det. 32-bit versjon (som er vanlig) støtter ikke mer enn omtrent 3GB.

EDIT: Test også ut de forskjellige skjermstørrelsene på eventuelle utstillingsskjermer for å finne ut hva som passer deg best! ;)

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar
rask ram? :hmm:

hva skal det bety?

er ikke ram bare ram liksom?

og hvor mye syned du jeg egentlig bør legge i etter mitt behov?

er ingen super gamer for og si det sånn, men likker og sitte inne og spille en del :p

Det finnes forskjellige hastigheter på RAM-brikker. Dette er noe de i butikken vet mye om. Hvis du sier du skal ha en gamer-pc velger de nok en god RAM. Dette trenger ikke du å bekymre deg for. :cool: Regner med at du med 'og hvor mye syned du jeg egentlig bør legge i etter mitt behov?' mener hvor mye penger du bør bruke...? I så fall er det ditt valg. Det jeg ville gjort var å gi ca. 10000 for en god gamer-maskin nå og oppgradert litt (CPU, grafikk..) om et år eller to.

MVH

pcpcpc

Lenke til kommentar

da mener du 10000 for det hele?

for som sagt så strekker ikke lommeboka til hvis bare pc'en koster 10000

og jeg tok en titt på den gamer'n med 24 tommers skjerm du viste meg :thumbup:

og hvis du mener det er en god pc er det nok det beste valget mitt så langt

takk for hjelpen, jeg får bare lete videre og spørre videre :)

men skjerm, for det kan hende jeg kjøper en annen en vettu, trenger jeg noe bedre enn 1280*800?

Lenke til kommentar

Jeg tror Dette oppsettet vil funke ganske bra , det er mye kvalitet og gjør det bra på tester , det skjermkortet tar the sims, cs og mange spill på high grafikk .

skjermen er også meget bra.

Jeg er ikke ekspert men etter erfaring så tror jeg nok dette ville være midt i blinken for deg , med hensynd til at du vil ha det i 2-3 år

Endret av eSuba
Lenke til kommentar

hvis det er flere som har noen forslag ville jeg bli glad over det :new_woot:

og foresten, er det stor forskjell på vanlig tastatur og mus i forhold til vanlige?

vet at det er raskere og har noen programbare knapper men er det virkelig så stor forskjell?

Lenke til kommentar

Tror den jeg fant er den billigste du får tak i som duger - du skal jo ikke bygge selv? Eller så tror jeg du må ta en titt på komplett, netshop eller multicom som har ferdige oppsett.

Hvis ikke dette holder må du spesifisere mer - er ikke 9600 GT et godt nok kort? Sjekk feks denne siden Grafikk så kan du kanskje bestemme deg for hvor godt skjermkort du trenger. Enklere da vet du:)

Lenke til kommentar

Tok en rask titt på den Dell-maskinen, og fant raskt ut at den ikke appellerer til trådstartes bruk. Ja, den har en kraftig prosessor osv. men skjermkortet... Maskinene til under 10000 har et skjermkort som ikke funker bra til spill. Jeg ser heller ikke grunnen til å gjøre alt så vanskelig. Det er mye enklere å gå ned på en databutikk og spørre de som jobber der om å skreddersy en maskin til vedkommendes bruk og økonomi. Da får man ikke noe bra og noe dårlig. Da får man alt helt perfekt! ;)

MVH

pcpcpc

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...