Gå til innhold

Spam i Windows Messenger

tokr

Anbefalte innlegg

Siste ukene har jeg begynt og få en hel masse spam i windows messenger.... akkurat mens jeg skrev dette kom en melding fra "Pam" som tilbydde spesielle tjenester via sin hjemmeside...

...Er det noen andre en meg som har fått slik uønskede meldinger... vil gjerne vite hvor vanlig det er...

..noen som vet hva man kan gjøre for og unngå det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg får det i msn messenger!

det begynner å bli jævlig irriterende, noen ganger så skjer det med store mellomrom, men slik som i dag har det skjedd rundt 30 ganger på siste halvtimen.

:evil::evil::evil:

du får forespørsel før du leser beskjeden på om du vil lese den eller nekte beskjeder fra folk som ikke er på tillatelseslisten, men gjør du det så forhindrer du igjen det visst venner o.l prøver å sende direkte melding via en tjeneste i messenger..

det er sinnsykt irriterende.

Lenke til kommentar
Sånn til opplysning -- Skal vedde på at dere ALLE har DC++ installert på maskinen.. ikke sant? Vel.. Det er der det kommer fra :) Det er ikke no farlig.. bare irriterende.. og kommer mest om natten. Hva gjør vi om natten? Jo ..laster ned filmer osv..  :yes:

hos meg kommer det selv om DC (BCDC++) er lukka.

Det er nok messenger siden den aldri kommer når jeg er logga av...

Lenke til kommentar

Hva i all verden er det du snakker om!!

A) Jeg har ikke DC++ installert på maskinen min

B) Jeg laster ikke ned filmer om natten (jeg bor i Melbourne og her kan vi kose oss med 3GB per måned download limit ... så lite med filmer blir lastet ned her)

C) Det du sier viser at du ikke skjønner hva du snakker om

Lenke til kommentar
Hva i all verden er det du snakker om!!

A) Jeg har ikke DC++ installert på maskinen min

B) Jeg laster ikke ned filmer om natten (jeg bor i Melbourne og her kan vi kose oss med 3GB per måned download limit ... så lite med filmer blir lastet ned her)

C) Det du sier viser at du ikke skjønner hva du snakker om

Hmmm... jeg var igrunnen bomsikker.. Mulig jeg ikke vet det likavel. Men dere skjønner det at jeg fikk samme møkka på Windows 2000.. og det uten å ha installert noen messenger. Liker i grunnen ikke messenger!

Luringen tok feil :) Innrømmer det :) :oops:

Lenke til kommentar

Jeg fikk min første MSN-spam for noen dager siden. I det beskjeden fra den ukjente brukeren kom opp, så poppet det også opp en boks som lot meg velge om fremmede kunne sende beskjeder til meg, eller kun brukere som var i listen min. I ettertid kan jeg ikke finne dette valget i innstillinger-menyen...

Lenke til kommentar

Hmmm... jeg var igrunnen bomsikker.. Mulig jeg ikke vet det likavel. Men dere skjønner det at jeg fikk samme møkka på Windows 2000..  og det uten å ha installert noen messenger. Liker i grunnen ikke messenger!

Luringen tok feil :) Innrømmer det :)  :oops:

Joda, jeg har fått noe spam-greier da jeg hadde DC innstallert, men det var bare å stenge av en tjeneste som ikke hadde noe der å gjøre. Problemet var bare at da funka ikke DC lengre. Men det hadde ikke noe med MSN å gjøre.

Lenke til kommentar

og selv med Zone Alarm Pro oppe og går... så kjem spammen lett igjennom

Hm - kanskje det er noe annet enn det jeg er utsatt for - jeg får sånne 'meldingsvinduer' som popper opp midt på skjermen med reklame (uten grafikk - ser ut som en windows-melding egentlig).

Skrur jeg på XP sin innebygde firewall får jeg ikke noen sånne, skrur jeg av firewallen får jeg 4-5 stykker i løpet av få timer. Det forsvinner også hvis messenger ikke er på.

Lenke til kommentar

det er forsåvidt samme problem

altså windows messenger er så vidt jeg vet bare den gode gamle NET SEND kommandoen med ny GUI

for og forklare nærmere:

start opp en "Dos" vidu og skriv IPCONFIG

merk deg din egen IP adresse feks. 192.168.0.1

skriv NET SEND 192.168.0.1 Kjøp fiskekaker hos baker Olsen

Et vindu vil da komme opp på din PC med denne meldingen... skriver du inn en annet IP adresse kommer den opp der...

så noen har utviklet programmer for og sende slike meldinger til et spekter av ipaddresser.... så lenge firewallen tilater messenger... så tilater den vistnok også slike meldinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...