Flimzes Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hei. Jeg har nettopp innstalert Fedora 10, og alle drivere og ting. Og PlayOnLinux, med wine. Problemet mitt er at flere spill fungerer bra inntill DX Kommer inn i bildet. FAr cry 2 fungerer utmerket i introvideoene, men så når jeg trykker på story mode og spillet skal opp, så blir alt svart. I Test Drive Unlimited, så fungerer alle menyer (også in-game), men alt som skal være spillbildet, altså rendering blir knall rødt. I Source spill kommer jeg til menyen, og så oiner jeg en server, og så loader den hele veien, men i det den skal inn i spillet henger den bare (må reboote). TrackManiaUnlimited fungerer dog ekstremt bra (eneste er AA som ikke funke) Noen tips, tricks, hjelp, (alle spill er selvfølgelig prøvd i mange wine versjoner, og med og uten POL)? HW: Athlon x2 4400+ ATI radeon hd4870 (mistenker at driveren til denne er synderen) 4gb ram 200gb hdd 1680*1050 Kan også nevne at wine ikke fungerer med noen spill jeg har prøvd på laptopen Intel x3100 Intel c2d 1.8ghz 2gb ram 1280*800 EDIT: Må ta sjansen til å briefe litt til hvor pen Fedora 10 + nimbus er Endret 4. februar 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det er ikke umulig at det er AMD-driveren som er problemet, nei.. Har du sjekka ut appdb.winehq.org? Det kan ofte være at svaret ditt står der. Det kan være manglende dll-er, uriktige dll-er etc. Forøvrig gis det ikke support fra wine-hold om forks som POL, WineDoors etc er brukt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Som sagt, samme resultater med og uten POL. Alle dller stemmer, alle filer er der, ingenting mangler liksom. Eneste er, Test drive (som launches fra konsoll) gir en laaaaang rekke feil om direct3d. Samme med fc2. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Som sagt, samme resultater med og uten POL. Alle dller stemmer, alle filer er der, ingenting mangler liksom. Eneste er, Test drive (som launches fra konsoll) gir en laaaaang rekke feil om direct3d. Samme med fc2. Alle spillene er oppført som fungerende på appdb eller? Kan meget vel være Catalyst som gjør det da.. prøvd å installere eldre versjoner for å se om det kan være en regressjon i nyeste? Mener å huske at phoronix avduket en del regressjoner i en test, men det var vel i desemberutgaven, og i hht OpenGL.. Kanskje prøve novemberutgaven av Catalyst? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Test drive står at fungerer men uten lyd Far cry 2 skal funke helt fint Steam spillene vet jeg fungerer da jeg tidligere har spilt dem (med nvidia skjermkort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå