Jorgengk Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Noen som vet om noen filmer hvor stemningen er litt rolig, dempet og behagelig? Gjerne asiatisk, noe ala Geisha f.eks, men andre forslag er også bra! Noe som ligner Into the Wild og kanskje.. Kan godt være litt slåssing, men mer drama enn action... Takk! Endret 4. februar 2009 av Jorgengk Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hmm..Doom, Land of the dead, Rovdyr, Fritt vilt 1/2, Blood Diamond, We were soldiers, Acopalypso, Die Hard (1,2,3,4)...hmmm...de første filmene jeg kommer på med mest drama i. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Last Year at Marienbad Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Last of the Mohicans fin rolig film, avbrutt av action, noen dvd versjoner har også et egent lydspor der du bare har musikk og bilder, ingen lydeffekter eller dialog. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg ligger nå offisielt på gulvet og ler! Okay, hva er det som skjærer i øyne/ører her; Doom - drama We Were Soldiers - filmer hvor stemningen er litt rolig, dempet og behagelig Ingen av filmene faller vel under denne kategorien... Noen filmer som datt inn i hodet mitt etter kriteriene til OP; -No Country For Old Men -Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain -The Straight Story -Eternal Sunshine of the Spotless Mind Kanskje ikke helt hva du er ute etter, men men Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain synes jeg var vel veldig behagelig og rolig å se på. Fortelleren snakker kanskje litt fort og sånn etter det jeg husker, men stemningen og det visuelle er veldig rolig. Vakker film. EDIT: Ser at han over meg nevnte filmen i samme minutt. Endret 4. februar 2009 av Levaiathan Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Doom - dramaWe Were Soldiers - filmer hvor stemningen er litt rolig, dempet og behagelig Ingen av filmene faller vel under denne kategorien... Jeg oppfatter det slik at han prøvde å være morsom, noe han klarte i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg håper det for hans skyld - og ja; jeg ligger fortsatt på gulvet og ler. Uansett mål og mening med utsagnet, så...Doom....drama... Lenke til kommentar
Jorgengk Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg ligger nå offisielt på gulvet og ler! Okay, hva er det som skjærer i øyne/ører her; Doom - drama We Were Soldiers - filmer hvor stemningen er litt rolig, dempet og behagelig Ingen av filmene faller vel under denne kategorien... Hah, ja, CP-Monkey skjøt noen kilometre utafor mål.. men takk for forsøket likevel Noen filmer som datt inn i hodet mitt etter kriteriene til OP; -No Country For Old Men -Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain -The Straight Story -Eternal Sunshine of the Spotless Mind Kanskje ikke helt hva du er ute etter, men men Dette er mer den type film jeg er ute etter ja! Har sett tre av de, men skal gi The Straight Story et forsøk.. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hva med disse: Ki-duk Kims 3-Iron - Bin-jip og Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom - Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring må vel nevnes her. Homme du train, L' Ruang rak noi nid mahasan - Last life in the Universe Lost in Translation Gegen die Wand - Head-On Auf der anderen Seite - The Edge of Heaven Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Filmer som er litt ala into the wild. -Spring, summer, fall, winter and spring. -Ploy. -The man from earth. -Cashback Endret 4. februar 2009 av Akidon Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vet ikke helt om denne er hva du er ute etter, men og se den med ordentlig lyd og bilde er en opplevelse; Baraka Og, hvis romantiske komedier også evt. går an, så er disse forholdsvis rolige og behagelige; Something's Gotta Give The Holiday Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sett på en klæssisk gangster-film. Smooooth. Goodfellas eller The Departed kanskje? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Stalker Kanskje Solyaris passer inn her også. Skal til å sette den på nå. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Gegen die Wand - Head-OnAuf der anderen Seite - The Edge of Heaven Ta med Solino også og det blir en finfin Fatih Akin-kveld. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sett på en klæssisk gangster-film.Smooooth. Goodfellas eller The Departed kanskje? Neppe hva han ser etter. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Spesielt Goodfellas er jo bare dempet belysning med snakking og restaurant-besøk med bra dialog. De skyter jo nesten ikke. Smoooth Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Sideways, kos film! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Spesielt Goodfellas er jo bare dempet belysning med snakking og restaurant-besøk med bra dialog. De skyter jo nesten ikke.Smoooth Du er inne på noe, men når alt kommer til alt er filmen ganske hektisk, mye frem og tilbake og krangling og han møtte han og skyter han. Spesielt slutten er veldig stressende synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå