sofus71 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvorfor blir alle bildene mine mørkere som printet versjon en det som vises på skjermen? Blir man lurt av at skjermen "lyser". Jeg testet nå i kveld. Jeg printet dette bildet: Forskjellen ble meget synlig fra skjerm til print. (så ut som minst 1 eksponeringstrinn mørkere) Så skulle jeg være smart og scanne printet bilde får å vise dere dette. Men hva skjer, kjører gjennom scanner og vips lyset er tilbake.. Jeg skjønner ikke... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hint; det har noe med skjermen din å gjøre..... Lenke til kommentar
empty80 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kanskje litt for høy lysstyrke på skjermen din? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 En skjermkalibrering vil nok gjøre mye i dette tilfellet. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Skjermen din trenger kalibrering. I praksis betyr det at du stiller inn lys, kontrast etc. så det følger en standard. Heller ikke et printet bilde vil oppleves like lyst eller mørkt alt etter hvor lyst det er der du ser det Derfor er det nesten umulig å få samme bilde på papir som på skjerm. Men det går jo an å prøve seg fram til man er fornøyd, og så huske hvor mye mer eller mindre lys man kompenserte med før utskrift... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå