skautrollet87 Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Hei alle sammen. jeg har et sinnsykt problem med Prosessoren min Den er en AMD ATHLON XP 2200+ og den har en temaratur oppi i 70 Grader. Når jeg starter maskina mi kommer inn i windows så er temparaturen på 38 grader. men hvis jeg lar maskina stå så øker den seg opp til 70 grader sakte men sikkert. uten at noen programmer kjører. HVis jeg for eksempel surefer på nettet går den ennå fortere. og hvis jeg ser på dvd film går den veldig fort opp. Den skrur seg av når den når 70 grader. Før hadde den rund 50-55 grader hele tiden men etter at jeg har bytta kjølepasta så er den blitt sånn. den kjølepastaen jeg la på skulle jo være bedre JEg har prøvd med tykke lag med kjølepasta og veldig tynne men det har vist ingen ting å si. Volten i cpu`en var 1,65. jeg har nå satt den ned til 1,6 og nå ser det ut til at den har stabliser seg på 58,5 grader men er ennå ikke sikker. hva er vanelig temparatur på denne prosessoren og hva er vanelig voltage osv. Denne prosessoren er ikke Overklokket !!!! Men når jeg så på den i stad så så det ut til at det hadde gått av et lite skall på siden av kjernen kan de ha noe med dette å gjøre ellers utenom virker den som den skal Jeg er helt på jorde akurat nå Jeg trenger rådgivning på dette, er nå på AMD Prosessorer. har altid hatt Intel. MOBIL 92410906. Har aldrig sliti slik med pentium Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Denne prosessoren er ikke Overklokket !!!! Men når jeg så på den i stad så så det ut til at det hadde gått av et lite skall på siden av kjernen kan de ha noe med dette å gjøre ellers utenom virker den som den skal Den er antageligvis ødelagt? Du har nok hatt det for travelt når du satte på kjøleribba. Typisk resultat av stress... DrE Lenke til kommentar
skautrollet87 Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 hei igjen Prosessoren har holdt seg stabilt på 58 grader men hva er vanelig voltage på denne prosessoren ?????? Burde jeg prøve den på 1,55 v eller? tror ikke den er ødelagt fordi at alt fungerer som det skal bortsett fra varmeutviklingen. det var nesten ikke synelig på kjernen den var bare ett lite hekk på siden. Skal nå prøve den på 1,55 v Lenke til kommentar
skautrollet87 Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 hei igjen Jeg senka voltagen til 1,55 og cpu`en sank ned til 56 Grader Men er dette veldig mye eller normalt? skal prøve å senke den litt til f,eks til 1,525 eller 1,5 Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Er du på tg? med min xp 1800 på 1600mhz(tg-hastighet) hadde jeg 38 hjemme, men her får jeg skremmende 58c! :o cpu'n kjører 1.7v. monter et par kabbis-vifter hvis du ike har dette fra før. :-? Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Hei alle sammen.jeg har et sinnsykt problem med Prosessoren min Den er en AMD ATHLON XP 2200+ og den har en temaratur oppi i 70 Grader. Når jeg starter maskina mi kommer inn i windows så er temparaturen på 38 grader. men hvis jeg lar maskina stå så øker den seg opp til 70 grader sakte men sikkert. uten at noen programmer kjører. HVis jeg for eksempel surefer på nettet går den ennå fortere. og hvis jeg ser på dvd film går den veldig fort opp. Den skrur seg av når den når 70 grader. Før hadde den rund 50-55 grader hele tiden men etter at jeg har bytta kjølepasta så er den blitt sånn. den kjølepastaen jeg la på skulle jo være bedre JEg har prøvd med tykke lag med kjølepasta og veldig tynne men det har vist ingen ting å si. Volten i cpu`en var 1,65. jeg har nå satt den ned til 1,6 og nå ser det ut til at den har stabliser seg på 58,5 grader men er ennå ikke sikker. hva er vanelig temparatur på denne prosessoren og hva er vanelig voltage osv. Denne prosessoren er ikke Overklokket !!!! Men når jeg så på den i stad så så det ut til at det hadde gått av et lite skall på siden av kjernen kan de ha noe med dette å gjøre ellers utenom virker den som den skal Jeg er helt på jorde akurat nå Jeg trenger rådgivning på dette, er nå på AMD Prosessorer. har altid hatt Intel. MOBIL 92410906. Har aldrig sliti slik med pentium Håper noen kan hjelpe meg Har akkurat samme problemet med min, i bios kan den av og til ligge oppunder 70-75 grader, men når jeg kommer inn i windows viser asusprobe "bare" 57..... Har en igloo 2320 eller no...så jeg vet det ikke er beste kjølinga men den er garantert opp till 2600(!)... Kan det rett og slett være at bios viser feil eller er det så varmt? (min er heller ikke klokket...) Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Denne prosessoren er ikke Overklokket !!!!Men når jeg så på den i stad så så det ut til at det hadde gått av et lite skall på siden av kjernen kan de ha noe med dette å gjøre ellers utenom virker den som den skal For meg høres det ut som du har klart å knuse coren..... Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Asus probe viser ALLTID mye mindre temp enn det cpu er på uansett så! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 (...) når jeg så på den i stad så så det ut til at det hadde gått av et lite skall på siden av kjernen kan de ha noe med dette å gjøre ellers utenom virker den som den skal Da foreslår jeg at du ikke bryr deg om det. Hvis du har klart å knekke av en bit av core, så pris deg lykkelig over at prosessoren fungerer som den skal, bortsett fra dette med varmen da . Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 ta alltid det bios og evt. programmer i windows viser med en klype salt, prøv med en ekstern måler, min bios viser alt fra 65 opp til godt over 70/75, noe som jo ikke stemmer Lenke til kommentar
skautrollet87 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 da stoler jeg på hva dere sier og selger pc`en . setter nok inn ei ny vifte i tilfelle Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 hei, er du sikker på at kjøleren din er beregnet på xp2200. For vist den ikke er det blir den bare varmere og varmere, til et punkt da den blir stoppet av kabinett temperaturen. Mulighet 2. luften som kommer vekk fra kjøleren din er varm. Vist denne varme luften blir verende inne i kabinettet, blir luft bare varmere. og det samme sjer med cpu. Å bare kjøre opent kabinett er vel det billigste løsningen, mest effektive løsningen. Lenke til kommentar
flein Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Skjedde det samme med meg. Det var en dag jeg bare fikk svart skjerm så jeg måtte restarte bios, vandligvis lå Cpuen på 38-43 C* nå er den oppi 45- 50 og jeg har delta 60mm vifte på en iglo eteller annet, som bråker mere enn toget. Det var ikke mye økning men der er ikke riktig ass ??????? ?Hm er det en feil i Amd`s 2200 Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Er du sikker på at kjøleren er helt i kontakt med cpu'n din da? Det vat temmelig høy temp, kameraten min har en tbird, og den er kaldere... Tips: Kjøp ny vifte, vulcano 9 den skal være ganske god den, til prisen Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Utrolig lei av unødvendige !!!!!! og ?????? , som i denne topicen. Anyways, siden dette startet etter at du påførte ny kjølepasta så har nok det noe med saken å gjøre, ta av hele kjøleren, rens den med isopropanol og påfør et TYNT men jevnt lag med pasta. Da skal det gå, det er vanligvis ikke Hardwaren sin feil om noe er galt, heller brukeren:) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hei. Jeg har også en Xp2200+ T-bread A... Før jeg klokka den lå den på ca 30-38 grader med en Titan-kjøler og en 80mm Delta vifte. Etter jeg klokka den til 2148 ligger den på 41grader stabilt. Satt da Vcore på 1.71 og fsb på 147 og multiplier på 13.5 Nå går det som bare juling Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hei. Jeg har også en Xp2200+ T-bread A... Før jeg klokka den lå den på ca 30-38 grader med en Titan-kjøler og en 80mm Delta vifte. Etter jeg klokka den til 2148 ligger den på 41grader stabilt. Satt da Vcore på 1.71 og fsb på 147 og multiplier på 13.5 Nå går det som bare juling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå