hamelb Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei, Oktober 2007 tegnet jeg mitt første medlemsskap på et treningssenter. Elixia. Har brukt det så godt som mulig men er misfornøyd. Den gang jeg tegnet meg inn ble jeg møtt av en søt og snill dame som anbefalte meg 2 år binding og garantert samme pris. Jeg dum og naiv går med på dette og tenker at det er med å motivere meg mer. Nå har det seg slik at jeg er misfornøyd, samt at jeg får gratis trening på et annet senter gjennom arbeidsgiver. Jeg mener også da at 2 år binding er forbudt for private i Norge, stemmer dette? Når jeg tar kontakt med Elixia sier de at jeg har tegnet et 12+12 medlemsskap, noe som er riktig formulert i kontrakt, men jeg hadde ingen mulighet til å bryte etter 12 mnd, da er det jo egentlig 24 mnd definert i 12+12? Kan noen hjelpe meg med råd her`? På forhånd takk Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvis jeg husker riktig så har du kun lov til å binde deg i 12 månder som forbruker, og 18 månder som bedrift. Har selv solgt en del abbonementer og der fikk man ikke lov til å tegne på nytt før det gikk ut, slik at man ikke kunne forskuttere en ny binding. Lenke til kommentar
hamelb Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Det er det jeg også mener. Har ikke greid å hoste opp noe på nettet som kan gi meg svar på dette. Har sendt e-post til forbruker-rådet,men ikke fått svar. 12+12 er jo 24 uansett hvor man vrir og vender på det, og så lenge en ikke har mulighet til å bryte ved 12 mnd er det binding i 24mnd. Takk. Skal sjekke ut mer, men setter pris på om noen vet hvor jeg kan finne en lov om dette slik at jeg kan smelle det i bordet og bli ferdig med saken. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Dette med 12 og 18 måneder er så vidt jeg vet kun en anbefaling fra Forbrukerrådet som mobilbransjen mer eller mindre frivillig valgte å følge. Altså ingen lov eller andre formelle bestemmelser. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 klilleng, ikke korrekt, forbrukerrådet har sikkert ment mangt og meget, men de har ingen makt over noen selskaper (unntatt medias makt..), og hadde sånn sett ingenting med dette å gjøre. Det var Forbrukerombudet som påla Netcom og Telenor og andre å bytte vilkår til 12 måneder bindingstid mot forbrukere pga de mente det var et urimelig avtalevilkår, og disse valgte å følge dette, istedenfor å ta saken til markedsrådet. http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1104&subid=0 Forbrukerombudet har uttalt seg flere ganger om lang bindingstid osv, men når det gjelder treningssentre så har de ikke sagt at mer enn 12 måneds bindingstid er urimelig, de ber derimot forbrukeren styre unna slike avtaler. http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...378&subid=0 <-- her står det man bør vite i forhold til treninger osv. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 klilleng, ikke korrekt, forbrukerrådet har sikkert ment mangt og meget, men de har ingen makt over noen selskaper (unntatt medias makt..), og hadde sånn sett ingenting med dette å gjøre. Det var Forbrukerombudet som .. Jaja, begge begynner med Forbruker ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå