CustomTP Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kjørte Ubuntu feisty fawn(eller noe), dette gikk helt greit med noen problemer som gikk ut over opplevelsen. Prøvde Lite på en acer one i dag og lurte på om noen erfaringer eller noen taker rundt det? Takk Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Linpus Linux Lite mener du? Tror neppe noen har prøvd den distroen på annet enn ferdig innstalert AAO, med tanke på at det er en delvis spesialisert kommersiell distro. Det gjør at det vil være vanskelig å få hjelp, samt er det lite programvare tilgjengelig i pakkebrønnen. PS: Feisty Fawn er gammel. Og dersom du ønsker å finne noe som passer ditt bruk bedre så bør du fortelle litt mer om det, samt hvilke konkrete problemer du erfarte med Ubuntu. EDIT: trykkleif i første avsnitt Endret 4. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Stemmer... Ja, opplavde mye problemer med knapper, hardware som ikke det fantes drivere til og mye krasj.. Trenger et drit enkelt og noe som krever utrolig lite av hw, men akikevel har muligheten til å kjøre adobe verktøy (skal bare åpne og vise og kanskje noe tekst redigering i adobe). Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Ja, opplavde mye problemer med knapper, hardware som ikke det fantes drivere til og mye krasj.. Dette går ikke helt under min definisjon av konkret, men la gå. Jeg vil i første omgang anbefale deg å prøve nyeste versjon av Ubuntu (8.10/Intrepid), og så ta det derfra. Trenger et drit enkelt og noe som krever utrolig lite av hw, men akikevel har muligheten til å kjøre adobe verktøy (skal bare åpne og vise og kanskje noe tekst redigering i adobe). "Drit enkelt" og "krever utrolig lite av hw" går ikke veldig godt sammen. Jo mer ting som skal gå automatisk og automagisk jo mer ressurser vil det somoftest kreve. Jeg kikket på specsene til pc'en din, og ser at den bruker et SiS grafikk-kort. Dette kan potensielt være en "deal-breaker" i kombinasjon med Linux, da SiS har/har hatt jævlig mye dårlige drivere. Men du vet jo ikke før du prøver. Adobe verktøy (og annen Windows programware) kan du kjøre noe av gjennom Wine. Endret 4. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Noen andre en meg som foreslår å dra in Chakra eller Crunchbang? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Ja, opplavde mye problemer med knapper, hardware som ikke det fantes drivere til og mye krasj.. Dette går ikke helt under min definisjon av konkret, men la gå. Jeg vil i første omgang anbefale deg å prøve nyeste versjon av Ubuntu (8.10/Intrepid), og så ta det derfra. Trenger et drit enkelt og noe som krever utrolig lite av hw, men akikevel har muligheten til å kjøre adobe verktøy (skal bare åpne og vise og kanskje noe tekst redigering i adobe). "Drit enkelt" og "krever utrolig lite av hw" går ikke veldig godt sammen. Jo mer ting som skal gå automatisk og automagisk jo mer ressurser vil det somoftest kreve. Jeg kikket på specsene til pc'en din, og ser at den bruker et SiS grafikk-kort. Dette kan potensielt være en "deal-breaker" i kombinasjon med Linux, da SiS har/har hatt jævlig mye dårlige drivere. Men du vet jo ikke før du prøver. Adobe verktøy (og annen Windows programware) kan du kjøre noe av gjennom Wine. med "drit enkelt" mener jeg det motsatte av det vista er. wine "fungerte" ikke på amilo pro pcene med feisty fawn... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Og hva er motsatt av Vista i dine øyne? Du må nok være betydelig mer eksplisitt dersom vi skal ha mulighet til å hjelpe deg på en god måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå