Kenny000 Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg har sett noen snakke om lydfeller ved å legge noe rundt viften eller noe slikt. Hvordan lager man dett. Hvordan fungerer dette? Har noen bilder eller noe lignende? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 lydfelle? sikkert no gummi-greier som demper vibrasjonene det da. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Papst vifter har minimal vibrasjon... Viftene blir individuelt balanserte med små lodd. Min Papst 60mm skaper nesten ingen vibrasjoner (kjenner det ved å holde fingrene på ribba som papsten er montert på). mvh Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 ----------| luft inn.....| --------| | ...........| | ...........| | ...........| | ...........| |------- ...........|luft ut || < vifte ...........|---------- Håper noen skjønner seg på denne tegningen :smile: Ikke bry dere om alle punktumene, de er der for at tegningen ikke skal se fucka ut. Kanalen (bør) lydisoleres for max effekt, og dess flere 90 graders svinger du har før vifta, dess mindre hører du av den. Bruker denne metoden på PC'n min, meeeeeeeeget effektiv _________________ Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours... [ Denne Melding var redigert av: _StatuS_ på 2002-01-19 20:35 ] Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Varm luft går jo opp, da er det vel bedre og ha øverste vifte til og dra ut og nederste til og dra inn Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Sett bare par vifte på toppen av kabinette og sett noen store og kraftige nede så får du sirkulasjon...treng ikkje å lage air-condition, selv om det noen ganger frister :wink: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Takker for svar. Skjønte ikke HELT den tegninga med 90 graders svingene. Ingen bilder? plz! Oppsettet mitt nå er at jeg har 2 stk 80mm innsug. En av disse er i front av kabinettet, den andre suger kald luft bakfra og rett på CPU. Har saget et hull i toppen av kabinettet der det står en 120mm Enermax- vifte som suger ut. Som CPU- kjøler har jeg en TT Volcano7. Hvordan skal jeg mekke lydfeller på dette oppsettet? Vil det fungere bedre å kjøpe lyddempingsmatter fra biltema? Hvis tilfelle, er det meningen at alle flater skal dekkes? Hvordan feste disse mattene? Øker temperaturen? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 20:32, _StatuS_ skrev:----------|luft inn.....|--------| |...........| |...........| |...........| |...........| |-------...........|luft ut || < vifte ...........|---------- Hva er for eksempel denne kanalen laget av? Ferdig kjøpt? Hvor? hvordan lage? Lenke til kommentar
sirius Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Så noe slikt på en PC for litt siden. Det var et koregurert plastrør fra CPU og ut til en ventilasjonsåpning bak. Vitsen med dette skulle visst vær støy, pluss at CPU trakk kald luft fra utsiden, istedenfor fra kabinettet. Koregurert plastrør er slik elektrikere bruker, bare tykkere. Det lar seg bøye i skarpe vinkler uten å deformeres. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Hvor kjøper man den slags!? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 13:02, Kenny000 skrev:Hvor kjøper man den slags!? Et firma som driver med ventilasjon e.l kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå