Gå til innhold

Call of Duty 4 Ingame problemer

Anbefalte innlegg

hei!

Mitt problem er som følger:

Jeg har nettopp skaffet meg cod 4 til min nye gaming maskin. Maskina har alt av den nyeste teknologi som ( Intel 920, gtx 295, 6 giga ddr3 1333 mhz) Hvertfall. Problemet er som følger at når jeg er inne i spillet så har jeg en latency på 71-75 som er høyt i forhold til gamlemaskina mi! Der den lå på 24-30, uansett så får jeg den "dette ut" av nett bilde på skjermen så forsvinner det bilde og blir etterfulgt av en stor lagg. og det skjer hvert 2 minutt. En siste ting som ødelegger alt online er at når jeg møter noen i direkte kamp så skyter jeg på fienden og fienden tar skade men dør ikke så står fienden stille også lagger det og jeg er død! Så får jeg se på killcam at jeg står stille og skyter 1 kule og deretter at motstanderen tar med uten problemer eller at jeg rører på meg. Hva er problemet?

Det kan ikke være internetten. Spiller Counterstrike source uten problemer, samme med battlefield 2. Så har noen forslag eller peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du siste skjermkort driver installert?

Ja! Har den nyesteskjermkortdriveren inne.

Bruker du trådløst nettverkskort? Det ødelegger nokså mye når jeg spiller multiplayer hos meg...

Ja men et rådyrt et som skal funke på gaming. Og det lagger jo ikke i noen andre spill..

Lenke til kommentar

Latency på 70 er vel ikke merkbart og det er jo ikke pc'en det kommer på men hvordan internett linjen din er? Hvis jeg ikke tar helt feil.

Hmmm, kunne jo prøvd COD4 på den gamle pc'n din se om det funker bedre eller om du treffer på samme problem. Hvis den gamle dataen din greier å kjøre COD 4 i det hele tatt.

Vet ikke om det har noe betyning hvilken OS du kjører men du kan jo prøve å installere SP1 hvis du har Vista.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Du har ikke lignende problemer som jeg har skrevet om i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1071368

Kan være at det fører til lagging som øker pingen.

Jeg har høy cpu bruk i cod5 også, både i meny og ingame. Ikke for å stjele tråden (da jeg har min egen), men skulle gjerne hatt flere som oppgir specs og sjekker hvor høy cpu bruk de har i spill. Spill som er bekreftet at det har høy cpu bruk er Call of duty 1, Call of duty united offensive, call of duty 2, call of duty WAW, cs 1.6 og halflife 2. Problemet tror jeg oppstår med pc'er med kraftige skjermkort, men har ingenting som kan bekrefte det enda. Det er derfor jeg spør om det er flere som har samme problem, slik at man kan finne ut årsaken. Desverre har jeg ikke sjekket om jeg har høyt cpu forbruk i COD4, men håper du kan sjekke det.

Lenke til kommentar
Latency på 70 er vel ikke merkbart og det er jo ikke pc'en det kommer på men hvordan internett linjen din er? Hvis jeg ikke tar helt feil.

Hmmm, kunne jo prøvd COD4 på den gamle pc'n din se om det funker bedre eller om du treffer på samme problem. Hvis den gamle dataen din greier å kjøre COD 4 i det hele tatt.

Vet ikke om det har noe betyning hvilken OS du kjører men du kan jo prøve å installere SP1 hvis du har Vista.

Jeg spiller jo Farcry 2 på full guffe i oppløsning 1900x1200 antialising på x8 og det lagger ikke, har vista 32-bit gamlemaskina klarer spillet glatt,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Jeg spiller også farcry 2 uten problemer, men de gamle spillene hakker når det blir intens skyting osv. Hakker mere på singleplayer med mye AI (bot'er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...