Gå til innhold

kanskje Half-Life 2 På E3 I år?

Anbefalte innlegg

Jeg syns hl 2 virker veldig lovende og er ganske sikker på at det blir bra fordi det er skaperne fra hl som lager det... :D:D

Det virker utrolig detaljert og gjennomført, når man tenker på fysikk motoren fra DE2 invisible war og alle de små detaljene i spillet, det må bare bli KONGE :D:D:woot:

I tillegg så ser grafikken ut som den er bedre enn u2 sin og det er ganske bra men så er det jo nesten et år etter u2 det kommer da... men gameplayet er jo seff viktigst ! 8)

og det at man kan rense våpnene selv er bare et velkomment friskt pust i fps sjangeren, det har tross alt ikke vært spesielt mye nytt siden Quake spillene

-CS2 kan bli artig-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker utrolig detaljert og gjennomført, når man tenker på fysikk motoren fra DE2 invisible war og alle de små detaljene i spillet, det må bare bli KONGE  :D  :D  :woot:

Hva har Deus Ex 2 med Half-Life 2 å gjøre? :roll:

I tillegg så ser grafikken ut som den er bedre enn u2 sin og det er ganske bra

Selvsagt er den bedre enn i Unreal 2. Det er jo tydelig, og dessuten bare å forvente.

og det at man kan rense våpnene selv er bare et velkomment friskt pust i fps sjangeren, det har tross alt ikke vært spesielt mye nytt siden Quake spillene

Ikke tro på det som stod om Half-Life 2 tidligere i tråden. Det var bare tull. Et godt eksempel på hvordan rykter oppstår. :wink:

-CS2 kan bli artig-

Hvis du venter på Counter-Strike 2 må du vente lenge. Valve kommer nok ikke til å lage det. Men det blir kanskje en mod. :)

Lenke til kommentar

fra Planethalflife :

More Half-Life 2 Rumors

4/22/2003 16:31 PST | Half-Life | by Fragmaster | Comments

More Half-Life 2 info continues to leak out, here's some of the highlights:

Half-Life 2 is scheduled for a September 30th release.

Yes, you're still Gordon Freeman, and yes, the story assumes you went to work for the G-Man.

Half-Life 2 takes place in a European city called "City 17."

Headcrabs will be back! Although some of the Xen aliens will be your friends?

Barney is back. And so is Half-Life's original writer, Marc Laidlaw.

While the new engine has all sorts of fancy features, it's still designed to work on lower-end machines. Apparently a 700mhz processor and a video card capable of running DX6 is enough, although a 2ghz with a GeForce4 is recommended.

The girl in the promo art is named Alyx, a daughter of a scientist who factors into the story somehow. She's not playable.

Scripted Sequences will be more interactive.

Half-Life 3 is planned, so expect another cliffhanger ending.

og http://money.cnn.com/2003/04/23/commentary...aming/index.htm

Gleeeeder meg :o :p

Lenke til kommentar
fra Planethalflife :
More Half-Life 2 Rumors

4/22/2003 16:31 PST | Half-Life | by Fragmaster | Comments

More Half-Life 2 info continues to leak out, here's some of the highlights:

Half-Life 2 is scheduled for a September 30th release.

Yes, you're still Gordon Freeman, and yes, the story assumes you went to work for the G-Man.

Half-Life 2 takes place in a European city called "City 17."

Headcrabs will be back! Although some of the Xen aliens will be your friends?

Barney is back. And so is Half-Life's original writer, Marc Laidlaw.

While the new engine has all sorts of fancy features, it's still designed to work on lower-end machines. Apparently a 700mhz processor and a video card capable of running DX6 is enough, although a 2ghz with a GeForce4 is recommended.

The girl in the promo art is named Alyx, a daughter of a scientist who factors into the story somehow. She's not playable.

Scripted Sequences will be more interactive.

Half-Life 3 is planned, so expect another cliffhanger ending.

og http://money.cnn.com/2003/04/23/commentary...aming/index.htm

Gleeeeder meg :o :p

to late, allready posted :)

Lenke til kommentar
http://money.cnn.com/2003/04/23/commentary/game_over/column_gaming/index.htm

Legg spesielt merke til denne delen.  

"After we finish the announcement process for Half-Life 2, we will provide an update on Team Fortress 2."  

TF2 eksisterer  :D

Ikke nødvendigvis :p

det vil jo antageligvis bare være en update på TF2's tilstand, og for alt vi vet, kan jo denne oppdateringen bringe nyheten om at TF2 er canna :p

Lenke til kommentar
Det virker utrolig detaljert og gjennomført, når man tenker på fysikk motoren fra DE2 invisible war

Hva har Deus Ex 2 med Half-Life 2 å gjøre?

Jeg prata på Deus ex 2 fordi de bruker fysikk motoren til DE2 i half life 2, leste det i en scan fra et bla d det sto om i denne tråden, istres-online eller noe

Jepp, i artikkelen PCG US skrev sto det at HL2 vil bruke en version av den samme fysikkmotoren som DX2. Det vil egentlig si en utgave av Havoc. (jeg mener å huske at dette egentlig er en senere version av mathengine, eller er jeg på viddene nå?)

Lenke til kommentar
Jeg prata på Deus ex 2 fordi de bruker fysikk motoren til DE2 i half life 2, leste det i en scan fra et bla d det sto om i denne tråden, istres-online eller noe
Jepp, i artikkelen PCG US skrev sto det at HL2 vil bruke en version av den samme fysikkmotoren som DX2. Det vil egentlig si en utgave av Havoc. (jeg mener å huske at dette egentlig er en senere version av mathengine, eller er jeg på viddene nå?)

OK, visste ikke det. Trodde Valve hadde gjort alt selv. Høres i grunnen lovende ut. Jeg har sett DX2-fysikken i aksjon, og den er svært imponerende. :woot:

Lenke til kommentar

Hvis du venter på Counter-Strike 2 må du vente lenge. Valve kommer nok ikke til å lage det. Men det blir kanskje en mod. :)

Jeg tror du tar feil, Valve kommer til å lage det, evt sette prosjektet bort, slik det gjorde med Opposing Force og nå også Condition Zero.

Valve har kjøpt rettighetene til Counter-strike og har da sannsynligvis sikret seg rettighetene til oppfølgere også.. At de skal droppe å bruke verdens mest spillte nettspill som ett ledd i lansering og markedsføring av sin nye blockbuster er lite sannsynlig.

Mitt stalltips er at Half-Life 2 leveres uten noen modifikasjoner i september, og så utvides det med Counter-strike 2 og/eller Team Fortress 2 iløpet av et halvt år.

Mulig at Half-Life 2 kommer med Team Fortress 2, men jeg tviler litt, uansett så kommer disse spillene mest sannsynligvis til å komme, de kommer til å bli laget av Valve (evt. at Valve leaser ut arbeidet) og de kommer til å være modifiseringer av Half-Life 2.

(Det er høy synsefaktor på det jeg sier her, men men.. Det meste er ganske velbegrunnet ;))

Lenke til kommentar

Mitt stalltips er at Half-Life 2 leveres uten noen modifikasjoner i september' date=' og så utvides det med Counter-strike 2 og/eller Team Fortress 2 iløpet av et halvt år.

Mulig at Half-Life 2 kommer med Team Fortress 2, men jeg tviler litt, uansett så kommer disse spillene mest sannsynligvis til å komme, de kommer til å bli laget av Valve (evt. at Valve leaser ut arbeidet) og de kommer til å være modifiseringer av Half-Life 2.

(Det er høy synsefaktor på det jeg sier her, men men.. Det meste er ganske velbegrunnet ;))[/quote']

Vel, i følge www.planethalflife.com, har Valve sagt at TF2 bruker

HL2 motoren, men at det "will arrive soon".....kanskje det er en

mulighet for at det faktisk kommer før HL2, kanskje ganske snart?

Det er jo tross alt bare et multiplayer spill, muligens uten story og sp missions.

Hvem vet... :shrug:

Lenke til kommentar
Team Fortress 2 er et stand-alone spill.

En annen ting, er det Valve som har utviklet CS? Mente nå det var en i mod-samfunnet som har mekket det..

Nei Valve utviklet ikke CS, det gjorde Minh Lee, imidlertid solgte han CS rettightene til Valve slik at Valve gav ut en retail CS og fortsatte utviklingen. Alle versjonene som ikke har vært beta, har det vært Valve som har stått for.

Minh Lee begynnte visstnok i Valve etter salget, men jobber ikke lengre på Counter-Strike, men på andre prosjekt som CS:Condition-Zero og sikkert nok Half-Life 2 (synsing).

Stand alone og stand alone.. Valve har i disse dager gått ut og sagt at Team Fortress 2 kommer etter at det har vært veldig taust om dette i lang tid.

De har ikke sagt noe om den blir en expansion til Half Life 2(Som blue-shift og oposing Force etc) eller om det er helt stand alone. Det de derimot har sagt er at de ikke har gitt noe info om TF2 fordi det bruker samme motor som Half-Life2 og derfor var det umulig å gi info uten å røpe en masse om Half-Life2

Godt mulig TF2 blir stand-alone egentlig, men jeg ville ikke vært for sikker.. Half-life har blitt solgt i ufattelig mange kopier p.g.a. de kule utvidelsene (samlebegrep for hele hurven). Det er få som spiller Half-Life deathmatch og dermed bør Valve kanskje tilby en dødsbra multiplayer for å holde på spillerne og skape et salgsgrunnlag blant nye spillere for flere år frem i tid. (som de klarte med half-life) Når de sitter på rettigheter til både Team Fortress 2 og Counter-Strike 2 kan det godt hende at en av dem blir en expansion til Half-Life..

Kilder:

http://forums.3drealms.com/cgi-bin/ultimat...ic&f=7&t=007442

www.counter-strike.net

csnation.counter-strike.net

Lenke til kommentar

Godt mulig TF2 blir stand-alone egentlig, men jeg ville ikke vært for sikker.. Half-life har blitt solgt i ufattelig mange kopier p.g.a. de kule utvidelsene (samlebegrep for hele hurven). Det er få som spiller Half-Life deathmatch og dermed bør Valve kanskje tilby en dødsbra multiplayer for å holde på spillerne og skape et salgsgrunnlag blant nye spillere for flere år frem i tid. (som de klarte med half-life) Når de sitter på rettigheter til både Team Fortress 2 og Counter-Strike 2 kan det godt hende at en av dem blir en expansion til Half-Life..

Kilder:

http://forums.3drealms.com/cgi-bin/ultimat...ic&f=7&t=007442

www.counter-strike.net

csnation.counter-strike.net

Vi får se, Valve har sagt at informasjon om TF2 vil offentliggjøres så

snart annonserings prosessen til HL2 er over. :)

Noe som er rart, for de skulle jo annonsere HL2 i går, men det har det ikke blitt noe av...

Irriterende. :evil:

Lenke til kommentar

Takk for info om CS, jeg er blitt opplyst! :)

Ang. TF2 var det sagt for lenge lenge siden at det var 100% sikkert at det var stand-alone, om de har forandret det er godt mulig, er en god stund siden noe som helst er blitt nevnt :/ Gleder meg til årets E3!!

Lenke til kommentar
Takk for info om CS, jeg er blitt opplyst! :)

Ang. TF2 var det sagt for lenge lenge siden at det var 100% sikkert at det var stand-alone, om de har forandret det er godt mulig, er en god stund siden noe som helst er blitt nevnt :/ Gleder meg til årets E3!!

Jeppers, lenge siden de sa det om stand-alone.. Vanskelig å vite egentlig.

Problemet med å release TF2 og Half-Life2 som to forskjellige produkt med mindre enn ett års mellomrom er at bare en av dem kan forventes å tiltrekke seg moddere i veldig stor grad.

Som jeg har nevnt, og flere andre, så har jo HL solgt ufattelig godt, ikke primært fordi det var sinnsykt bra (det var sinnsykt bra, men det har også andre spill vært), men fordi Valve har klart å selge det i lang tid etterpå, mye fordi moddere har gjort spillet attraktivt. og snøballen fortsetter å rulle, fordi popluære spill er populære å lage modifikasjoner til.

(UT motoren er jo en bedre motor enn det Half-Life motoren er, men det er færre som har UT, og det er mindre populært å lage modifikasjoner)

Uansett håper vel Valve på å få til noe av det samme med Half-Life 2, de skryter jo på seg at Hammer skal bli dødsbra å lage modder med.

Releaser de TF2 som en egen greie kommer en av dem til å måtte vinne det slaget..

Igjen.. endeløs synsing.. Uansett, jeg er enig med deg, det blir det spennede å se ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...