Gå til innhold

simkortet funker plutselig ikke på iphonen min

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg poster dette på riktig sted.

Men uansett, problemet er at jeg har en iphone 8gb første generasjon. Den ble hacket i vinterferien i fjor. Har ikke brukt den siden i sommer fordi skjermen er knust øverst, men skal levere den på reparasjon for å få fikset dette. Men når jeg putter simkortet i står det at sim-kortet mangler. Må jeg hacke den på nytt, og har noen opplevd noe lignende? Har prøvd å lest på internett men ikke funnet noe om dette. takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om jeg poster dette på riktig sted.

Men uansett, problemet er at jeg har en iphone 8gb første generasjon. Den ble hacket i vinterferien i fjor. Har ikke brukt den siden i sommer fordi skjermen er knust øverst, men skal levere den på reparasjon for å få fikset dette. Men når jeg putter simkortet i står det at sim-kortet mangler. Må jeg hacke den på nytt, og har noen opplevd noe lignende? Har prøvd å lest på internett men ikke funnet noe om dette. takk for hjelp :)

Feilmeldingen tyder på at telefonen ikke registrerer at det er et simkort satt i. Sjekk at sim sitter riktig i, riktig vei også videre. Du kan også tørke det med en tørr klut for å fjerne evt smuss osv.

Jeg går ut i fra at simkortet fungerer i andre telefoner?

Hvis det gjør det, er det mulig at telefonen er skadet eller ødelagt. Det bør i allefall en eventuell reperatør kunne fortelle deg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Har ikke sett at det er blitt svart før nå, men simkortet funker helt fint i andre mobiler og har prøvd med flere simkort i iphonen men kommer fortsatt samme melding om at simkortet ikke er innstalert.

Da tror jeg dessverre det er en feil på telefonen. Men det er en stund siden jeg dreiv med iPhone, så du kan alltids spørre på forumet på ipod1.no. Der er det folk med peiling på slikt.

Angående reparatør har jeg hørt bra ting om dr. ipod.

Endret av dagmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...