Gå til innhold

BK: Strømlinjer gjennom norsk natur

heggstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært ute i dag med kameraet. Foruten å finne ut at jeg har fått støvkorn i det, har jeg og fått tatt noen bilder. Blant annet var dette bildet noe av det jeg fikk tatt i skumringstimen. Er det noen der ute som har noe de kan komme med, med da tanke på bildet?

post-161157-1233772585_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir for mørkt og lite skarpt/ uklart etter min mening!

Har også sett mer spennende motiv må jeg si!!

Men alikevel så kan jeg se hva du har forøkt å få til, så er potensiale ute å går

Hadde kanskje tatt seg bedre ut hvis det hadde vært en fin stjerneklar himmel eller en måne med i bildet :)

Lenke til kommentar

Synes du viser bra sans for komposisjon her. Men bildet er veldig undereksponert, du oppgir ikke noe exif, men jeg antar at du måtte det for å kunne håndholde kameraet? Det hjelper ganske mye å justere nivåer, levels, sånn at du utnytter skalaen bedre, samt skarpe opp litt.

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Hehe. Noe bilde i verdensklasse er det ikke dan83, det vet jeg godt. Det finnes mer spennende motiv, men jeg orker nok ikke all verden en torsdag ettermiddag. :p

undereksponert? Ja, det er det. Formålet var vel å få den mørke stemningen, og ikke følelsen av dag. Men kan nok ta litt selvkritikk på at det var vel mørkt. (faktisk er lukkertiden på rundt 10 sek, altså ikke håndholdt). Uansett var det ikke lyset som jeg tenkte mest på her, men komposisjonen.

bildet er tatt på f/25 eller 22, noe som skal gi egentlig grei skarphet over hele bildet, men så skal det også sies at det er den crappy'e kit-linsa til 400d, det er tatt med..

Men takk for kritikken så langt! :D

Endret av heggstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...