Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Posten trege til å oppdatere sporing på nettet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke så verst det, men så ligger jo ikke askøy så langt unna Bergen heller da! :)

Jeg mener, du kunne jo hentet pakken på terminalen selv. :)

Jeg sendte en mail til de via skjemaet på sidene der jeg spurte om når jeg kunne forvente meg at pakken ville komme på døren. Litt usikker på hvor ofte de kjører post til Hardanger. Men det må da være minst en gang om dagen.

Lenke til kommentar
Er denne vidersendt fra Fauske eller fra 9016 Tromsø?

post-53451-1240328203_thumb.jpg

Quoter meg selv på denne!

Var innom PIB og spurte etter pakken kl.17.20 nå i dag, men den var ikke kommet dit. PIB er 5 km fra terminalen på 9016 Tromsø. Ekspeditøren (hyggelig dame) hadde bedre søkemuligheter enn meg og gjorde et søk og fant at pakken var sortert, men ikke videresendt på samme klokkeslett. Søkefunksjonen er misvisende og jeg fatter ikke hvorfor pakkene må ligge et helt døgn på sentralen før de kjøres ut.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Quoter meg selv på denne!

Var innom PIB og spurte etter pakken kl.17.20 nå i dag, men den var ikke kommet dit. PIB er 5 km fra terminalen på 9016 Tromsø. Ekspeditøren (hyggelig dame) hadde bedre søkemuligheter enn meg og gjorde et søk og fant at pakken var sortert, men ikke videresendt på samme klokkeslett. Søkefunksjonen er misvisende og jeg fatter ikke hvorfor pakkene må ligge et helt døgn på sentralen før de kjøres ut.

Ligger ikke et døgn, kjøres ut på ettermiddagen. Vil tippe den er ankommet PiB nå, litt avhengig hvor dette er da.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Vil tippe den er ankommet PiB nå, litt avhengig hvor dette er da.

Ørjan...

Kommafeil av meg! Jeg søker og ser at pakken er videresendt 10.12. Hyggelig dame hos PIB søker og ser at pakken er sortert 10.12, altså samme klokkeslett som jeg leser at den er videresendt. Begge søkeresultater kan ikke være korrekt. Jeg måtte tro at pakken var ankommet PIB og dro dit til ingen nytte. PIB er EuroSpar på Kvaløysletta. Mitt poeng er at søkeresultatet jeg får er feil! Jeg vet ikke hva det burde stått? Videresendt blir helt misvisende. Sjekket nå og det står ennå "videresendt", så ingen endring.

Lenke til kommentar

Sortert og videresendt er det samme. Det er kun en registrering ved terminalen. Pakken er videresend med neste bil. Det varierer endel når neste bil er. Servicepakker sorteres fram til klokken tre, så det er lite som sendes ut til PiB før det.

PiB Kvaløysletta fikk pakkene i går, men har da tydeligvis ikke registrert dem før i dag. Saken er at du egentlig ikke skulle hatt den før i dag, tar en dag fra terminal til pib, noe som henger igjen fra «gamle» dager da man fikk henteseddel i postkassen. Men mange registrerer pakkene når de ankommer PiB slik at man har mulighet til å hente dem før gjennom å skrive ut en henteseddel på nett. Men det er dessverre ikke alle som er like flinke.

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv på en PiB, og må si at du høres litt sippete ut. Når man scanner inn 100 pakker, merker dem og legger dem på plass tar det litt tid. I tillegg er det ofte forstyrrelser som strekker ut tiden. Å forvente av ansatte ved Post/PiB skal springe frem og tilbake med håndterminalen for hver pakke er litt idiotisk.

Lenke til kommentar

Føyer meg på her, for å vise min avsky for det Norske Postvesen. Makan til treg logistikk skal man lete lenge etter.

HELE posten STOPPER opp i helgene, så en pakke kan faktisk ta 3 dager lengre å få levert bare pga av en helg!!

For ikke å snakke om høytider... Nei Posten trenger en seriøs konkurent!

Lenke til kommentar
Føyer meg på her, for å vise min avsky for det Norske Postvesen. Makan til treg logistikk skal man lete lenge etter.

HELE posten STOPPER opp i helgene, så en pakke kan faktisk ta 3 dager lengre å få levert bare pga av en helg!!

For ikke å snakke om høytider... Nei Posten trenger en seriøs konkurent!

Enkelte pakker blir faktisk ikke levert ut på lørdag(husker ikke hvilke, men vi kaller den 2'er pakker(er et to-tall på de)).

Lenke til kommentar

Et spørsmål siden du jobber i Posten. Har 2 adaptre i systemet, ca. 100 gram på veg fra Sandefjord via Oslo som servicepakke/brev. Brev sendt som servicepakke, sendes de med flyfrakt?

Den kan ikke være begge deler, enten er det et brev, som sendes med flyfrakt og skal være framme dagen etter de fleste steder i Norge. Eller så sendes den som servicepakke, og da går den med bil.

Dersom du har fått sporingsnummer, er det mest sannsynlig at det er en servicepakke, selv om det finnes unntak.

Ozelot:

2 står for bedriftspakker dør - dør. Og de kjøres ikke ut på lørdager nei. Samme gjelder for ekspresspakker. Der kan man imidlertid kjøpe en lørdagsutkjøring. Det har med at de aller fleste bedrifter har stengt på lørdager. Det er stort sett handelsstanden som ikke har stengt.

Sitech:

Hele posten stopper ikke opp i helgene. Man får brev i helgene, og servicepakker kan hentes. I tillegg kan man få utlevert ekspresspakker. Vær gjerne mer spesifikk på hva du mener Sitech.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...