Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Posten trege til å oppdatere sporing på nettet.

Anbefalte innlegg

Nei. Det er ikke egen transport av bedriftspakker til Hansnes på dagen. Både bedriftspakker og servicepakker sendes på natta, slik at de er framme dage etter at pakken sorteres ved Tromsø postterminal. Så det er nok en dag ekstra til Hansnes. Dette gjelder forsåvidt alle postnumre fra 9040 og oppover til 9199, med unntak av 9100.

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei. Det er ikke egen transport av bedriftspakker til Hansnes på dagen. Både bedriftspakker og servicepakker sendes på natta, slik at de er framme dage etter at pakken sorteres ved Tromsø postterminal. Så det er nok en dag ekstra til Hansnes. Dette gjelder forsåvidt alle postnumre fra 9040 og oppover til 9199, med unntak av 9100.

Ørjan

Det ser ut som det vil ta 2 døgn denne gangen fra Tromsø til Hansnes siden pakken ennå ligger på Tromsø OMLASTINGSTERMINAL nå kl. 13.54. Kanskje de venter på at bilen skal bli fylt opp før de kjører.

Hvorfor bruker de ikke bussene lenger slik Posten gjorde før. Utviklingen i Posten er skremmende når det tar en hel uke fra Kristiansand til Hansnes.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at den fortsatt ligger på terminalen i Tromsø?

De venter ikke på at bilen skal bli full. Bilen går hver natt, uavhengig av hvor mye post det måtte være.

Ørjan...

Jeg vet det jo ikke for sikkert, men meningen er vel å tro på sporingssystemet. I dag litt etter kl. 18.

post-53451-1236705002_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn så er den ikke utlevert i dag av budet. Vet ikke om budet registrerer pakken mottatt, eller om han kun registrerer den utlevert. Dersom det er det siste, vil du ikke se noe mer på sporingen før pakken utleveres til deg.

Vet ikke hvorfor budet ikke leverte den ut i dag. Sannsynligheten er stor for at den ligger hos budet på Hansnes. Det er svært sjelden at det står pakker igjen på terminalen. Det måtte i så fall være at bilen ikke gikk natt til tirsdag. Dersom du fikk brev eller annen a-post i dag, så gikk bilen. Da er det en annen grunn til at pakken ikke kom i dag.

Dersom pakken ikke kommer i morgen, ville jeg ringt kundeservice til Posten.

Sporingssystemet sier ingenting om hvor pakken befinner seg på søketidspunktet. Kun hvor pakken befant seg på registreringstidspunktet. Man får ikke vite hvor pakken er før neste gang den registreres. Pakkene registreres kun en gang mellom ankomst og avgang.

Btw. Jeg jobber natt ved terminalen i Tromsø. Med pakkesortering, så jeg kan rutinene rundt transporten.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Dersom pakken ikke kommer i morgen, ville jeg ringt kundeservice til Posten.

Det tror jeg har lite for seg. Jeg har klaget før, flere ganger faktisk, og har aldri fått annet enn nokså arrogant tilbakemelding om at forsendelsen er helt normal og i henhold til regler de forholder seg til. Jeg har klaget via mail, ikke på telefon.

Lenke til kommentar

Ja, er klar over at det kanskje ikke alltid er så mye hjelp å få. Men det er i grunn det eneste du kan gjøre. Men prøv i så fall å ring for å høre om de kan gjøre at søk på pakken, for å se om det ligger inne noen informasjon som ikke kommer fram av sporingen på nettet.

I ditt tilfelle nå, så er det ikke normalt at pakken ikke er ankommet ennå. Den skal være ute dagen etter at den er registrert i Tromsø.

Men, får håpe at pakken kommer i løpet av dagen da. Iallefall at det dukker opp noe informasjon på sporingen.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Tja, om avsender har egne avtaler med posten som sørger for att de får tjenesten grisebillig men att det vil ta lengre tid og frakte den så er ikke dette helt uvanlig.

Mener det var forrige uke jeg var borte i en pakke som lå 4(!) dager på terminalen før den ble kjørt ut, forklaringen jeg fikk fra de som har peiling internt var att avtalen rundt denne servicepakken tillot en så lang leveringstid. Dert som var gjort var att de ventet på nok pakker med en slik avtale så de kun trengte å kjøre en gang til sted X.

Meget tullete ordning på enkelte ting.

*Har sluttet i posten forresten :woot: *

Lenke til kommentar
Mener det var forrige uke jeg var borte i en pakke som lå 4(!) dager på terminalen før den ble kjørt ut, forklaringen jeg fikk fra de som har peiling internt var att avtalen rundt denne servicepakken tillot en så lang leveringstid. Dert som var gjort var att de ventet på nok pakker med en slik avtale så de kun trengte å kjøre en gang til sted X.

Meget tullete ordning på enkelte ting.

*Har sluttet i posten forresten :woot: *

De prøver nok bare å få effektiviteten opp der også, og da blir det sånn.

*Akkurat begynt posten :)*

Lenke til kommentar
To dager fra sør i norge til nord i norge er da ikke så værst, prøvd å kjøre den strekka selv? Det har jeg gjort en gang, å aldri mer.

Til Finnmark er det verre...

Som regel leveres pakkene inn på kvelden dag 1, så kommer de til Oslo for videresending dag 2. Dag 4 eller 5 ankommer pakken sentralen in Tromsø. Som regel er den fremme på dag 5. Dvs. at hvis jeg bestiller noe på mandag, da får jeg det ofte ikke før mandagen neste uke. Hadde vært fint om det kunne gått kjappere, men det er jo et langstrakt land...

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar
Men, får håpe at pakken kommer i løpet av dagen da. Iallefall at det dukker opp noe informasjon på sporingen.

Det har ikke skjedd noe som helst til nå kl. 16.15. Klaget til kundeservice (mail) kl. 11.10 men har ikke ennå fått svar.

post-53451-1236784816_thumb.jpg

Kanskje den er rotet bort eller stjålet siden sporingen ikke er oppdatert på 56 timer.

Lenke til kommentar

Oppdatering som skulle vært gjort for 48 timer siden ble gjort først nå for en time siden.

post-53451-1236846125_thumb.jpg

Orjanp

Du hadde rett med hensyn til tiden det tar fra sentral i Tromsø til Hansnes. Det må være noen særdeles sløve postansatte på 9130 som ikke forstår vitsen med oppdatering av sporingen. Jeg er et annet sted enn 9130 og iverksetter tjenester som et resultat av sporingen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et spørsmål!

En pakke registreres inn til omlastingsentralen i Tromsø på fredag morgen kl. 09.15. Blir denne liggende helt til mandag, eller skal den til PIB lørdag? Hvis Posten oppfatter service slik vanlige forbrukere gjør så burde den bringes til PIB samme dag som den ankom omlastingsentralen.

Edit: SMS fra Posten kl. 11.11 om at pakken kan hentes hos PIB.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Du har fått svaret, men den skal til PiB samme dagen, eller dagen etter. Men spørsmålet er jo selvsagt hvor du holder til. Hele Finnmark hører også hjemme under Tromsø. Det er vel over 1000 kilometer fra Tromsø til Kirkenes. Sier seg selv at det tar litt tid å få pakken sendt dit. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som vet mailen til posten?

Pakken min ankom omlastningsterminalen i Bergen i går kveld, og jeg venter på at de skal komme innover med den, jeg bor ca. en time fra Bergen.

Det er Bedrift Dør-til-dør hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...