Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Posten trege til å oppdatere sporing på nettet.


Anbefalte innlegg

Nok en gang er det på trynet av Posten.

 

Jeg har fulgt en pakke via sporingsnummer(sittet å trykke F5 fra 1700 til 1800), klokken 1805 blir siden oppdatert hvor det står:

04.02.09 16.17 ANKOMMET POSTKONTOR 1XXX XXXX (XXXXX)

 

Så etter hva jeg kan forstå ankom pakken klokka 16.17 men dem har ikke oppdater før 2 timer senere. 2 timer på å oppdatere, hva skjer?

 

Det som er det dumme er at Posten stenger klokka 1800, så nå får jeg ikke hentet pakken før i morgen.

 

J.... dritt sjappe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Er du så utålmodig får du bruke fysisk butikk neste gang :p Men ja, sporijnga til posten er treg, dog normalt sett 20 min

Lenke til kommentar

Nei, ikke utålmodig, men når man venter på en ting og kunne fått den hadde det ikke vært for tregheten til folkene i posten. Jeg tipper at dem mottok varen klokka 1617, men grunnet sin mangel på arbeidsinnsats ble den ikke "registrert i sporingssystemet før over klokka 1800.

 

Offtopic, kan jeg bestemme hvor jeg vil ha posten sendt?

Lenke til kommentar

*sukk*

 

Det tar maks 20 min og få oppdatert sporingssystemet. Sjeldent att det tar så lang tid også.

 

Det som nok har skjedd her er att pakken er scannet med en håndterminal, noe som er ganske vanlig. Deretter må den settes i stasjonen sin for og få sendt dataen. Om dette blir glemt eller ikke gjort ordentlig så blir ikke pakken registrert ankommet før det blir gjort. Om du forstod meg.

 

Menneskesvikt i dette tilfelle. Men ja, posten kan være fryktelig trege på noe og kjappe på annet.

Lenke til kommentar

Mulig det, men dette forekommer svært ofte når jeg mottar pakker. Skal "klage" i morgen, burde ikke være det store problemer å sette den i scanneren i leseren etter at de har mottatt post.

 

Hadde dette vært eneste gangen det hadde skjedd hadde det ikke vært noe problem, men når det skjer gang på gang er det rett og slett slurv.

Lenke til kommentar

Snakker vi om ett postkontior eller PIB (Post i butikk)?

 

Ta og snakk med de i skranken, be om ett klageskjema som du fyller ut og sender inn. Be om en tilbakemelding på den. Om de sier de ikke har ett slikt skjema så ble det sendt ut forrige uke! Skal love deg att de får fart på sakene.

 

skal forøvrig sies att de siste dagene så har mange tjenester (ikke bare posten) slitt med nett linja si, derav treg oppdatering på en masse. Snakket med DBS som var ganske frustrerte.

 

Men ja, i ditt tilfelle høres det ut som om scanneren kanskje ikke har vært brukt slik den skal, uten att jeg skal si det for sikkert.

Lenke til kommentar

Er snakk om et postkontor ja.

 

Ja, skal det bli forbedringer så må jo noen klage på noe. Men skal først høre hvorfor det har skjedd, har dem en god forklaring skal jeg godta den, men den bør være god.

 

Er forresten postkontoret i Halden, ser du kommer fra Fredrikstad.

Lenke til kommentar

Tidligere da jeg ventet på en pakke, så stod det innlevert til postkontor/terminal i 2 dager. Uten at det forandret seg. Det var to ukedager. Og plutselig havnet det en hentelapp i postkassen. Etter jeg fikk hentet pakken så fungerte sporingsystemet igjen. Men dette har kun skjedd en gang for meg.

Pakken kommer uansett frem med eller uten sporing.

Lenke til kommentar

jeg drar alltid på posten og henter pakken før det står på nettet at den er ankommet.. aldri noe problem det.. jeg ser at den er registrerte i kr.sand tidligerer pådagen, og da vet jeg at den alltid er i lillesand kl 3.. så venter jeg til 4 til jeg vet de har fått pakket ut.. skulle jeg ventet til de registrte det på nettet måtte jeg ventet til neste dag

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært på posten og hentet pakken og "krevd" en forklaring.

 

I starten viste hun ikke hva som hadde skjedd, men så var hun vekke litt og kom tilbake og sa at den var inne hos dem kl.1617, hvor jeg da sier det er bra, men hvorfor får jeg vite det kl.1810 ca? Nei, hun mente at den var oppdatert kl.1617, litt frem og tilbake så spør jeg, hvorfor fikk jeg mail med hentemelding klokken 1835 og ikke 1635 feks da? Det hadde hun da ikke noe svar på.

 

Jeg spurte så etter klageskjema, det hadde dem, men så sa hun at jeg skulle ringe support telefonen dems i stedet på 81000710, der kunne dem også ta i mot klage. Jeg gjorde ikke noe nummer ut av det, men syntes det var veldig rart å få den henvisningen?

 

I tillegg sier hun at det er ikke vanlig at dem slår inn pakker som har kommet så sent, pga dem skal registreres neste dag? Dette var en "gest" av dem mente hun. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Siden du henter posten din i Halden:

Hvis pakken er på terminalen i Sarp på formiddagen, kan du normalt hente pakken samme ettermiddag på Posten i Halden.

 

Jeg bruker PIB og vet at de ikke får pakkene før 17.30-18.00, så da drar jeg dit litt over 18.00, selv om det ikke er oppdatert på pakkesporingen.

Regner med pakkene går slik: terminal i Sarp->Posten i Halden/evt nede ved parkeringshuset-> Post i Butikk.

 

PS! De fleste nettbutikker gir deg valg mellom faktura og leveringsadresse, men husk at pakken tar like lang tid uansett hvor du sender den = sender du til f.eks jobben, kommer den ikke før dagen etter du kunne hentet den på Posten da jeg regner med at du slutter kl 16.00...

 

PS!! Har opplevd flere ganger at pakken blir liggende 2 virkedager på terminalen i Sarp ( og det er IKKE holdbart) :mad:

Lenke til kommentar

Lite spørsmål:

 

Hva gjør dere når dere får denne feilmeldingen på pakkesporing:

 

"Det har oppstått en feil i underliggende system. Vennligst forsøk igjen senere."

 

Fikk denne feilen først i går kveld og flere ganger i løpe av dagen i dag.

 

Sist jeg fikk opp noe var for 2 dager siden, og da var pakken i Oslo, skal til Steinkjer i N-Trøndelag.

 

Venter jo egentli pakken i dag, men vet jo ikke hvor den er i Norge nå.

For alt jeg vet så kan den ha blitt feil sendt til Inderøy, har sjedd en gang før :mad:

Lenke til kommentar
Lite spørsmål:

 

Hva gjør dere når dere får denne feilmeldingen på pakkesporing:

 

"Det har oppstått en feil i underliggende system. Vennligst forsøk igjen senere."

 

Fikk denne feilen først i går kveld og flere ganger i løpe av dagen i dag.

 

Sist jeg fikk opp noe var for 2 dager siden, og da var pakken i Oslo, skal til Steinkjer i N-Trøndelag.

 

Venter jo egentli pakken i dag, men vet jo ikke hvor den er i Norge nå.

For alt jeg vet så kan den ha blitt feil sendt til Inderøy, har sjedd en gang før :mad:

 

Får samme feilmelding her. Ser ut som posten har problemer med sporingssystemet sitt.

Lenke til kommentar
I tillegg sier hun at det er ikke vanlig at dem slår inn pakker som har kommet så sent, pga dem skal registreres neste dag? Dette var en "gest" av dem mente hun. Stemmer det?

 

Det stemmer. I utgangspunktet skal ikke pakken utleveres før dagen etter.

Lenke til kommentar

De gjør faktisk ikke noe galt her, beklager å si det.

Men det kalles service og ikke en "gest" og gi deg pakken din, tullete av ho. *sukk, posten*

Stenger det klokken 6 på postkontoret?

 

 

Når det gjelder det med klaging så stemmer det att du også kan ringe inn, du vil nok få ett kjappere svar da men klagen din blir av erfaring behandlet bedre om du sender den inn skriftlig. Du kan jo i samme slengen høre om de vet hvordan rutinene er for postkontoret i halden når det gjelder utlevering av pakker som kommer på ettermiddagen/kvelden. Det kan de mye bedre enn det jeg kan. Så der velger jeg og ikke si noe.

 

 

Att det er en viss lagg som vi kaller det mellom scanning->scanneren er tømt->treig nettlinje->Behandles i DB til posten->generert mail/sms til deg er nokså naturlig. 30min til 1 time vil jeg si. Uten å vite noe sikkert så kjøres det vel sikkert noen cron jobber hver time eller hvert 30 min?

 

 

Som det også er nevnt, du trenger kun sporingsnr på pakken din for og få den. Ikke selve hentelappen.

 

Når det gjelder dette med utlevering av hentelappen så blir den sendt ut samme dagen som pakken blir sendt til postkontoret. Så det hender nok att en av delene kommer frem først. Men de skal da komme frem samme dag.

 

Håper det var det dere lurte på, og for en gangs skyld er jeg enig med dere, posten er trege innimellom. Og att enkelte mennesker absolutt kunne lære seg kundebehandling!

Lenke til kommentar
Tidligere da jeg ventet på en pakke, så stod det innlevert til postkontor/terminal i 2 dager. Uten at det forandret seg. Det var to ukedager. Og plutselig havnet det en hentelapp i postkassen. Etter jeg fikk hentet pakken så fungerte sporingsystemet igjen. Men dette har kun skjedd en gang for meg.

Pakken kommer uansett frem med eller uten sporing.

Noe lignende skjer akkurat nå med en pakke fra Oslo til Tromsø, slik:

 

post-53451-1233851043_thumb.jpg

 

I morgen vil det oppdateres til at pakken ankom PIB i dag. Tidligere, på 90-tallet kunne jeg bestille varer fra Sandefjord eller Oslo den ene dagen og motta dem dagen etter i Tromsø. Dette skjer aldri lenger nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når du ser at den er på sentralen i din by og du ikke får den denne dagen er det bare å møte opp dagen etter med koden og si let.

Det må da være 100% sikkert at den er der da.

 

 

feil, quoter min egen FAQ tråd:

Kan jeg hente pakken min på terminalen?

   Beklager, men omlastingsterminalene har ingen mulighet for utlevering av pakker. 
   Enkelte firmaer har egne avtaler og har mulighet for det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...