Gå til innhold

Låse opp Nokia 5310?

Anbefalte innlegg

Hei,

nettopp hentet telefonen min fra rep. og har i mellomtiden kjøpt meg en iPhone3G (Måtte bytte fra Telenor til NetCom). Men når jeg setter i SIM-kortet i telefonen (Nokiaen som jeg fikk tilbake i dag), som nå er et NetCom SIM-kort, får jeg meldingen "Enter resrtiction code:" .

Da er det store spørsmålet mitt: Hvordan finner jeg denne "restriction code"?

Er dette mulig å gjøre uten hjelp fra NetCom?

Håper på kjapt svar :)

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste som har koden for å låse den opp er Telenor. De tar 600 kr for å gi ut koden, og det reduseres med 40 kr hver månde fra du kjøpte den. Dersom du kjøpte telefonen med binding på abonnementet ditt, kunne du ha fått koden gratis i den avtale perioden. I og med at du nå har avsluttet abonnementet hos Telenor, er det ikke sikkert de vil hjelpe deg. Ellers får du koden gratis etter 12 månder :)

Lenke til kommentar

Vet om en kamerat av meg som ringte inn til NetCom. Han måtte skrive inn noen tall osv, og fikk til slutt opp en kode.

Eller om han fikk den direkte låst opp, det husker jeg ikke.

Er dette mulig uten hjelp fra NetCom?

Lenke til kommentar

Sixpounder; leser du ikke svarene til Dain Bramaged?

Er telefonen kjøpt med Telenor? Hvis JA, finn IMEI-kode på telefonen og ring Telenor for å få opplyst låsekoden. Hvis NEI, finn IMEI-kode på telefonen og ring den operatøren du kjøpte telefonen med for å få opplyst låsekoden.

Telefoner kan IKKE fjernopplåses, du MÅ skrive inn låsekoden selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...