Wæsp Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei, nettopp hentet telefonen min fra rep. og har i mellomtiden kjøpt meg en iPhone3G (Måtte bytte fra Telenor til NetCom). Men når jeg setter i SIM-kortet i telefonen (Nokiaen som jeg fikk tilbake i dag), som nå er et NetCom SIM-kort, får jeg meldingen "Enter resrtiction code:" . Da er det store spørsmålet mitt: Hvordan finner jeg denne "restriction code"? Er dette mulig å gjøre uten hjelp fra NetCom? Håper på kjapt svar -Fredrik Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Eneste som har koden for å låse den opp er Telenor. De tar 600 kr for å gi ut koden, og det reduseres med 40 kr hver månde fra du kjøpte den. Dersom du kjøpte telefonen med binding på abonnementet ditt, kunne du ha fått koden gratis i den avtale perioden. I og med at du nå har avsluttet abonnementet hos Telenor, er det ikke sikkert de vil hjelpe deg. Ellers får du koden gratis etter 12 månder Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Vet om en kamerat av meg som ringte inn til NetCom. Han måtte skrive inn noen tall osv, og fikk til slutt opp en kode. Eller om han fikk den direkte låst opp, det husker jeg ikke. Er dette mulig uten hjelp fra NetCom? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kun den operatøren som den er låst til som kan låse opp denne modellen. Er den låst til Telenor, kan ikke Netcom hjelpe deg, med mindre det er mer enn 12 månder siden du kjøpte telefonen. Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Restriction code... hmm...sært. Vanligvis ville man fått insert correct sim på en 5310 som er opperatørlåst. Prøv kode 12345. Ellers så kan man hente ut opperatørlåskode på http://telenormobil.no/kundeservice/operat...operatorlas.tnm dersom den er over 12mnd gammel. Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Sixpounder; leser du ikke svarene til Dain Bramaged? Er telefonen kjøpt med Telenor? Hvis JA, finn IMEI-kode på telefonen og ring Telenor for å få opplyst låsekoden. Hvis NEI, finn IMEI-kode på telefonen og ring den operatøren du kjøpte telefonen med for å få opplyst låsekoden. Telefoner kan IKKE fjernopplåses, du MÅ skrive inn låsekoden selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå