Grandmaster Gamer Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei Jeg har lest litt rundt og vet det gjelder kontrasten, men jeg har sett mange forskjellige nummer og tall som feks: 850:1 1500:1 20000:1 50000:1 Hva betyr tallene? Er det sånn at jo høyere tall jo bedre, eller jo lavere jo bedre? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Står vel noe fakta her: http://avforum.no/forum/tv-apparater/57769...orskjellen.html Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Okej,takker for lenken Thor. Da vet jeg også nå hva som er forskjellen mellom kontrast og dynamisk kontrast. Men hva med tallene? :oD Endret 4. februar 2009 av Game-master Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 kunne ha vært interessant å vite hvor grensen mellom dynamisk kontrast og "normal" kontrast går. altså når en kontrast er oppgitt om det er dynamisk eller ekte . jeg regner med at 20000:1 er dynamisk og 850 er reell kontrast . men hva med verdien 1500:1 ? hvordan kan man vite om 20000:1 ( dynamisk) ikke er bedre en 850:1 ? alle sier at jo høyre jo bedre men stemmer det ? beklager at jeg nesten tok over posten din Game-master men temaet var så interessant. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Det benevner vel et eller annet forhold mellom de to "ytterste" fargene skjermen klarer å vise (eller lysstyrke), men akkurat hvordan kunne jeg også vært interessert i å vite. Endret 4. februar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 beklager at jeg nesten tok over posten din Game-master men temaet var så interessant. hehe trenger ikke å beklage, det er meningen med diskusjons forum det XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå