Gå til innhold

Få eksterne blitser til å virke med 450D

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen venner skal drive med litt fotografering på et arrangement neste uke. I forbindelse med dette, snakket vi litt med en fotograf som skal hjelpe oss litt på veien. Hun hadde noen stativ-blitser, som jeg prøvde å koble til kameraet mitt(Canon 450D), men kameraet og blitsene ville ikke samordne, med mindre jeg tar opp den innebygde blitsen på kameraet samtidig. Jeg klarte ikke å fikse dette, og lurer derfor på om noen vet hva jeg kan gjøre for at kameraet og blitsene skal samordne seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke navnet, men det var av typen som "slides" inn på toppen av kameraet. Det er veldig godt mulig at de ble trigget av den eksterne blitsen ja.

Kan nevnes at en av vennene mine som har Nikon D60, ikke hadde noe problemer med det. Plugget den rett i og kunne knipse i vei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nikon har noe som heter CLS som er innebygd i en del kameraer. Jeg tror de også har det i D60. Canon har et lignende system, men det er kun innebygd i blitsene.

550 EX og 580 EX kan settes på kamera og brukes som master (for å styre de andre). De kan også brukes som slave; noe 420 EX og 430 EX også kan.

En enklere måte å styre blitsene på er å la de trigges av den innebygde blitsen. Det kan da være lurt å dempe den innebygde blitsen.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...