Gå til innhold

Hvilken netbook er den beste?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg netbook/minibærbar, og siden jeg ikke har funnet noen ferske tråder om dette, lager jeg en ny en..

Sitter og surfer diverse tester osv, men finner ikke noe spesielt godt svar, så om noen har noen råd, skrik ut!

- Kriteriene er ikke så voldsomme, men helst ikke pris over 4000,-

- 3G-modul er ikke nødvendig, da jeg stort sett har mobil eller trådløst nett.

- Vet ikke om det er en selvsagthet, men trenger RJ45, altså ethernet-kontakt.

- batterilevetid er viktig, helst 6-cellers batteri

- ønsker lite støy pga lesesalbruk

Byggekvalitet og div andre erfaringer er veldig interessant å høre.

Iflg dinside/tv2hjelperdeg sin test kommer packard bell dot best ut, i versjonen uten 3g-modul men med 6 cellers batteri. Denne finnes også med 3-cellers batteri, men det er altså versjonen med stort batteri jeg evt er interessert i.

Noen som har noen erfaringer her? Og noen meninger?

Har også kikket på MSI wind U120, Asus Eee PC 1000H og Toshiba NB100.

Åpen for andre forslag også.

Thanks!

Endret av olindtve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP Mini-note 2133 med 6-cellers batteri er den desidert beste netbook'en! :thumbup:

MVH

pcpcpc

EDIT: HP'en har mye kraftigere CPU, mer minne og bedre batteritid. Packard Bell kan virke OK når man prøver en, men etter en stund skjer det alle Packard Bell brukere vet hva er. Om du skjøner hva jeg mener... :roll:

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar
HP Mini-note 2133 med 6-cellers batteri er den desidert beste netbook'en! :thumbup:

MVH

pcpcpc

EDIT: HP'en har mye kraftigere CPU, mer minne og bedre batteritid. Packard Bell kan virke OK når man prøver en, men etter en stund skjer det alle Packard Bell brukere vet hva er. Om du skjøner hva jeg mener... :roll:

Har du noen tester el som underbygger dun påstand om CPU?

Ifølge mine kilder er det faktisk stikk motsatt:

På papiret blir VIA (hp) regelrett rævkjørt.

Og om du ser på benchmarks er det en klar forskjell.

image009.png

image008.png

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen erfaringer med Toshiba NB100, da? Den virker jo ok, men har litt cheesy erfaringer med Toshiba fra før av.

Skulle gjerne hatt noen gode anbefalinger her fra noen som vet hva de snakker om/har erfaringer.

Er det noe i veien med Acer One, for eksempel? Evt hva, og hva er bedre med andre?

Og dette velkjente med Packard Bell, har ingen erfaring med denne produsenten, så vet ikke hva det siktes til.

Lenke til kommentar
Hvorfor skrev du 2133 da :p

Hvorfor mener du det er den beste netbook'en?

Beklager at jeg gjorde alt så forvirrende! :whistle:

Var litt stressa når jeg skrev det første svaret, så ikke bry dere om det. 2140 er en knallmaskin pga. for eksempel byggekvalitet. Var på Siba i dag og da "testet" jeg alle netbookene, og merket raskt at jeg likte HP best :yes::innocent: HP'en har også litt mer RAM. Men siden CPU er samme på nesten alle ville jeg heller gått i butikken og prøvd ut alle. Se på skjermen. Hvilken er best for deg? Prøv ut tastaturet, da det varierer veldig. HP har fått mye skryt for sitt... :whistle:

MVH

pcpcpc

BTW: Ja, jeg er HP-fan, men også Acer-fan! :innocent: (men ville valgt HP her likevel!!)

EDIT: Bare hold deg unna Packard Bell så går alt fint! :roll: Min far har en HP 2133 som jeg har testa, og jeg ble kraftig imponert! Og som også nevnt var jeg på Siba og testet Acer, HP, Asus, Fujitsu Siemens osv..

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...