Gå til innhold

PROBLEMER fra Windows 7 tilbake til Vista.

Anbefalte innlegg

Har akkurat innstallert Windows 7 på pc'en og er fornøyd med denne OS'en, men jeg skulle gjerne hatt tilbake min gamle Vista.

Jeg får ikke til å få "gjenopretta" den til fabrikant stand.

Under oppstart så trykker jeg f.eks F10 og kommer inn på BIOS, noe jeg trodde var gjenoprettings tasten.

Inne på D: på disken så ligger selve innstallasjonen til VISTA, men problemet er at jeg ikke får kjørt den.

TIPS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, har du ingen manual til PC'en din? Du kan søke på nette for å se om du kan finne info om hvordan å kjøre recovery. Regner med at du har en PC som ble levert med pre-installed Win Vista, ergo at du ikke har noen egen DVD. Det er ikke meningen at du skal brenne en recovery DVD selv med utgangspkt. i D: partisjonen? Kikk i manualen. Ellers, finner du ingen setup.exe/install.exe fil på D: partisjonen? Fortell oss navnet på PC'en, så kan jeg også kikke litt ;)

Dersom du ikke finner ut av dette, kan du prøve å laste ned en clean Vista iso fra en torrent-side, og deretter bruke din egen product key (som sannsynligvis sitter på PC'en din). Usikker på om dette vil fungere da du har en OEM-versjon, men er kanskje vært et forsøk. Vær nøye når du laster ned, slik at du får en ren versjon, uten spyware eller trojanere. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

i kontrollpanelet er det en funksjon som heter sikkerhetskopierings- og gjenopprettingssenter,

har du sett på den.

hos meg i vista kan du gjenopprette hele datamaskinen derfra.

( det er sikkert noe tilsvarend i windows 7 )

lykke til

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
  TRD4U skrev:
For det første, har du ingen manual til PC'en din? Du kan søke på nette for å se om du kan finne info om hvordan å kjøre recovery. Regner med at du har en PC som ble levert med pre-installed Win Vista, ergo at du ikke har noen egen DVD. Det er ikke meningen at du skal brenne en recovery DVD selv med utgangspkt. i D: partisjonen? Kikk i manualen. Ellers, finner du ingen setup.exe/install.exe fil på D: partisjonen? Fortell oss navnet på PC'en, så kan jeg også kikke litt ;)

Dersom du ikke finner ut av dette, kan du prøve å laste ned en clean Vista iso fra en torrent-side, og deretter bruke din egen product key (som sannsynligvis sitter på PC'en din). Usikker på om dette vil fungere da du har en OEM-versjon, men er kanskje vært et forsøk. Vær nøye når du laster ned, slik at du får en ren versjon, uten spyware eller trojanere. Lykke til! :thumbup:

Jeg har en HP Pavilion dv6000; dv6334ea

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...