wilddeucer Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har lest litt av hvert her nå men finner ikke akkurat det jeg leter etter. Tenker og bygge meg en stue/HTPC, skal først og frem ha det vesentlige, HK, GP, CPU, RAM, evt PSU (Hvor kraftig PSU trenger jeg? ) pris ca. 7500,- Handlelisten min ser sånn ut https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=92691 Denne pc'en ska oppgraderes etterhvert, men vill starte med et godt HK å en god CPU. Antar at jeg kjører vista ultimate 64-bit, pc'en kommer til å bli brukt til alt mulig rart, spill, film surfing ect. kom gjærne med skjermkort forslag der er jeg helt blank. Maskinen kobles opp mot en FULL HD 46" samsung Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Synes oppsettet er skivebom. Hva med et Gigabyte 9400-hovedkort (IGP) + en grei CPU på 45nm og ikke for effekttørst? Gigabyte er vel de eneste som har Realtek889A, som vel er det beste integrerte lydkortet, spe. med HTPC bruk i tankene. Lenke til kommentar
gu Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Enig med Spragleknas. Hvorfor velger du et P45-kort til en HTPC? Gigabytes GF 9400-kort er nok et bedre valg. Evt et AMD 780G/790GX eller GF 8200/8300 for AMD-CPU. Med mindre du skal spille de aller heftigste spillene, er de integrerte skjermkortet på disse hovedkortene mer enn nok til HTPC-bruk. Hvis du skulle få behov for mer guffe, kan du jo plusse på med et eget skjermkort etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå