Gå til innhold

BK: Fjæreplytt (Calidris maritima)

Larsenio

Anbefalte innlegg

Det er en a de vanligste vadefuglene her nord, men ikke midt på vinteren.

Tok dette bildet da jeg skulle ut å ta bilder av landskap og uvær.

Bildet er rettet opp, croppet sprelskt og lyst opp/oppskapret i Lightroom2, som jeg har funnet ut er et fantastisk redskap i de justeringene jeg "trenger". (Takk for råd!)

Fikk komme ganske nært denne karen, ca.2 meter for å være nøyaktig. Fulllt innzoomet på mitt standardkit-objektiv 18-55mm

1/60 sekund

f/5.6

ISO 200

Er det et bra resultat?

post-179066-1233765570_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppskarpinga har òg si bakside skal du vite, da det kan bli for skarpet opp, noe som du kan se små antydninger til her. Så mitt råd til deg; bruk det med måte ;)

Ellers er bildet kledd av litt kjedelige farger, og hovedmotivet står ikke veldig ut i fra bildet. Men dårlig er det ikke, i alle fall ikke for å være tatt med det objektivet. For å ta bilder av ikke-tamme dyr med så få millimeter til råde er det svært vanskelig, om nesten ikke umulig.

Altså ikke av dine beste bilder på forumet her, men heller ikke alt for dårlig :)

Endret av heggstad
Lenke til kommentar

Takker for kritikken:)

Er enig, det ble nok en anelse for skarpt. Ser på bildet fra jobb nå, og eeehh.... det ser litt annerledes ut enn på min laptop!

Bestandig spennende å se sine egne, justerte bilder på andres skjermer. Trenger nok en kalibrering av fargene på min data. Ser for meg det muligens blir i morgen tidlig nå jeg kommer hjem fra jobb :ph34r: Urk, nattejobb er noe herk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...