DurinVIII Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hola. Bestilte for en tid siden ei fotballdrakt fra den offisielle nettsiden til Newcastle United. Denne kostet over 200kr, som vel er tollgrensen fra utlandet. Betalte over nett med bankkortet mitt, og forventet å måtte betale noe toll for å få pakken ut fra postkontoret også, men det måtte jeg ikke. Neivel, tenkte jeg, glad og fornøyd. Så, en måned senere fikk jeg en telefon fra UPS, hvor ei dame spurte om det var jeg som hadde mottatt og kjøpt pakken. Ja, og ja. Dette trengte hun en bekreftelse på, noe alá bankutskrift eller deromkring. Dette er nå ca. to-tre uker siden, og jeg glemte helt av saken. Så i dag fikk jeg en ny mail fra denne personen hvor hun (igjen) sa at det hastet, fordi tollvesenet hadde maset på henne. Tenkte så jeg skulle spørre. Er dette noe jeg _må_ gjøre? Regner jo med at dette kun er for at UPS/Tollvesenet vil dra en hundrelapp eller to ut av lomma mi, men strengt tatt så er det vel ikke jeg som har driti meg ut her. Jeg har jo fått pakken, uten å betale toll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 UPS legger ut for deg så sender de vanligvis en regning etter noen uker/måneder. Merkelig at du ikke bare får en regning, og tollvesenet maser. Har de glemt hva pakken din kostet? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det hadde jo vært topp om man slapp å betale penger man skyldte hvis kreditoren (særlig det offentlige) glemte å ta seg betalt på ett bestemt tidspunkt, men dessverre må du nok ut med disse grunkene. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Æsja, tehfuck. Regner nesten med at det er som Øyvind sier, de vet ikke hva pakken kostet. Lenke til kommentar
GA Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det er helt normalt at toll regninger kommer en god stund senere om det er brukt UPS og lignende, og du er nødt til å betale toll på varen. Du gjør lurt i å bare finne frem det de spør etter, ellers kan du fort ende opp med diverse straffegebyrer også... Det handler ikke om at noen har driti seg ut, og heller ikke om at de vil "Dra en hundrelapp eller 2" ut av lomma di, Toll er noe alle må betale uansett. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det er helt normalt at toll regninger kommer en god stund senere om det er brukt UPS og lignende, og du er nødt til å betale toll på varen. Du gjør lurt i å bare finne frem det de spør etter, ellers kan du fort ende opp med diverse straffegebyrer også... Det handler ikke om at noen har driti seg ut, og heller ikke om at de vil "Dra en hundrelapp eller 2" ut av lomma di, Toll er noe alle må betale uansett. Det var vel å ta i litt hardt. Jeg har da importert varer for noen ti-tusner siste årene, og aldri betalt ei krone i toll. Men Mva derimot.... Men trådstarters fotballdrakt er det toll på, siden dette er klær, og klær er desverre tollbelagt. Og angående UPS. De gangene jeg importerer saker med en viss verdi, ringer de meg, og får mitt visanummer pr tlf, FØR jeg mottar varene. Men noen få ganger hvor det bare har vært småbeløp, har jeg fått faktura. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå