Gå til innhold

Explorer bruker 99% av CPU

Pipboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i allverden mener du at noen skal kunne se hva som er problemet når du ikke gir noe info om hva slags hardware du har og hvilket os?

Har du installert chipsett drivere? Har du nylig installert noe humbug? Tenk litt selv, og gi mere info, ellers er det ikke mye noen kan gjøre for å hjelpe.

DrE

Lenke til kommentar

Jeg har ofte opplevd dette og dette skjer mest når noen laster av meg over nettverk, gjennom windows fileshare. Det var helt krise for meg. Fikk ikke spilt eller gjort noen verdens ting. Installerte nytt windows med innebygget sp1, oppgraderte til en gig ram. Problemet er der ennå. Når noen laster filer gjennom windows nettverk blir det problemer, men de varer ikke så lenge lengere. Kanskje 5 min med fryst maskin dersom en tulling skal ha over 700 megabyte. Snakket masse med eksperter på irc, de mente at det er stor sammenheng med hvilken cpu som laster fra deg. Dersom det er en skikkelig treg cpu i andre enden som laster vil bare dette gi problemer. Når du sitter på LAN og spiller er det kanskje like greit og disable file and printer sharing hvis spillet tillater det..

Lenke til kommentar

Et søk på "explorer.exe AND 100" vil f.eks. gi deg mange svar på dette. Selv pleier jeg bare å trykke ctrl + alt + del. Avslutter da explorer.exe. Klikker Fil --> Ny Oppgave (Kjør) --> skriver inn explorer.exe og trykker ok. Voila..!

Lenke til kommentar

Men har dere dette problemet ofte? Selv kjører jeg WinXP Corp med SP1 og alle updates. Faktisk lenge siden jeg har opplevd det.

Hvis dette skjer hver dag for dere - til tross for at dere kjører SP1 osv., så ville jeg prøvd noe annet. Noen linker til en fix her - noe med uferdige avi-filer osv. Det er verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...