Gå til innhold

Lenovo SL300 eller T400?

Anbefalte innlegg

Jeg har bruk for en ny laptop med god baterilevetid og maskinvare nok til både lydredigering og litt spill. Har sett meg litt rundt, og har falt litt for Lenovos ThinkPads.

Har snevret inn valgene til SL300 eller T400.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36159%3br:pg

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...16;c:36159;r:pg

T400 er en rund tusenlapp dyrere, men har bedre baterilevetid og DDR3-ram

SL300 er billigere, og har LED-skjerm (Tror jeg iallfall. Ikke bekreftet. Men har ikke alle SL300 det?) Ellers er den ikke så langt unna T400 i maskinvareprofilen.

Mitt viktigste spørsmål er dette: Er T400 verdt 1000 kroner ekstra?

Er LED-skjerm et stort pluss? Hva med DDR3-ram? har den noen praktisk effekt?

Setter pris på gode innspill før jeg gjør valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er tilhenger av Lenovo/IBM selv og elsker maskinene deres, men Lenovo ThinkPad er ikke spesielt godt utrustet når det kommer til spill. Det er desidert de maskinene med best kvalitet (med unntak Panasonic Toughbook og NEC ShieldPro), men de er ikke laget for spill og underholdning. Lenovo tenker mer på praktiske ting, som batteritid, byggekvalitet, prosessor, vekt osv.

Om det bare er enkle spill du skal spille funker begge maskinene supert! T400 har litt større skjerm, 14.1" mot 13.3" på SL300. SL300 har vanlig LCD-skjerm. Grafikkortet er litt kraftigere i T400. Batteritiden er i følge Amentios tall 6,5 timer på T400 mot 3,6 på SL300. Dette stemmer nok ikke helt... :roll: Ellers er vekt nokså lik; 0,2 kilo mer på T400. SL300 har også HDMI, noe som kan være kjekt å ha. Jeg personlig hadde uten tvil kjøpt SL300, men dette er jo ditt valg! :thumbup:

MVH

pcpcpc

Lenke til kommentar

Jeg følger tankene dine...

For det første er jeg ingen hardcore-gamer. Så begge to holder nok.

HDMI-utgang teller mye. Det samme gjelder nok også LED-panel.

Det eneste er at denne utgaven av SL300 er vanskelig å få fatt i. Men jeg heller nok i samme retning som du ville ha gjort.

Lenke til kommentar

1. Batteritid på min laptop stemmer ikke, det er undervurdert med ca 1 time (får ca 6:30 mot 5:00 som står der, i windows xp får jeg 9 timer med maks strømsparing med wlan på)

2. sl vs t er ikke noe å tenke på en gang, har du sett på tykkelsene? T400 er så lett mye mye medre på alle måter (uten å se på specs)

3. Lenovo er helt fint å game på, men da må du gjerne opp på T**p/w nivå, og da koster det fort noen kroner.

4. LED vs ccfl er et hardt valg, men jeg hadde likevel gått for t400. T400 leveres også med led-skjermer, det sies at ccfl skjermene er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...