Jonas Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Du har rett i at man bare flytter "problemet". En gang må det sjekkes, og poenget vårt er at det å sjekke ikke er et problem. Sammenligning av tekst er ikke case-sensitivt i MySQL, punktum. Problemet beskrevet av trådstarter eksisterer ikke. (Forutsatt at man ikke har rota noe jævlig, slik Ernie beskriver) SELECT * FROM meldinger WHERE mottaker = 'abc' Følgende spørring VIL returnere alle meldinger sent til AbC, ABC, abC, aBC og ABc. Og la meg bare si det en gang til, man bruker bare ikke brukernavn som foreign key mellom brukertabell og innhold. Bruk tall-IDer. Endret 6. februar 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Okey, dette er litt flaut å komme med så sent, men dere har helt rett.. problemet mitt ligger ikke der jeg sa. problemet lå i en if string kanskje litt tungvinn og unødvendig løsning, men jeg løste det med strtolower(). det blir puttet inn i databasen med strtolower() også blir meldingen sjekket på denne måten if($melding['mottaker'] == strtolower($_SESSION['brukernavn'])) { skriver ut meldingen } else { print("Du har ikke tilgang til denne meldingen!"); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå