Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er dette klor allergi?

fuzzyboots

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et problem her; jeg blir rett og slett kvalm av å være rundt klor. Dette er ganske problematiskt ettersom jeg elsker å bade. Problemet gjør at å bade i badehaller i over 1 time etc, kan bli veldig vanskelig. Noen andre som har problemet? evt måter å bli kvitt det på?

Takker for svar :thumbup:

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også allergisk mot klor, men jeg får utslett ikke kvalme. Det var også verre når jeg var yngre, nå har jeg ikke opplevd det på en stund, men jeg er sjelden i badehaller. Har en viss toleranse nå, så jeg kan være i en badehall uten problem så lenge jeg ikke er der for ofte.

Hvis du bor et sted det finnes flere forskjellige badehaller så kan det tenkes at mengden klor varierer endel, du kan prøve å undersøke om noen badehaller er bedre enn andre. Regner med at badehallene kan opplyse deg om hvor mye klor det er i vannet og i luften i badehallen. Det kan også være forskjell på bassengene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Susann

jeg har også klorallergi, i form av varmeutslett. Jeg reagerer spesielt under føttene, og får en brennende følelse som svir når jeg går, og som hovner opp hælen og fotbladet så jeg ikke klarer å bøye tærne. Jeg pleier å smøre inn føttene med kjemisk hanske før jeg bader, men desverre pleier jeg å glemme det før jeg hopper uti i bassenget. Da er feilen gjort, og jeg må ta konsekvensene med en hel dags uutholdelig varmeirritasjon under føttene. Klorallergi er veldig sjeldent, og det irriterer meg at jeg har fått den allergien. Så fuzzyboots og magicgunnar; dere er ikke alene... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...