fuzzyboots Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hei, Har et problem her; jeg blir rett og slett kvalm av å være rundt klor. Dette er ganske problematiskt ettersom jeg elsker å bade. Problemet gjør at å bade i badehaller i over 1 time etc, kan bli veldig vanskelig. Noen andre som har problemet? evt måter å bli kvitt det på? Takker for svar Endret 4. februar 2009 av fuzzyboots Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Svelger du mye vann? Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Haha, nei... Dette er uten å svelge noe som helst Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er også allergisk mot klor, men jeg får utslett ikke kvalme. Det var også verre når jeg var yngre, nå har jeg ikke opplevd det på en stund, men jeg er sjelden i badehaller. Har en viss toleranse nå, så jeg kan være i en badehall uten problem så lenge jeg ikke er der for ofte. Hvis du bor et sted det finnes flere forskjellige badehaller så kan det tenkes at mengden klor varierer endel, du kan prøve å undersøke om noen badehaller er bedre enn andre. Regner med at badehallene kan opplyse deg om hvor mye klor det er i vannet og i luften i badehallen. Det kan også være forskjell på bassengene. Lenke til kommentar
Gjest Susann Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 jeg har også klorallergi, i form av varmeutslett. Jeg reagerer spesielt under føttene, og får en brennende følelse som svir når jeg går, og som hovner opp hælen og fotbladet så jeg ikke klarer å bøye tærne. Jeg pleier å smøre inn føttene med kjemisk hanske før jeg bader, men desverre pleier jeg å glemme det før jeg hopper uti i bassenget. Da er feilen gjort, og jeg må ta konsekvensene med en hel dags uutholdelig varmeirritasjon under føttene. Klorallergi er veldig sjeldent, og det irriterer meg at jeg har fått den allergien. Så fuzzyboots og magicgunnar; dere er ikke alene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå