Chrisss Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei kjøpte et tastatur på Netshop den 28.1.09, men jeg kjøpte et som ikke passa.. Er det sånn at jeg kan dra tilbake nå få pengene tilbake med en gang ? Er ikke helt inn i angreretten Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Angretten gjelder kun ved kjøp over internett. Men hvordan er det tastaturet ikke passer? Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Kjøpte det over nette da ? Å henta det på netshop i oslo . Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt. Angreretten gjeler alt vel ? å ikke bare internett Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Angreretten gjeld ved fjernkjøp der du ikkje har sett varen. Når du bestiller på nett og henter hos lageret til Netshop får du ikkje angrerett. Det blir vel eventuelt i det augeblikket du ser varen og finn ut at du ikkje vil ha den likevel. Kva som er problemet kan være like interessant, dei fleste tastatur har i dag USB, noko alle PC-er har. Om du vil bytte i riktig type kan du jo ta kontakt med Netshop og høyre om det er mogeleg. Endret 4. februar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Egentlig kan du det, men jeg tror Netshop vil prøve seg med at henteboden er å betrakte som en butikk. At handelen ble gjort på nett er det som betyr noe her, så angreretten din burde være intakt. Imidlertid kan du ikke kreve å få levere det tilbake på henteboden, du må nok sende det. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Fikk du med angrerettskjema? Det tviler jeg på at fu gjorde, men ta kontakt med Netshop - så får du sikkert bytte til et som passe, de er ganske greie der Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Angretten gjelder kun ved kjøp over internett. What? NEI! I Norge praktiserer vi minimum 14 dagers åpent kjøpt, uansett vare, butikk og handlemåte. Dersom du innformasjonen om angrerett ikke lå ved pakken når du fikk den eller du har blitt innformert ved andre måter har du en utvidet garanti på 3 måneder. Skulle du likevel ikke ha fått opplysninger om angreretten har du 1 års angrerett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nei, vi har ikke angrerett ved kjøp i vanlige butikker. Det er imidlertid riktig at den ikke bare gjelder ved internettkjøp. Stikkordene er "utenfor vanlig utsalgssted", altså postordre, telefonsalg, nettbutikker, gatesalg og hva annet man kunne tenke seg. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nei, vi har ikke angrerett ved kjøp i vanlige butikker. Det er imidlertid riktig at den ikke bare gjelder ved internettkjøp. Stikkordene er "utenfor vanlig utsalgssted", altså postordre, telefonsalg, nettbutikker, gatesalg og hva annet man kunne tenke seg. Hva slags høl er det dere folka lever i og hvor er det dere handler? Jeg har sett flere butikker som praktiserer denne retten. Om det er frivillig eller ikke vet jeg ikke, men det står "Åpent kjøpt gjelder bare i 14 dager [...]". Men da er det jo ikke noe problem å bytte dem? Koster deg 100kr å sende dem tilbake, men avhengig av pris kommer det jo an på om du sparer eller ikke. Så lenge pakken/varen er i tilnærmet lik tilstand som du fikk den i er det bare å sende den tilbake. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg trodde ærlig talt bråheten i det forrige innlegget ditt kom av at du misforsto litt. Det vi snakker om her er loven. Å hevde at det er noen generell angrerett på 14 dager er meget drøyt. En del butikker praktiserer åpent kjøp, men slett ikke alle, langt ifra. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nei, vi har ikke angrerett ved kjøp i vanlige butikker. Det er imidlertid riktig at den ikke bare gjelder ved internettkjøp. Stikkordene er "utenfor vanlig utsalgssted", altså postordre, telefonsalg, nettbutikker, gatesalg og hva annet man kunne tenke seg. Selvfølgelig stemmer det du sier her, gikk visst litt fort når jeg skrev innlegget Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 What? NEI! I Norge praktiserer vi minimum 14 dagers åpent kjøpt, uansett vare, butikk og handlemåte. ---------------------------- Har sagt det før,og gjentar det gjerne igjen : Hvis du ikke vet hva du snakker om...ikke snakk !! Angrerett gjelder ikke ved kjøp "over disk" i butikk... Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Bestilte den på nette,henta den på henteboden i oslo å betalte der ! Jeg goså mener det er 14 dager angrerett! Så spørsmåle er hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Du besøker netshop.no og ser hva de sier. Jeg leste kjapt igjennom kjøpsbetingelsene deres og så ikke noe til at de nektet angrerett på hentebod-ting, så det kan hende de har fått seg en smekk. Send dem en mail og hør. Men porto må du betale uansett. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Send en e-post til netshop om det vel. [email protected] Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Nei, vi har ikke angrerett ved kjøp i vanlige butikker. Det er imidlertid riktig at den ikke bare gjelder ved internettkjøp. Stikkordene er "utenfor vanlig utsalgssted", altså postordre, telefonsalg, nettbutikker, gatesalg og hva annet man kunne tenke seg. Hva slags høl er det dere folka lever i og hvor er det dere handler? Jeg har sett flere butikker som praktiserer denne retten. Om det er frivillig eller ikke vet jeg ikke, men det står "Åpent kjøpt gjelder bare i 14 dager [...]". Personlig lever jeg i det hølet hvor angrerett og frivillig åpent kjøp er to vidt forskjellige ting og spørsmål om angrerett etter loven ikke besvares med tåpelige utsagn som at man har angrerett uansett. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Nå er det en stund siden jeg var i Hentabua til Netshop, men da sto det i alle fall en lapp på veggen der det sto at det ikke er angrerett på varer hentet og betalt der. Som sagt, det er en stund siden jeg har vært der så det kan godt hende de har endret på dette siden den gang. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Angreretten er vel avhengig av hvor kjøpet blir gjennomført. Og når man kjøper en vare via en webside, er det jo i høyeste grad "utenfor fast utsalgssted" (eller hva det heter). Om man da velger å få varen tilsendt i posten eller om man henter den fra lageret selv, burde ikke ha noen betydning. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Meiner eg har lese at kvar og når betaling skjer er av betydning. Dersom du får sjå varen først og betaler på hentelager er det ansett som butikkjøp sidan du kun har avsett varen. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Som sagt, anbefaler og ta kontakt med de - og hør hva de sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå