Fumler Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har ikke matte eller fysikk, er det noen slags tresemesterordning eller lignende på UiO? Informatikk f.eks (bachelor) Takk Lenke til kommentar
gather Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Såvidt jeg klarte å forstå av sidene til UiO så kreves det kun Matematikkfordypning (2MX/R1) for bachelorstudiet. Ang tre semesterordning så fant jeg ikke noe om det. Tror det er i hovedsak høgskolene som tilbyr denne muligheten. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Tror at man trenger 3MX og 2FY (det var ved HiO men regner med at det er det samme ved UiO). De hadde et forkurs som gikk på sommeren men er ikke sikker på hva det gikk ut på da jeg ikke trengte det men tror man kunne ta det hvis man manglet fagene. Edit: kravene er ikke de samme lenger tror jeg eller så husket jeg bare feil. Hva er R1 or R2? KVALIFIKASJONSKRAVGenerell studiekompetanse og i tillegg matematikk (R1+R2) og fysikk 1. Bestått forkurs eller teknisk fagskole oppfyller kvalifikasjonskravene Mangler du realfag? HiO tilbyr forkurs eller 3-terminsordning Endret 17. februar 2009 av shaker Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ved HiO blir man ingeniør som krever matte og fysikk, dette gjelder ikke ved UiO der man blir kun bachelor. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 På http://www.ifi.uio.no/studier/ finner du opptakskravene for de forskjellige studiene. Du kan evt. ta nødvendig matematikk som privatist til høsten og begynne etter jul. Samtidig kan du begynne som enkeltemnestudent og ta f.eks. EXPHIL03 og AST1010. Du kan også vurdere studiet Digitale medier, men studentene der har begrensninger i hvilke fag de får ta pga. manglende matematikkbakgrunn. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hva skjer med informatikere og AST1010? Mange av de jeg kjenner på UIo tar det nå/har tatt det. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Edit: kravene er ikke de samme lenger tror jeg eller så husket jeg bare feil. Hva er R1 or R2? I VG1 kan man velge Matte T1. Så i VG2 kan man velge Matte R1, og så i VG3 Matte R2. Så R2 er tilsvarende 3MX. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Man kan jo ta R1 som privatist når som helst, da. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hva skjer med informatikere og AST1010? Mange av de jeg kjenner på UIo tar det nå/har tatt det. Jeg tok også det når jeg gikk på UiO Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ved HiO blir man ingeniør som krever matte og fysikk, dette gjelder ikke ved UiO der man blir kun bachelor. Ingeniør ER en bachelorgrad... Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Bachelor er alle mulige første-grader ved høyere utdannelse. Den riktige betegnelsen for ingeniørgrad er "Bachelor i ingeniørfag" og den kan selvsagt ikke oppnåes noen andre steder enn på studiesteder som har ingeniørlinjer. På samme måte får man kun bachelor i informatikk ved informatikklinjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå