Vebbomania Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hei, vurderer nå å gå til anskaffelse av en HTPC http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovn...spx?plid=97527# Lurer på om noen har erfaring med dette kabinettet og om det er noen som kan gi gode tips på komponenter som vil gi god ytelse. Har i dag liggende en e6600 prosessor og 2 Gb med DDR2 6400 ram, samt en harddisk men mulig jeg går for en SSD disk, har ikke helt bestemt meg angående dette. Det jeg trenger da er tips til: • m-ATX kort • PSU (en som er stillegående) • Grafikkort (med og uten vifte) • evt. egen kjøler til prosessor • Trådløs mus og keyboard Dette skal kobles til en Samsung LCD 46" 8-series og en Harman Kardon 45 AVR (en gammel forsterker uten dvi inngang kun coax og optisk samt analoge innganger) Takker for alle innspill som evt måtte komme . ps. hvis det er noe jeg har glemt evt annet jeg burde vurdert så kom gjerne med det. Endret 6. februar 2009 av Vebbomania Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg hadde kjøpt Asus P5N7A-VM (Geforce9300) som har integrert skjerm- og lydkort som er kapabel til å sende 1080p over HDMI med lyd (alternativt optisk lyd ut). Alt er vifteløst. Dette bruker Intel-Core 2 prosessor, så f.eks. en E8400 er et bra valg. Som kjøler kan du f.eks. bruke Scythe Ninja Mini som er et populært valg til HTPC, men jeg er ikke sikker på hvorvidt denne vil fungere passivt like bra som i Antecs HTPC-kabinetter. PS: Skal du kjøpe kabinettet fra Microplex eller Netshop? Jeg tror det kan ta litt tid før de får dette på lager... Så bestill nå om du ikke har det. Ulempe med S14V er at det er 60mm vifter bak, jeg hadde kanskje vurdert S16V-utgaven, siden den har 80mm vifter (og faktisk full atx-søtte) så den antagelig er litt mer lydløs. Er kun 2cm høyere. Lenke til kommentar
Vebbomania Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg hadde kjøpt Asus P5N7A-VM (Geforce9300) som har integrert skjerm- og lydkort som er kapabel til å sende 1080p over HDMI med lyd (alternativt optisk lyd ut). Alt er vifteløst. Dette bruker Intel-Core 2 prosessor, så f.eks. en E8400 er et bra valg. Som kjøler kan du f.eks. bruke Scythe Ninja Mini som er et populært valg til HTPC, men jeg er ikke sikker på hvorvidt denne vil fungere passivt like bra som i Antecs HTPC-kabinetter. PS: Skal du kjøpe kabinettet fra Microplex eller Netshop? Jeg tror det kan ta litt tid før de får dette på lager... Så bestill nå om du ikke har det. Ulempe med S14V er at det er 60mm vifter bak, jeg hadde kanskje vurdert S16V-utgaven, siden den har 80mm vifter (og faktisk full atx-søtte) så den antagelig er litt mer lydløs. Er kun 2cm høyere. Takker for svar Jeg endte faktisk opp med følgende: Antec Fusion HTPC Enclosure Black Gigabyte GA-E7AUM-DS2H, GeForce 9400 Corsair Powersupply 550W Black Hadde fra før en E6600 prosessor (med boxed vifte, får se om denne bør erstattes) og 2 gb ram samt en samsung dvd brenner og en gammel ide 60Gb disk (blir erstattet av en SSD disk når de blir litt rimeligere). Fikk installert Vista på den i går og jeg må si at jeg er meget imponert. Skal ut å handle trådløst tastatur og mus nå. Eneste problemet jeg hadde i går var at skrivebordet strakk seg ut over bildet på tv'en. Har en Samsung 46" 8 series og selv om jeg satte oppløsning til 1920x1080 så ble det for stort, aner ikke hvorfor men skal undersøke litt mer i dag. Har også lyst til å teste ut LinuxMCE og prøve å legge inn OsX (skal sette inn en disk til) så får vi se. Vebbo Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Mediaportal eller xbmc er også flotte saker xbmc kjører også fint i linux eller osx Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Eneste problemet jeg hadde i går var at skrivebordet strakk seg ut over bildet på tv'en. Har en Samsung 46" 8 series og selv om jeg satte oppløsning til 1920x1080 så ble det for stort, aner ikke hvorfor men skal undersøke litt mer i dag. Jeg har samme problemet på min Pioneer KRP-500M faktisk. Ellers så har jeg gitt opp å vente på Origen kabinettet og bestilt et normalt Antec Fusion Remote i steden. Mediaportal er fint med tunere og slikt som alternativ til Windows Media Center. XBMC er veldig bra til avspilling, ikke minst dette med at det åpner rar-filer og slikt av seg selv. Men jeg tror ikke det har noen hardware støtte, så det kan bli litt CPU-krevende (vel, det er kanskje fikset i en nyere versjon??). Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eneste problemet jeg hadde i går var at skrivebordet strakk seg ut over bildet på tv'en. Har en Samsung 46" 8 series og selv om jeg satte oppløsning til 1920x1080 så ble det for stort, aner ikke hvorfor men skal undersøke litt mer i dag. Jeg har samme problemet på min Pioneer KRP-500M faktisk. Ellers så har jeg gitt opp å vente på Origen kabinettet og bestilt et normalt Antec Fusion Remote i steden. Det løste man jo lett ved å trykke et par ganger på "aspect ratio"-knappen på fjernkontrollen, så "dot by dot" ble valgt. HAHAHA. Lenke til kommentar
Vebbomania Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Eneste problemet jeg hadde i går var at skrivebordet strakk seg ut over bildet på tv'en. Har en Samsung 46" 8 series og selv om jeg satte oppløsning til 1920x1080 så ble det for stort, aner ikke hvorfor men skal undersøke litt mer i dag. Jeg har samme problemet på min Pioneer KRP-500M faktisk. Ellers så har jeg gitt opp å vente på Origen kabinettet og bestilt et normalt Antec Fusion Remote i steden. Det løste man jo lett ved å trykke et par ganger på "aspect ratio"-knappen på fjernkontrollen, så "dot by dot" ble valgt. HAHAHA. Hehe ja det var jo seff en instilling på tven Da var det løst. Da gjenstår det for meg å få igang displayet på kabinettet, har ikke hatt så mye tid den siste tiden for å "leke" med det nye verktøyet og reiser bort i morgen. Vi får se til uka som kommer . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå