einaros Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Canon EOS 5d Mark II 15 sec f/16 iso 100 16-35 f/2.8L II @ 16 Tatt i den godt kjente rulletrappa ned til Nydalen tbane-stasjon. Plantet stativet på trappa, og eksponerte på vei nedover. Rimelig lite fantasifullt sted å fotografere, men jeg har ikke sett andre lange eksponeringer der. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det ble da flott i grunnen, kreativt... RandiA Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ikke mulig å fiksa det der til en skrivebords-vennlig størrelse? Det var virkelig... pent. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ikke mulig å fiksa det der til en skrivebords-vennlig størrelse? Det var virkelig... pent. Så da greit ut da jeg tok det ned på skjermen... RandiA Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Så da greit ut da jeg tok det ned på skjermen...RandiA Jeg vet ikke hvilken oppløsning du kjører på, men har erfaring med at bilder i 1024 blir litt dårligere i 1600 oppløsning. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Så da greit ut da jeg tok det ned på skjermen...RandiA Jeg vet ikke hvilken oppløsning du kjører på, men har erfaring med at bilder i 1024 blir litt dårligere i 1600 oppløsning. 1024X764 på min stasjonære, jeg satte den på "strukket" så dekket den fint...det er fargene som gir effekten synes jeg. RandiA Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 1024x764 ja. Bildet er jo 1024x683, så du merker jo nesten ingen forskjell der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Artig motiv. Ser jo den trappa ved jevne mellomrom, men har aldri tenkt på å ta bilde av den. Men jeg ville kanskje rettet opp bildet slik at trappetrinnene ble vannrette? Tom Lenke til kommentar
einaros Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 @tomsi42, enig på generelt grunnlag, men her beholdt sånn med vitende vilje. Det er tatt med såpass vid brennvidde, og skrå vinkel mot slutten av trappa, at du aldri i verden vil få det symmetrisk og avrettet -- og det er heller ikke hensikten med oppstillingen. Jeg mener at en noe tiltet vinkel, kombinert med annen disharmoni i kompisisjonen, bidrar til det kaotiske man gjerne forbinder med høy hastighet; som jeg prøver å gi et inntrykk av her Hva linjer angår, betyr det mest for meg at de som trekker meg mot enden av gangen er så godt som parallelle. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Eller eventuelt vridd bildet enda litt til. Ganske fargesprakende og fint. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 @k.n.b, helt enig. Skulle gjort det on the spot, for ikke å miste oppløsning eller perspektiv under rotering i etterbehandling. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 @k.n.b, helt enig. Skulle gjort det on the spot, for ikke å miste oppløsning eller perspektiv under rotering i etterbehandling. Er ikke uenig i det. Nå blir det litt hverken eller... Men jeg regner med at du har sjansen til å ta bildet en gang til Tom Lenke til kommentar
einaros Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Spørs om det er så viktig at jeg går opp dit enda en gang, men det fine med slike innendørsmotiver er definitivt at de ikke blir borte helt uten videre Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Syntes bilde var drit stilig jeg, freshe farger. Har vært der oppe og tatt noen bilder,men aldri tenkt på lang eksponering ned trappa.. Stian Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Stilig bilde! Spennende måte å utnytte et i utgangspunktet kjedelig motiv på Veldig tøffe farger. Eneste må være det som allerede er påpekt, at det blir litt midt i mellom når det kommer til vridning men det er bare pirk. Bra utført... Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Artig motiv. Ser jo den trappa ved jevne mellomrom, men har aldri tenkt på å ta bilde av den. Men jeg ville kanskje rettet opp bildet slik at trappetrinnene ble vannrette? Tom Hadde du kommet på å sette stativet i rulletrappa,da?Den var ny for meg .Herlig. Mulig det er mange som har gjort det før,har ikke tenkt på det,ville kanskje trodd det ville vibrert for mye.Synes det var kreativt,med et bra resultat. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Mulig det er mange som har gjort det før,har ikke tenkt på det,ville kanskje trodd det ville vibrert for mye. Litt vibrering blir det, men det utgjør såpass, og blir så utvannet gjennom en lang eksponering, at bildet ser skarpt og fint ut helt opp i orginaloppløsning på 5616 x 3744 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Siden du har en så stor oppløsning, kunne du kommet med en lenke til bildet? Passer jo ypperlig som bakgrunnsbilde Lenke til kommentar
einaros Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Siden du har en så stor oppløsning, kunne du kommet med en lenke til bildet? Passer jo ypperlig som bakgrunnsbilde Jeg er smått kritisk til å legge ut store størrelser av bilder, mtp. hvor mange som bruker denslags uten noen form for referanse til opphavet Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg er smått kritisk til å legge ut store størrelser av bilder, mtp. hvor mange som bruker denslags uten noen form for referanse til opphavet Den skjønner jeg. Kunne ikke mekket en OK størrelse med en signatur på da? *edit* evt. sendt en midlertidig lenke på pm. Endret 4. februar 2009 av Slimda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå