Bjørnli Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Ok, har http://www.pcstation.pt/images/APLUS_CASE_TWIN_ENGINE_1.jpg det kabinettet med 2x 250mm vifter, 1 i front og 1 på siden, rett etter nyttår begynte vifta forann å krangle, den gikk rundt litt, så stoppa den, og slik fortsatte den å gjøre, til slutt slutta den å gå rundt helt, og nå kanskje 1 gang i uka virker den og trekker inn luft og kjøler ned diskene mine igjen, har prøvd å bytte med en ny 250mm vifte, men samme problem, har sterk nok PSU så ikke det som er problemet, akkurat nå går vifta, men den har ikke gått på over 1 uke nå, noen som har peiling på hva som kan være galt? har prøvd med strømkontakta til side-dørs-vifta, og samme problem med den ledningen.. håper noen kan hjelpe meg edit: http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...0&cat3_no=2 hk jeg har hvis det har noe å si.. Endret 4. februar 2009 av Zaft Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 ingen tips? irritabelt at den så og si aldri virker, må bruke en bordvifte for å kjøle ned diskene mine for øyeblikket:( Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Eh Litt dumt spørsmål men har viften din Molex kontakt eller en slik liten kontakt man kan plugge rett på hovedkort ? Molex er den store som man "brukte" før til harddsiker og slikt, mange vifter har den lille typen som man plugger rett på hovedkortet. hvis så er tilfelle kan man i mange tilfeller regulere hastighet i bios. molex kontaktene må man passe litt på, ikke alle som har så god kvalitet slik at må passe på at alle lederne har kontakt, fort gjort at en av lederne "løsner" slik at det ikke blir kontakt. Vel er nå min erfaring i allefall. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei. Har samme kabinett bare sort. Er nok regulatorene til disse viftene som er dårlig.. Selv har jeg fjernet regulatorene,klippet de 2stk ledningene som går regulator,koblet de sammen. ok.viftene går da på fullt.men pytt pytt.. Hvis du fremdeles har garanti på den så lukter det retur. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 var vel sommern 07 jeg fikk kabbet fra komplett, men bestilte via broren til dama så blir knot å ordne retur kanskje, uans, jeg hakke mye peiling på regulatorer og ledninger og slikt, tør ikke å klippe de ledningene og fikse det selv.. hmm, vurderer kjøpe http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=36261 noe slikt bare for å få kjølt ned diskene, med mindre noen med skikkelig peiling befinner seg i østfold da;P Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du kjenner ingen som kan litt om elektro? Hvis ikke kan du ta av fronten,når den er av så ser du ett feste til en 12cm vifte i front for harddisk plassen. denne er innfelt slik at du får på fronten med 25cm viften på plass igjen. Kansje litt dårlig forklart?.. Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Regulator er de du stiller inn hastigheten på viftene,den på sidedøren har regulatoren bakpå kabinettet. 25cm vifta i front har regulatoren ved siden av vifta. Klipp disse,skjøt dem sammen. Ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 vet hva en regulator er^^ men kan så lite om elektronikk og ordning med ledninger, åssen skal jeg skjøte de sammen? fjerne plastikk fra ledningene og så tvinne de og teipe med el-teip? Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 vet hva en regulator er^^ men kan så lite om elektronikk og ordning med ledninger, åssen skal jeg skjøte de sammen? fjerne plastikk fra ledningene og så tvinne de og teipe med el-teip? Det beste er selvfølgelig å lodde de med loddebolt og tinn, og så ta krympestrømpe utenpå for å isolere. Men i nøden funker det å avisolere ca. 2cm på endene, og tvinne de godt sammen med tape utenpå. Er jo ikke store strømmen som går i en vifte. Problemet er jo som noen har nevnt at viften da vi gå på full guff, og blir gjerne litt mere støy da. Nettulf Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 vet hva en regulator er^^ men kan så lite om elektronikk og ordning med ledninger, åssen skal jeg skjøte de sammen? fjerne plastikk fra ledningene og så tvinne de og teipe med el-teip? Helt riktig Det er 2stk ledninger som går innpå regulatoren,klipp disse så nærmt regulator som mulig,skjøt de sammen. isoler skjøt med elektroteip. Hvis du har problem med begge viftene så gjør du det samme med regulator nr2. Lykke til Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 den frontvifta på fult bråker ikke noe i forhold til en bordvifte som jeg nå bruker ;P Får prøve det om en liten stund da, bør pcn være uten strøm en viss tid før jeg gjør dette? Er bare den i front som er kranglete.. Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 vet hva en regulator er^^ men kan så lite om elektronikk og ordning med ledninger, åssen skal jeg skjøte de sammen? fjerne plastikk fra ledningene og så tvinne de og teipe med el-teip? Helt riktig Det er 2stk ledninger som går innpå regulatoren,klipp disse så nærmt regulator som mulig,skjøt de sammen. isoler skjøt med elektroteip. Hvis du har problem med begge viftene så gjør du det samme med regulator nr2. Lykke til Hvis du fremdeles har problem med viftene etter dette,så er det kansje brudd på ledning(lett å sette ledningen i klem når sidedøra taes på..sjekk også den 4pins kontakten til vifta). Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 God skikk og bruk: trekk ut stømkabel til pcn,trykk gjerne på POWER-knappen,da forsvinner resten av strøm som er på pc.vent ett par min. Nå kan du fikse de ledningene. Vær grundig! Isoler godt(gjør som Nettulf skriver). Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 da var det gjort, men selv etter sammentvinning av de kablene så stoppa den etter en liten stund, starta pcn og den gikk i 3-5 min, det gjør den som regel uans.. nå står den stille men det blå led lyset lyser.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) sikkert ikke så lurt, men nå nettopp når den stoppa tok jeg en finger under kabiettet(er hull likemed vifta) og dytta litt på bladet, da starta den opp i kjappere hastighet enn ved pc-oppstart, men høres ut som den varierer litt i hastighet, hmmm.. edit: 12.27 starta vifta 13.36 skrudde led lysa seg i litt under 1 sekund elns 13.37 stoppa vifta helt, men led lysa lyser edit2 : den går IKKE på full hastighet når den går, veldig skjeldent edit3 : 13.39 prøver den å starte vifta, går dårlig Endret 5. februar 2009 av Zaft Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hmmm. Har du sjekket den flate hvite kontakten(strøm)(dårlig kontakt) til viften? Kan jo være at vifta holder på å ryke..er den full i støv? Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da jeg fikk dette kabinettet for noe år siden hadde jeg problem med at vifta i front tok borti gitteret som er foran vifta..er det noe skrape lyder når vifta går rundt? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) altså, har prøvd med en annen 250mm vifte, samt kontaktene fra sidevifta som jeg vet virker, jaja, får vel ta 120mm vifta jeg har baki pcn og sette forann.... vet ikke hvor lenge jeg orker krangle med denne vifta... hadde jeg hatt bedre økonomi skulle jeg kjøpt meg nytt kabinett da jeg aldri har vært fornøyd med dette:P http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...&plid=36261 evt. en slik så jeg får kjøla ned diskene Endret 5. februar 2009 av Zaft Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Kjipt detta. Hvis du leser svaret mitt lengre oppe kl:11.13 så er jo det en mulighet. det med den 120mm vifta i front. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 bare lurer litt på åssen pcn takler at den ikke blåser ut luft bak lengre, vil jo ikke at cpu/gfx skal bli varmt pga dårlig utlufting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå