Howard Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Hei, jeg vil bare gjøre oppmerksom på at dette forbeholdet mot at vinneren ikke nødvendigvis blir brukt som navnet på spillsiden har vært der siden dag 1 av konkurransen. Ellers er alle de 20 på "finalelisten" på sett og vis en fortjent vinner, i og med at disse forslagene er ansett som gode forslag og håndplukket ut blant over 8000. Men dette med navn er jo veldig vanskelig. Meningene er mange og delte. Det er umulig å gjøre alle til lags der. Til syvende og sist er det heller ikke sikkert navnet på siden spiller så enormt stor rolle - innholdet på siden er trolig en anelse viktigere Ellers vil jeg nok en gang beklage at vi midlertidige i den nye spillredaksjonen ikke har kapasitet til å svare alle som kommer med spørsmål m.m. her på forumet. Dette blir det en bedring på når vi får på plass en skikkelig mannsterk redaksjon, noe det jobbes på spreng med. Takk for alle forslag, innspill, bidrag og ikke minst entusiasme. Vi har som nevnt flere ganger lært av dette her og er veldig ydmyke med tanke på at gjennomføringen ikke var ideell. Nå skal vi få spikret det endelige navnet på siden og komme i gang for fullt. Vi skal også sparke i gang nye konkurranser med muligheter for å vinne fine premier (nei, det blir ikke en tilsvarende konkurranseløsning). Det blir bra! Artikkelen som annonserer vinnerne kommer forresten om få strakser! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Redaksjonen har vist null ydmykhet og kategorisert 95% av brukere som har stemt som "useriøse", i stedet for å ha ryggrad til å faktisk se at de ikke likte forslagene. Når har redaksjonen sagt, eller implisert noe slikt? AtW Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Redaksjonen har vist null ydmykhet og kategorisert 95% av brukere som har stemt som "useriøse", i stedet for å ha ryggrad til å faktisk se at de ikke likte forslagene. Når har redaksjonen sagt, eller implisert noe slikt? AtW Det er bare å bla noen sider tilbake. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Så vi andre skal gjøre jobben med å lete etter dine kilder? Jeg har aldri lest at noen fra redaksjonen har skrevet noe slikt, og det var nok det ATW hintet til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Redaksjonen har vist null ydmykhet og kategorisert 95% av brukere som har stemt som "useriøse", i stedet for å ha ryggrad til å faktisk se at de ikke likte forslagene. Når har redaksjonen sagt, eller implisert noe slikt? AtW Det er bare å bla noen sider tilbake. Jeg har sett igjennom endel av de siste sidene og kan ikek se noen slike påstander. Kan du konkretisere hvilken uttalelse du snakker om? AtW Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Redaksjonen har vist null ydmykhet og kategorisert 95% av brukere som har stemt som "useriøse", i stedet for å ha ryggrad til å faktisk se at de ikke likte forslagene. Når har redaksjonen sagt, eller implisert noe slikt? AtW Det er bare å bla noen sider tilbake. Jeg har sett igjennom endel av de siste sidene og kan ikek se noen slike påstander. Kan du konkretisere hvilken uttalelse du snakker om? AtW Av en eller annen grunn får jeg 0 resultater på ordet "useriøs/useriøse". Har dere tuklet med noe? Det var dotten eller howard som brukte begrepet gjentatte ganger om forslagene som ikke var med på listen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Redaksjonen har vist null ydmykhet og kategorisert 95% av brukere som har stemt som "useriøse", i stedet for å ha ryggrad til å faktisk se at de ikke likte forslagene. Når har redaksjonen sagt, eller implisert noe slikt? AtW Det er bare å bla noen sider tilbake. Jeg har sett igjennom endel av de siste sidene og kan ikek se noen slike påstander. Kan du konkretisere hvilken uttalelse du snakker om? AtW Av en eller annen grunn får jeg 0 resultater på ordet "useriøs/useriøse". Har dere tuklet med noe? Det var dotten eller howard som brukte begrepet gjentatte ganger om forslagene som ikke var med på listen. Du henviser kanskje til dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13065293 For å sitere "Veldig mange av forslagene var helt riktig opptatte domener. Det var også veldig mange variasjoner over samme navn. Det var også en hel del - skal vi kalle det - "useriøse" - forslag." Dette er milevidt fra å "kategorisere 95% av brukerene som har stemt som useriøse". Har du noen spesiell grunn til å tro at det ikek kom inn endel useriøse forslag? Det er en forklaring på hvorfor mange er silt ut. Jeg synes dette er et typisk eksempel påh vordan enhelt uskyldig sak er dratt ut av alle proposjoner. Det er ingenting galt med en slik uttalelse. (ihvertfall ikek før den blir modifisert til åb ety noe helt annet) AtW Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 *Zip-poff-pang.* Good stuff. Jeg kommer i alle fall fremdeles til å henge her, for å se hva dere driver med. Når det er sagt, hadde dere valgt forspill.no, hadde dere fått ekstremt mange flere treff fra Trøndelagsdistriktet. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jaja, så var konkurransen over... Grattis med ny bærbar, keungz. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Redaksjonen har vist null ydmykhet og kategorisert 95% av brukere som har stemt som "useriøse", i stedet for å ha ryggrad til å faktisk se at de ikke likte forslagene. Når har redaksjonen sagt, eller implisert noe slikt? AtW Det er bare å bla noen sider tilbake. Jeg har sett igjennom endel av de siste sidene og kan ikek se noen slike påstander. Kan du konkretisere hvilken uttalelse du snakker om? AtW Av en eller annen grunn får jeg 0 resultater på ordet "useriøs/useriøse". Har dere tuklet med noe? Det var dotten eller howard som brukte begrepet gjentatte ganger om forslagene som ikke var med på listen. Du henviser kanskje til dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13065293 AtW Begrepet ble brukt gjentatte ganger. I det innlegget du siterte, inkluderte han i hvertfall de andre omstendighetene. Om det bare er slurvete ordlegging, så beklager jeg at jeg påpekte dette. Lenke til kommentar
goldkarma Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 grattis keungz endelig sto personen bak spillbar.no fram og fikk meg ut av søkelyset Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 grattis keungz endelig sto personen bak spillbar.no fram og fikk meg ut av søkelyset Hehe, heldig der Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei..Topp å høre fra dere igjen. Selv om det har gått hett for seg i tråden underveis tror jeg nok dere har alle brukerne bak dere i utviklingen av den nye siden. Dere har allerede hatt mye flott innhold og ser frem til mer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei. Spillbar.no var mitt forslag, noe man kan lese utifra keung@vlhelefårdereikke - i det minste tror jeg at det er min e-post adresse som er i artikkelen. Jeg har bevisst holdt meg unna diskusjonen for å unngå noen slags påvirkning på avstemningen, men jeg har likevel fulgt nøye med fra forrige tirsdag. Har dog planlagt å poste når konkurransen er over, spesielt etter å ha sett alle de beskyldningene som har rent inn den siste uka.Fornuftig og taktisk korrekt. Når jeg la inn forslaget (jeg la bare inn ett), tenkte jeg aldri at det kom til å i det hele tatt komme gjennom til finalerunden. Tilfeldigvis stakk jeg innom på tirsdag for å se om det var kommet gjennom, og til min store overraskelse hadde det gjort det. I det øyeblikket jeg sjekket, lå Ludos.no foran med cirka 20 stemmer. Stemte naturlig nok Spillbar.no opp før jeg dro på skolen. Når jeg så 90 minutter senere kom tilbake, lå jeg til min store overraskelse på toppen med i underkant av 100 stemmer. Dette utløste ingen jubel fra min side, men jeg fikk det for meg at her var det en mulighet å vinne hele greia, så naturlig nok ba jeg mine venner og familie om å gå inn og stemme. Resultatet på slutten av kvelden var virkelig overraskende, selv for meg, da lå jeg flere hundre stemmer foran.Selvfølgelig ber man venner og kjent om å stemme på seg, det er en helt fair stemmeverving. Flott med mange vennner, kjente, slekt og beslektede og kjedemail på post og sms. Det er fortsatt ikke juks i den måten vi har snakket om i tråden. Jeg forstår helt klart skepsisen når et forslag drar så ifra på en dag, men det jeg ikke forstår er de bastante anklagene og de latterlige personangrepene. Selvfølgelig kan det være fristende å anklage meg for juksing, men å kun se på saken fra en side er for dumt. Artikkelen ble frontet på tek.no (om jeg ikke husker feil), og selv Howard sa artikkelen hadde hatt 50 000 treff. Om disse er unike eller ei, vet jeg ikke, men det er likevel sinnsykt mye.Korrekt, og her etterspurte vi hvor ofte de opplever 50.000 treff eller mer på andre konkuranser med store premier som legges på forsidene. Eks. julekalender med dyre premier hvert år. Det har vi dog ikke fått noe svar på, annet indirekte at det nå skal ha vært enormt mye fler treff som tyder på kreativ verving utfra den informasjon vi har fått og ikke fått. Som sagt, kan man kun tolke utfra det man vet. Personangrep har jeg ikke sett noe til? Det jeg syntes var merkelig var hvor få stemmer det var totalt - bare noen få tusen av 50 000 treff.Det behøver ikke å være merkelig hvis man ser på det faktum at stemmegivingen skiller på IP adresse. Hvis 150 ansatte i en bedrift går inn så er det kun 1 ansatt som får stemt. Ergo får man fort mange treff og få stemmer totalt sett. Noe som i grunn styrker mistankene. Dessuten, som noen andre nevnte i tråden tidligere, det er en psykologisk effekt ved slike avstemninger hvor man ser poengsummen til hvert enkelt forslag. Det blir altfor fristende å stemme på den som ligger høyest, og det tror jeg er den faktiske grunnen til den ekstreme økningen den første dagen, og den jevne økningen utover uken. Det var en eksplosiv økning allerde de første timene så fort konkurransen startet. Jeg tror ærlig talt ikke den var så populær, men at det har vært andre stemmmegivende faktorer inne i bildet her. Det er min gjetning utfra de fakta man har om hvor enkelt det er å samle stemmer i den konkurranseformen de la opp til. Det er jo heller ingen gulrot for å komme på f.eks. 2. eller 3. plass, noe som gjør at det ikke blir noen som helst "kniving" i teten. Dessuten, selv om 10-20 stk misliker navnet, og gir uttrykk for det i forumet, er det ikke nødvendigvis representativt for mannen i gata, selv om enkelte skulle tro det. Jeg har dessuten ikke muligheten til å mobilisere flere hundre potensielle stemmegivere i løpet av en dag til å gi meg stemmer (noe andre også antok.)Mobiliserer man 20 stk og de hver mobiliserer 20 bekjente og igjen går inn på sosiale nettverk som facebook, blink, nettby, sol chat osv. så er man fort oppe i mange hundre stykk på kort tid. Men som sagt konkuranseformen tillot dette med utgangspunkt i hvordan den ble lagt opp. Når det gjelder anklagelsene om juks. Hvorfor skulle jeg risikere premien med å jukse? Hva vet jeg/vi om hva slags rutiner redaksjonen har for å avdekke juks? Å bruke proxies er hull i hodet, det blir altfor mistenkelig at brorparten av stemmene kommer fra Kina.Mener du at brorparten av åpne og usikre proxies er i Kina? Vel en interesant observasjon... Botnets? Samme som med proxies, dessuten ville det sannsynligvis betydd en enorm økning med en haug av stemmer på ekstremt kort tid (snakk om minutter).1. Det er ikke det samme som en proxy, de/den/det kan også fungere som en proxy og det ser du ut til å burde vite. 2. Nei det kommer ikke en haug stemmer på ekstremt kort tid, styrer man dette fra en IRC kommandokanal er det meget enkelt å få BOTsene til å besøke URLen på random mellomrom på noen minutter osv. Jeg brukte ikke "fake URLs" (forkorte adressa direkte til stemmegivning ved bruk av tinyurl, f.eks.), det ville garantert ha gitt en økning med HTTP_REFERER's fra en kilde, og dermed vært avslørende.I utgangspunktet korrekt, men dette kommer helt ann på hvilken tjeneste og teknikk man bruker for å redirigere en klient fra en URL til en annen. Du virker å vite mye om dette men alikevel er du litt villedende i svarene/forklaringene dine. Foressten two thumbs up til de som avdekket juks ved bruk av 4chan.org. Selv jeg ante ugler i mosen når spillverket.no tok inn over 1200 stemmer på under 40 timer. Og det var beviselig juks, i motsetning til insinuasjoner som ble brukt i Spillbar.nos tilfelle.To tomler opp til den som viste selv med de dårligste teknikker hvor enkelt det var å være kreativ i stemmevervingen i denne konkuransen. De fleste av oss vet at det er meget enkelt å ikke bli avslørt om men foretar kreative stemmevervinger i slike tilfeller. Utfra hva du har vist at du har oversikt over innenfor IT anntar jeg at du har en del bekjente som også kan være kreative av seg. Det er ingen insinuasjon, men helt åpenbare fakta. Jeg har dessuten ikke tid til å drive med juksing med skole og jobb ved siden av, for i motsetning til hva som er trodd, er jeg verken 12 år eller arbeidsledig. Om jeg er en drittsekk eller ei, kan jeg for øvrig la andre ta stilling til.Jeg har også lite tid selv om jeg har mange poster i forumet, og en PC til 14000,- tror jeg de fleste lett kan ta seg tid til for å sanke stemmer. Det var dessuten veldig synd at oppskriften til juks ble lagt ut på forumet. Selv om det er relativt enkelt for en oppegående person å selv finne ut hvordan man jukser, er det ikke helt heldig å gi ut slik informasjon. Hvem som helst kan benytte seg av den, og det er mulig noen har gjort det allerede med Spillverket.no.De fleste som klarer slå på en PC, starte en nettleser, manøvrere seg til hw.no og forstå hva dette dreier om ville selv forstått på meget kort tid at "aha, URLen til stemmevalget er synlig i statusbaren min... hmm høyreklikk og kopier link så kan jeg få andre til å stemme på meg". Dette er så selvfølgelig at det var godt at det ble påpekt. Når det gjelder den andre "Oppskriften" så var det ikke en oppskrift men en forklaring på hvordan man enkelt kan skjule sporene sine og bedrive kreativ stemmeverving slik dette var satt opp. Ingen som ikke forstod hva det ble snakket om og som visste dette selv hadde fått til å sette det opp uansett. Derimot var det viktig å gjøre deltakere og redaksjon oppmerksom på disse fakta! Om det er opphavsmannen selv, andre forumbrukere, eller noen helt andre er irrelevant. Problemet var at oppskriften ble fulgt, og det ga et gedigent utslag på avstemningen. Ja, det gjorde det kanskje noe mer spennende, men det er et realt spark i trynet for oss som har gjort dette legitimt. Og ja, jeg sier oss, for igjen, jeg har ikke jukset. For å være helt ærlig, har jeg savnet uttalelser fra de ansvarlige som kunne enten bekreftet eller avkreftet dette.Hele konkuranseformen var et gedigent spark i de kompetente ansiktene til de fleste tilhengerne av tek.no. Avslutningsvis vil jeg rette en stor takk til alle de som har støttet meg på forumet, og ved å gi stemmer. Det har vært veldig fint å se at noen kan tenke fornuftig, og ikke latt seg farge totalt av subjektiviteten. Dere har fått mye pepper for å forsvare forslaget mot haugen av anklagere og anklager, men likevel stått mot stormen. Takk til dere!Uten å gå i detalj om hvorfor, stemte vel ikke jeg på spillbar.no. Dog hender det jeg vanker på en kaffebar innimellom. /Theo Endret 17. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
keungz Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Selvfølgelig ber man venner og kjent om å stemme på seg, det er en helt fair stemmeverving. Flott med mange vennner, kjente, slekt og beslektede og kjedemail på post og sms. Det er fortsatt ikke juks i den måten vi har snakket om i tråden.Som jeg nevner senere i posten min, så har jeg ikke muligheten til å mobilisere så mange folk til å stemme på meg. Jeg har nok heller ikke bedrevet stemmeverving i stor skala. Korrekt, og her etterspurte vi hvor ofte de opplever 50.000 treff eller mer på andre konkuranser med store premier som legges på forsidene. Eks. julekalender med dyre premier hvert år. Det har vi dog ikke fått noe svar på, annet indirekte at det nå skal ha vært enormt mye fler treff som tyder på kreativ verving utfra den informasjon vi har fått og ikke fått. Som sagt, kan man kun tolke utfra det man vet. Personangrep har jeg ikke sett noe til?Ikke? At jeg blir kalt drittsekk må være et? Jeg vil anta at tek.no er et velbesøk nettsted, og artikkelen hadde 50 000 treff over noen dager. Om dette er lite eller mye i forhold til andre artikler har jeg dessverre ikke noe grunnlag for å spekulere i. Det har tydeligvis ikke du heller, så hvorfor du drar kreativ verving inn i bildet, skjønner jeg ikke. Dessuten antar jeg det er artikkelen som har fått 50.000 treff, og ikke vote-urlen, noe som sannsynligvis ikke ville ha skjedd dersom jeg bedrev "kreativ verving", for da måtte det jo gått direkte på stemmeskriptet. Det behøver ikke å være merkelig hvis man ser på det faktum at stemmegivingen skiller på IP adresse. Hvis 150 ansatte i en bedrift går inn så er det kun 1 ansatt som får stemt. Ergo får man fort mange treff og få stemmer totalt sett. Noe som i grunn styrker mistankene.Betyr det da at de fleste treffene på artikkelen kommer fra folk som deler IP-adresser? Det virker usannsynlig for meg at selv halvparten av treffene er fra større nettverk med samme IP-adresser. Det er tross alt mange som har internett hjemme. Det var en eksplosiv økning allerde de første timene så fort konkurransen startet. Jeg tror ærlig talt ikke den var så populær, men at det har vært andre stemmmegivende faktorer inne i bildet her. Det er min gjetning utfra de fakta man har om hvor enkelt det er å samle stemmer i den konkurranseformen de la opp til.Du tror altså ikke at folk har stemt navnet fordi de liker det? Du tror ikke på den psykologiske effekten? Du overser kanskje også muligheten at det også finnes folk der ute som stemmer bare for å stemme? Som du selv sier, det er en gjetning, altså ingen faktum. Hvordan du kan være så bastant, er for meg et mysterium. Mobiliserer man 20 stk og de hver mobiliserer 20 bekjente og igjen går inn på sosiale nettverk som facebook, blink, nettby, sol chat osv. så er man fort oppe i mange hundre stykk på kort tid. Men som sagt konkuranseformen tillot dette med utgangspunkt i hvordan den ble lagt opp.Selvfølgelig er det en mulighet, men du får det til å høres veldig enkelt ut. Selv tror jeg ikke det er bare-bare å starte en slik kjedereaksjon, iallefall ikke i dette tilfellet. Hadde det vært for en god sak, ville det vært noe annet. Mener du at brorparten av åpne og usikre proxies er i Kina? Vel en interesant observasjon...Hvor sier jeg at brorparten av åpne og usikre proxier er i Kina? Det er tydelig at du er for innstilt for å ta meg for en juksemaker at du forsøker dra ting ut av kontekst og bruke det mot meg. Vel, la meg omformulere da. Det jeg mente var at de som har med avstemningen å gjøre nok ville ha blitt mistenkelig dersom brorparten av stemmene kommer fra andre IP-adresser enn norske. 1. Det er ikke det samme som en proxy, de/den/det kan også fungere som en proxy og det ser du ut til å burde vite. 2. Nei det kommer ikke en haug stemmer på ekstremt kort tid, styrer man dette fra en IRC kommandokanal er det meget enkelt å få BOTsene til å besøke URLen på random mellomrom på noen minutter osv.Nei, det er ikke det samme som proxies, men effekten er det samme - en haug med stemmer fra utlandet. Jeg har ikke nok kjennskap til slike botnets til å uttale meg om hvor enkelt det er å gjøre ditt eller datt med de, men det virker likevel som om du forenkler det litt vel mye. Slik jeg har forstått det brukes botnets til DDoS, og ikke til å påvirke avstemninger. Det virker for meg litt merkelig at det da skal være så enkelt å få de til å gjøre slik som du sier. I utgangspunktet korrekt, men dette kommer helt ann på hvilken tjeneste og teknikk man bruker for å redirigere en klient fra en URL til en annen. Du virker å vite mye om dette men alikevel er du litt villedende i svarene/forklaringene dine. Jeg har drevet en del på med php-programmering i mine tidligere dager, så jeg har noe oversikt om hvordan man behandler treff på sider, og dermed også hvor enkelt det er å avdekke juks. Men hadde jeg brukt en slik metode for å automatisk gi meg stemmer, hadde jeg sett meg nødt til å omdirigere direkte til stemme-skriptet. Og, som sagt tidligere, jeg har absolutt ikke noe som helst peiling på kontrollrutinene til tek.no, så igjen ville dette vært altfor risikabelt for meg. Argumentet om at premien tiltrekker juksing har blitt slengt fram og tilbake veldig ofte i denne tråden, men argumentet om at det frastøter juksing har vært totalt ignorert. Å jukse ville innebært å risikere å bli diskvalifisert, dermed hadde jeg ikke hatt sjansen til å vinne noe som helst. Men det er vel uten betydning, er det ikke? Jeg har forsøkt å være så konkret som overhodet mulig, og hvis du mener jeg er villedende, så må det være fordi det tekniske kunnskapen min ikke strekker til. To tomler opp til den som viste selv med de dårligste teknikker hvor enkelt det var å være kreativ i stemmevervingen i denne konkuransen. De fleste av oss vet at det er meget enkelt å ikke bli avslørt om men foretar kreative stemmevervinger i slike tilfeller. Utfra hva du har vist at du har oversikt over innenfor IT anntar jeg at du har en del bekjente som også kan være kreative av seg. Det er ingen insinuasjon, men helt åpenbare fakta.Jeg synes ikke det å legge ut noe som nærmest kan betraktes å være tutorials til juks fortjener to tomler opp. Det er mer en indirekte oppfordring til å jukse, og som ble bevist med 4chan-skjermbildene, det ble brukt. Det "riktige" hadde vært å innledet en dialog med systemansvarlige og forsikret om at metodene ble oppdaget og blokkert.Er det ikke en insinuasjon at jeg har vært "kreativ" i avstemningen, og at jeg har bekjente som har vært det samme? Hva vet du om meg og mine venner til å påstå at det er fakta? Jeg har også lite tid selv om jeg har mange poster i forumet, og en PC til 14000,- tror jeg de fleste lett kan ta seg tid til for å sanke stemmer.Den tiden jeg har brukt til å sanke stemmer er minimal. Hvordan du prioriterer din fritid får være opp til deg, men jeg prioriterer min tid fornuftig. Min tid investeres for fremtiden, altså utdanning og CV. De fleste som klarer slå på en PC, starte en nettleser, manøvrere seg til hw.no og forstå hva dette dreier om ville selv forstått på meget kort tid at "aha, URLen til stemmevalget er synlig i statusbaren min... hmm høyreklikk og kopier link så kan jeg få andre til å stemme på meg". Dette er så selvfølgelig at det var godt at det ble påpekt.Og hvis de ikke var oppmerksom på det, så ble de jammen det av å lese forumet! Glimrende... Når det gjelder den andre "Oppskriften" så var det ikke en oppskrift men en forklaring på hvordan man enkelt kan skjule sporene sine og bedrive kreativ stemmeverving slik dette var satt opp. Ingen som ikke forstod hva det ble snakket om og som visste dette selv hadde fått til å sette det opp uansett. Derimot var det viktig å gjøre deltakere og redaksjon oppmerksom på disse fakta!Som nevnt ovenfor, dette burde systemansvarlige blitt gjort oppmerksom på. Og det er en oppskrift, for det blir jo lagt fram i detalj, og eksempel på bruksmetode. Uten å gå i detalj om hvorfor, stemte vel ikke jeg på spillbar.no. Dog hender det jeg vanker på en kaffebar innimellom.Fint for deg. Selv drikker jeg kaffen min hjemme. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Siden jeg også prioriterer tiden min fornuftig, for fremtid og nåtid, skal jeg ta meg tid til å lese innlegget ditt fullstendig ved en mer passende annledning. Forøvrig hadde moderatorer og redaksjon når som helst mulighet til å innlede en samtale om disse juksemetodene, noe de ikke gjorde. Og nei, det var ikke en bruksanvisning om man ikke allerede vet hvordan dette fungerer. Endret 17. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
keungz Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Siden jeg også prioriterer tiden min fornuftig, for fremtid og nåtid, skal jeg ta meg tid til å lese innlegget ditt fullstendig ved en mer passende annledning. Forøvrig hadde moderatorer og redaksjon når som helst mulighet til å innlede en samtale om disse juksemetodene, noe de ikke gjorde. Og nei, det var ikke en bruksanvisning om man ikke allerede vet hvordan dette fungerer. Du har helt rett i at moderatorer og redaksjon også kunne tatt kontakt, men muligheten deres oppstod kun etter at metodene ble offentliggjort. Etter min mening var skaden allerede skjedd. For øvrig tror jeg ikke du kommer til å endre din mening om meg, så jeg vet ikke om det vil være noe vits å bruke mer tid på dette. Jeg vet sannheten, og har forsøkt å formidle den. Det er ikke så mye mer jeg kan gjøre. Legg gjerne frem konkrete bevis som bekrefter ditt synspunkt, hvis du klarer å oppdrive noe. Endret 17. februar 2009 av keungz Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Skaden var skjedd når konkuransen var iverksatt med de åpenbare svakhetene. Vi varslet lenge om svakhetene før vi omtalte de mer direkte. At man kunne legge ut URLen som vises til deg når du holder musa over valget og be folk stemme på deg er åpenbart, flesteparten av de besøkende i forumet vet dette. Å mene at å vise dette skulle være noe avslørende blir rett og slett latterlig. Jeg er ikke interesert i å bruke noe energi på om du har "jukset" eller ei, det er først og fremst konkuranseformen som åpnet for det og dermed blir det meningsløst. Det blir heller ikke juksing, men misbruk av svakheter i konkuranseformen. Jeg tror heller ikke redaksjonen hverken ønsker eller har ressurser til å søke igjennom loggene for å se etter spor om som vagt kan antyde men ikke bevise. Men nok om den saken, den som vinner maskinen har uansett fortjent det slik denne konkuransen ble lagt opp. Konkuranseformen har skapt harme blant brukermassen, dog er den tiden over nå. Om det har foregått "kreativ stemmeverving" eller ei bryr meg ikke lenger. Endret 17. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det viktige uansett nå er vel at denne form for konkurranse aldri skjer igjen her på tek-spill. *grøss* (håper jeg) Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg må bare understreke dette igjen. "Spillbar" passer ikke som side-navnet. Det skjønner nesten alle. For det første er det lite saklig og for det andre beskriver det dårlig. Originaliteten er heller ikke der... Jeg tror de fleste er enige med meg og vet at noe galt måtte ha skjedd underveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg