goldkarma Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 trodde konkuransen var over 16. februar, men man kan tydeligvis fortsatt stemme? dette får jeg ikke til å stemme Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Redd for å miste førsteplassen? Nei de tar den vel ned når moderatorene står opp, ingen grunn til at de skal starte nå med å gjøre en god jobb . Endret 16. februar 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
goldkarma Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 har ikke forslag inne engang artig vote-system som ikke avsluttes automatisk etter datoendring Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg driter i hvem som vinner PCen. Det jeg ikke driter i, er hva siden/forumet jeg skal lese og være aktiv på i fremtiden skal hete. For meg lyder spillbar.no fullstendig useriøst og uten integritet, det bringer assosiasjoner til biip.no og andre nettsteder med nedre del av tenårene som målgruppe. Gi gjerne laptopen til den som foreslo dette, men vær så snill, ikke velg spillbar.no som det nye navnet . Jeg kommer til å gremmes hver gang jeg skal logge meg på for å lese en artikkel eller en anmeldelse eller for å bruke forumet, fordi jeg kommer til å føle at jeg er på en nettside sammen med en haug rallende 14-åringer og ikke på en seriøs nettside for gamere. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg driter i hvem som vinner PCen. Det jeg ikke driter i, er hva siden/forumet jeg skal lese og være aktiv på i fremtiden skal hete. For meg lyder spillbar.no fullstendig useriøst og uten integritet, det bringer assosiasjoner til biip.no og andre nettsteder med nedre del av tenårene som målgruppe. Gi gjerne laptopen til den som foreslo dette, men vær så snill, ikke velg spillbar.no som det nye navnet . Jeg kommer til å gremmes hver gang jeg skal logge meg på for å lese en artikkel eller en anmeldelse eller for å bruke forumet, fordi jeg kommer til å føle at jeg er på en nettside sammen med en haug rallende 14-åringer og ikke på en seriøs nettside for gamere. Bruk Gamer.no i stedet Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Bruk Gamer.no i stedet Jeg er der også, men jeg har stor tro på at vi skal få et like godt tilbud her på siden, bare folkene bak får litt tid på seg. Og det beste med denne siden er den fantastiske bredden man får tilgang til via diskusjon.no, jeg kan ikke gi slipp på den Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) har ikke forslag inne engang artig vote-system som ikke avsluttes automatisk etter datoendring Det har vært mye som har vært artig i den tekniske gjennomføringen av konkurransen. Så dette føyer seg pent inn i rekken. Endret 17. februar 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Merkelig hvor populært "spillverket" plutselig ble... Helt greit navn dog... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) spillverket.no er vesentlig bedre enn spillbar.no, det er et mer kraftfult navn og minner litt om "Der spielwerk" fra de eldre kraftwerk musikkdager. Spillbar.no er også et helt duganes navn, det samme med aspill.no som føyer seg inn i A-rekken. Men forøvrig får man legge dette bak seg nå og heller støtte redaksjonen i sitt videre arbeid. Som sagt er dette kun en sak, mens alle virker rimelig fornøyd med alt annet som er gjort her Folkene som har lest igjennom 81xx forslag fortjener ros for den innsatsen sm er gjort. Endret 17. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
gamern1337 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Dette er skandale! Man kan stemme fortsatt! Denne konkurransen virker useriøs, jeg tror faktisk det ikke blir noe premieutdeling heller slik som jeg har sett fra tidligere TV2 hjeper deg-episoder, nå kan jo faktisk spillverket.no ta igjen spillbar.no og dette er skandale! Regler er Regler! Når løypa her er klar og tydelig markert, at 16. man er avsluttet kan man ikke tjene på den ekstra tiden som helt klart gir fordel. Jeg må finne en jury jeg kan anke til, hvis ikke det går så må jeg finne en apelljury jeg kan anke til! Det burde bli en tidstraff et eller annet sted her... Endret 17. februar 2009 av gamern1337 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Med den kraftige kritikken som kom tror jeg folkene bak konkuransen har tatt noen skritt tilbake fra hele saken for litt pusterom, noe som er forståelig. Ingen skandale at stemmer fortsatt kan gis, det er kun formaliteter. Forøvrig tror jeg mange som har pisket opp stemningen her er blodtilhengere av gamle gamer.no. Endret 17. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Relax, sit back and wait. Uansett hva resultatet blir så blir de fleste fornøyd etterhvert. Forandring kan være tøft for enkelte... Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Gleder meg bare til hele greia er over jeg nå, og vi får en "spill" side igjen. Hva navnet blir har jeg mistet interesse for! Det bryr meg ikke en dritt lenger. Eneste jeg håper er at avgjørelsen blir tatt snarest, så vi fortest mulig kan vende/venne (eller hvordan det skrives) oss til det nye navnet Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Dette er en av de merkeligere konkurransene jeg har vært bort i. Jeg vil gjerne få komme med mitt inntrykk. Jeg har ikke engasjert meg allverdens, så mulig jeg glemmer av noen ting. Det starter altså med at folk skal sende inn forslagene sine, og dette fungerer jo helt fint. Jeg sendte vel inn et par forslag selv, og tenkte ikke mer over det. Så blir de 20 mest interessante navnene (for redaksjonen) plukket ut for avstemning av brukerne. Igjen, dette synes jeg var helt greit. Navnene som ble plukket ut var kanskje litt "generiske" eller hva jeg skal si, men det er nå min mening. De var likevel helt greie navn, og jeg tenkte selvsagt å stemme på det som for meg var det beste navnet. Trøbbel nr. 1: Man kunne stemme forslag ned? Det til da beste forslaget med mest stemmer hadde 5 stemmer eller noe slikt. Og det var vel i tillegg noe sånt som 5 av 20 forslag som i det hele tatt hadde stemmer på plussiden. Dette fungerte temmelig dårlig spør du meg, men det gikk jo raskt opp for redaksjonen også, så det ble heldigvis fjernet. Jeg hoppa over å stemme da, for det virket ærlig talt ikke som det var mye vits i det. Et par dager senere går jeg inn igjen, og ser at det nå kun kan stemmes oppover. Jeg skal til å stemme da jeg ser det øverste forslaget har bortimot 1000 stemmer mer enn andreplass. Det er vel ikke rart om jeg da rynker panna litt mer enn jeg gjør til vanlig? Jeg går inn i forumet, og leser en bråte med beskyldninger om juks. Og jeg kan ikke si jeg blir overrasket over det? Spillbar.no er da ikke et dårlig navn, men det var langt i fra så helsikes mye bedre enn mange av de andre forslagene? Så ser jeg redaksjonen kommer og tar litt selvkritikk og sier at neste gang gjør vi det bedre, men ting får hompe og gå nå. Jeg vet ikke om jeg er helt enig i den avgjørelsen. Den PC-en var ikke for meg det viktigste i denne avstemmingen, det var faktisk navnet. Så får man høre at vinneren av konkurransen faktisk ikke sikkert blir det endelige navnevalget. Nehei? Hva i all verden er det da vi stemmer på her? Skal man se hva brukerne synes er det beste valget, for så å ta et annet valg? Panna mi begynner å bli veldig skrukkete på dette tidspunktet. Jeg er ikke noen blodfan av noen spillsider eller noe slikt. Jeg er innom en gang for dagen og ser om det er noe nytt, så jeg kan kanskje ikke kalles entusiast eller noe slikt. Men i mine øyne er mye av kritikken her berettiget. Det ble forespeilet en konkurranse om å komme med det beste navneforslaget, og dermed vinne en PC. Etter de siste kommentarene fra redaksjonen, vet jeg virkelig ikke opp og ned på konkurransen lengre, og jeg ser ingen grunn til å stemme en gang. Beklager, jeg kan gjerne registrere kritikk men det betyr ikke jeg sier meg enig i den. For de som har jobbet med dette her så håper jeg de ignorerer mye av den kritikken som har kommet. Og det gjør jeg fordi jeg tenker på brukerne. Jeg er som regel helt enig i mye av det du skriver Dotten, men her sier jeg det motsatte. For de som har jobbet med dette, ta til dere kritikken og gjør det bedre neste gang. For meg som ikke vet allverdens av teknikken bak slike avstemminger, er det lite tillitsvekkende å lese folk som mener at man veldig enkelt kunne jukse her. Og det gjør jeg fordi jeg tenker både på redaksjon og brukerne. Lenke til kommentar
keungz Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei. Spillbar.no var mitt forslag, noe man kan lese utifra keung@vlhelefårdereikke - i det minste tror jeg at det er min e-post adresse som er i artikkelen. Jeg har bevisst holdt meg unna diskusjonen for å unngå noen slags påvirkning på avstemningen, men jeg har likevel fulgt nøye med fra forrige tirsdag. Har dog planlagt å poste når konkurransen er over, spesielt etter å ha sett alle de beskyldningene som har rent inn den siste uka. Når jeg la inn forslaget (jeg la bare inn ett), tenkte jeg aldri at det kom til å i det hele tatt komme gjennom til finalerunden. Tilfeldigvis stakk jeg innom på tirsdag for å se om det var kommet gjennom, og til min store overraskelse hadde det gjort det. I det øyeblikket jeg sjekket, lå Ludos.no foran med cirka 20 stemmer. Stemte naturlig nok Spillbar.no opp før jeg dro på skolen. Når jeg så 90 minutter senere kom tilbake, lå jeg til min store overraskelse på toppen med i underkant av 100 stemmer. Dette utløste ingen jubel fra min side, men jeg fikk det for meg at her var det en mulighet å vinne hele greia, så naturlig nok ba jeg mine venner og familie om å gå inn og stemme. Resultatet på slutten av kvelden var virkelig overraskende, selv for meg, da lå jeg flere hundre stemmer foran. Jeg forstår helt klart skepsisen når et forslag drar så ifra på en dag, men det jeg ikke forstår er de bastante anklagene og de latterlige personangrepene. Selvfølgelig kan det være fristende å anklage meg for juksing, men å kun se på saken fra en side er for dumt. Artikkelen ble frontet på tek.no (om jeg ikke husker feil), og selv Howard sa artikkelen hadde hatt 50 000 treff. Om disse er unike eller ei, vet jeg ikke, men det er likevel sinnsykt mye. Det jeg syntes var merkelig var hvor få stemmer det var totalt - bare noen få tusen av 50 000 treff. Dessuten, som noen andre nevnte i tråden tidligere, det er en psykologisk effekt ved slike avstemninger hvor man ser poengsummen til hvert enkelt forslag. Det blir altfor fristende å stemme på den som ligger høyest, og det tror jeg er den faktiske grunnen til den ekstreme økningen den første dagen, og den jevne økningen utover uken. Det er jo heller ingen gulrot for å komme på f.eks. 2. eller 3. plass, noe som gjør at det ikke blir noen som helst "kniving" i teten. Dessuten, selv om 10-20 stk misliker navnet, og gir uttrykk for det i forumet, er det ikke nødvendigvis representativt for mannen i gata, selv om enkelte skulle tro det. Jeg har dessuten ikke muligheten til å mobilisere flere hundre potensielle stemmegivere i løpet av en dag til å gi meg stemmer (noe andre også antok.) Når det gjelder anklagelsene om juks. Hvorfor skulle jeg risikere premien med å jukse? Hva vet jeg/vi om hva slags rutiner redaksjonen har for å avdekke juks? Å bruke proxies er hull i hodet, det blir altfor mistenkelig at brorparten av stemmene kommer fra Kina. Botnets? Samme som med proxies, dessuten ville det sannsynligvis betydd en enorm økning med en haug av stemmer på ekstremt kort tid (snakk om minutter). Jeg brukte ikke "fake URLs" (forkorte adressa direkte til stemmegivning ved bruk av tinyurl, f.eks.), det ville garantert ha gitt en økning med HTTP_REFERER's fra en kilde, og dermed vært avslørende. Jeg la ikke engang ut link til avstemningen på nettby eller facebook, og jeg la heller ikke en direktelink til en +1 vote for meg noen steder, som har blitt gjort med spillverket.no. Foressten two thumbs up til de som avdekket juks ved bruk av 4chan.org. Selv jeg ante ugler i mosen når spillverket.no tok inn over 1200 stemmer på under 40 timer. Og det var beviselig juks, i motsetning til insinuasjoner som ble brukt i Spillbar.nos tilfelle. Jeg har dessuten ikke tid til å drive med juksing med skole og jobb ved siden av, for i motsetning til hva som er trodd, er jeg verken 12 år eller arbeidsledig. Om jeg er en drittsekk eller ei, kan jeg for øvrig la andre ta stilling til. Det var dessuten veldig synd at oppskriften til juks ble lagt ut på forumet. Selv om det er relativt enkelt for en oppegående person å selv finne ut hvordan man jukser, er det ikke helt heldig å gi ut slik informasjon. Hvem som helst kan benytte seg av den, og det er mulig noen har gjort det allerede med Spillverket.no. Om det er opphavsmannen selv, andre forumbrukere, eller noen helt andre er irrelevant. Problemet var at oppskriften ble fulgt, og det ga et gedigent utslag på avstemningen. Ja, det gjorde det kanskje noe mer spennende, men det er et realt spark i trynet for oss som har gjort dette legitimt. Og ja, jeg sier oss, for igjen, jeg har ikke jukset. For å være helt ærlig, har jeg savnet uttalelser fra de ansvarlige som kunne enten bekreftet eller avkreftet dette. Avslutningsvis vil jeg rette en stor takk til alle de som har støttet meg på forumet, og ved å gi stemmer. Det har vært veldig fint å se at noen kan tenke fornuftig, og ikke latt seg farge totalt av subjektiviteten. Dere har fått mye pepper for å forsvare forslaget mot haugen av anklagere og anklager, men likevel stått mot stormen. Takk til dere! Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Eneste måten å "renvaske" spillbar.no blir nok om det granskes fra tek.nos side, og da ville det vist seg om vi skal holde kjeft neste gang eller ei, men gratulerer med 1. premie, keungz! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 GamePlay.no hadde vært bedre...IMO. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det var synd at ikke konkurransen varte i et par dager til, evt 1 dag til! Da ville den beste "jukseren" ha vunnet! (Legg merke til "" i ordet jukse. Det betyr ikke at jeg anklager noen her i forumet eller han som foreslo navnet for å jukse. Jeg bare hinter om at "noe" har skjedd) Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er en kinkig situasjon dette her. Redaksjonen har vist null ydmykhet og kategorisert 95% av brukere som har stemt som "useriøse", i stedet for å ha ryggrad til å faktisk se at de ikke likte forslagene. Brukerne har ropet og skreket så mye de kunne om juks, korrupsjon og inkompetanse. Så hva blir konklusjonen? Ikke vet jeg! [plystrer "imagine"] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg