Gå til innhold

Konkurranse: Hva skal jeg hete?

Anbefalte innlegg

WWW.Kranglefanter.no

:p

Seriøst, hvorfor gidder vi å engasjere oss så veldig?

Det er jo faktisk ingenting vi kan gjøre, det har jo blitt bevist ved at de tviholder på den nåværende konkurranseformen.

Det er jo like greit at vi bare setter oss tilbake og ser hva resultatet blir, da vi faktisk ikke har makt til noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er nok ikke utakknemlige, men som Theo343 sier: Vi er nok mye mere misfornøyde.

Og det er veldig trist å se at GRÅDIGHETEN seirer i dette tilfellet.

Seriøst er det nok ingen som fortjener en slik premie denne gangen, og jeg synes dere like greit kunne bare bestemme et navn nå :)

Glem avstemminga, glem at det noen kan ble luftet ut.

Ta en sjefsavgjørelse og lykke til neste gang ;)

Lenke til kommentar

Mennesket er i bunn og grunn utstyrt med grådighet fra "Moder Natur". En såpass bra premie vil tiltrekke seg ulvene med en eneste gang. Når man så nærmest tilrettelegger for å kunne påvirke stemmeresultatet, for så ikke å ta de grep som trengs, så er det dårlig gjennomført fra TEK sin side. Edda/TEK/forumstyret eller hvem som har ansvaret for avstemmingen burde brukt 2minutter på kvalitetskontroll, spesielt etter innledende runde som var akkurat samme suppa. Det manglet ikke akkurat på tilbakemeldinger som påpekte svakhetene.

Jeg syntes dermed det er litt enkelt å legge skylda over på at brukerne er involvert. Dere setter tross alt premissene for graden av involvering, i dette tilfelle en avstemming som overhodet ikke fungerte teknisk sett.

Ideen var forøvrig god og jeg setter pris på tiltaket, men sett nå spaden i jorda og rydd opp. Det er ikke for sent.

Lenke til kommentar
Mennesket er i bunn og grunn utstyrt med grådighet fra "Moder Natur". En såpass bra premie vil tiltrekke seg ulvene med en eneste gang. Når man så nærmest tilrettelegger for å kunne påvirke stemmeresultatet, for så ikke å ta de grep som trengs, så er det dårlig gjennomført fra TEK sin side. Edda/TEK/forumstyret eller hvem som har ansvaret for avstemmingen burde brukt 2minutter på kvalitetskontroll, spesielt etter innledende runde som var akkurat samme suppa. Det manglet ikke akkurat på tilbakemeldinger som påpekte svakhetene.

Jeg syntes dermed det er litt enkelt å legge skylda over på at brukerne er involvert. Dere setter tross alt premissene for graden av involvering, i dette tilfelle en avstemming som overhodet ikke fungerte teknisk sett.

Ideen var forøvrig god og jeg setter pris på tiltaket, men sett nå spaden i jorda og rydd opp. Det er ikke for sent.

Jeg er helt enig, men på den andre siden er ikke det noen unnskyldning for å jukse i en slik konkurranse. Ingen av dem som jukser fortener den PC-en, men det er jo riktig som du sier at de burde prøvd å gjøre noe med det tidligere i konkurransen...

Men nå har jo allerede en moderator (unnskyld at jeg er for lat til å finne ut hvem det var) innrømmet at konkurransen gikk dårlig, at systemet ikke fungerte optimalt og at noe av vitsen med å ha avstemningen med IP og ikke med brukerne var at lesere fra et eller annet sted (som jeg heller ikke gidder lete etter) skulle kunne stemme uten å lage seg bruker, så det måtte vel bli sånn... :hm:

Edit: Det var neimen ikke lett å ikke engasjere seg her gitt... :p:hmm:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Man må tåle kritikk Dotten, mange av de som er misfornøyd med dette er hverken utaknemlige eller et hylekor. Men det var en interesant observasjon :hmm:

Er man så opptatt av brukerne som du forsøker å gi inntrykk av Dotten, så hadde man hørt på brukerne før man iverksatte konkuransen.

Det er greit nok å si at man er misfornøyd med formen, men folk har ikke nøyd seg med dette, for det første så stiller mange, det i mine øyne urimlige, kravet at konkurransen skal avsluttes, og begynne på nytt i en annen form. Det er uttalelser om at den som har foreslått spillbar er en drittsekk. Det er snakk om å boikotte siden, og at det med vilje er valgt dårlige alternativer. Mye av kritikken er i mine useriøs, eller framstilt på en useriøs måte.

AtW

Lenke til kommentar
Man må tåle kritikk Dotten, mange av de som er misfornøyd med dette er hverken utaknemlige eller et hylekor. Men det var en interesant observasjon :hmm:

Er man så opptatt av brukerne som du forsøker å gi inntrykk av Dotten, så hadde man hørt på brukerne før man iverksatte konkuransen.

Det er greit nok å si at man er misfornøyd med formen, men folk har ikke nøyd seg med dette, for det første så stiller mange, det i mine øyne urimlige, kravet at konkurransen skal avsluttes, og begynne på nytt i en annen form. Det er uttalelser om at den som har foreslått spillbar er en drittsekk. Det er snakk om å boikotte siden, og at det med vilje er valgt dårlige alternativer. Mye av kritikken er i mine useriøs, eller framstilt på en useriøs måte.

AtW

Sånn går det når ledelsen kommer med beskyldninger og oppgulp om de som klager, og da får man tilbake med samme mynt.

Usakligheter fører til flere usakligheter osv..

Leser du de siste svarene til Howard ser du at det langt fra er den ene siden som kommer med idiotiske påstander uten hold.

Lenke til kommentar

Og her, Han som foreslo spillbar er en drittsekk.

Men fra spøk til alvor, Synes det er synd at det blir juks i konkuranser med såpass bra premier. For meg hadde det vært det samme om jeg hadde vunnet eller ikke hvis mitt forslag var med siden jeg har grei nok bærbar fra før.

Men når det blir satt opp slike konkuranser så skulle de vært organisert på en annen måte :D

Lenke til kommentar

Hva er så galt med spillbar? Seriøst, det er et helt habilt navn. Samme med spillverket. Om noen har juksa så er det ikke noe vi kan gjøre med det.

Det jeg synes er tragisk er hvis de ikke bruker noe navn. Da viser tek-nettverket mangel på ryggrad, ikke la noen sutrende forumbrukere få dere til å trekke dere fra å velge navnet som vinner! Jeg mener, dere fikk inn 8000 forslag, det burde være nok. Og ikke søren om dere valgte ut forslag dere ikke ville bruke ...? ELler kanskje, siden det er en god del dårlige forslag.Rart at ingen hadde noe særlig mot spillverket før det begynte å gjøre det bra i konkurransen. Alltid litt pop å hate det som er populært-

Lenke til kommentar
Rart at ingen hadde noe særlig mot spillverket før det begynte å gjøre det bra i konkurransen. Alltid litt pop å hate det som er populært-

Se noen poster over så ser du jo hvorfor Spillverket har fått litt hard medfart her i dag.

Dårlig utført juks som er lett å oppdage er ikke heldig, selv om ansvarlige for navnet har bedyret sin uskyld.

Noen driver med juks på hans sine vegne uansett, derfor alle de negative kommentarene.

Lenke til kommentar

@Jakoozie

Først må jeg si meg enig. Jeg ser ingenting galt med spillbar.no som forslag eller vinner. Det at det er juks som gjør at det vinner får heller tek.no ta til vurdering.

Når det gjelder om tek bruker navnet eller ikke, så vil jeg ikke kalle det å ikke ha ryggrad. De sa ganske tidlig at det ikker er sikkert at vinner-forslaget blir brukt. Men uansett om det er tilfellet eller ikke, så ville vinneren få premien. - Jeg synes selv det er litt rart at de ikke velger en av de 20 fra over 8000 (eller 4000 hvis man fjerner ubrukelige forslag) som de selv har valgt. Men akkuratt når det gjelder spillbar, så kan jeg forstå det da BA bruker navnet.

Lenke til kommentar

Det fins diverse sider som tilater at man kopierer inn lenken sin for så at flere 1000 brukere klikker seg inn på den. for de som har googlet myminicity link exchange så vet de sikkert om det.

det som da skjer er at du går inn på 500sider eller noe sånt(alt går automatisk) og så får du spammet ned linken din av kanskje 1000 andre. alt for å øke stats på siden sin som her er å få flere votes.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Kritikk er flott det, her ser det ut som om kritikken summa sumarum handler om at Tek.no har hatt for mye tillit til sine lesere. Den kommer ironisk nok fra leserne. Det er litt som å hevde at datamaskinen er en dårlig ting grunnet virus. Viruset er der fordi datamaskinen er bygget på tillit og interaktivitet, det er en fattig liten pris å betale for all den utviklingen delaktigheten har medført. Det samme går for her. Om ikke annet, så er det jo symbolsk trist. Spesielt om juks forekommer (for ikke å snakke om hvordan folk reagerer til hele opplegget, det er smålig). Men juks er som virus, det vil forekomme om det skal åpnes for det interaktive. Og da gjelder det å holde tungen bent i munnen og vite hvor man skal skyte løs.

Med nærmere ettertanke så kanskje de ikke burde gitt noen premie, da det ville holdt grådigheten borte og overlatt kåringen til entusiastene som bryr seg uten å få dilldall i premie. Men da er det jo synd at entusiastene må betale prisen.

Og leserne blir hørt Theo343, de blir involvert. Ellers hadde vi aldri hatt denne diskusjonen. Men noen av dem ser ut til å misbruke dette, mens en god del andre av dem ber nettverket om å utvise litt mindre tillit og behandle leserne mer som potensielle juksemakere. Kanskje det er løsningen, men det er jo trist. Er det det du ønsker? Har du tenkt over hvilket signal det sender? Det er ikke bare kapitalister og pengehungrige tullinger som ødelegger for entusiasme, det er det like mye reaksjoner som kommer i denne tråden her som gjør. Det dreper motivasjonen. Folk i Oslo har lagt ned mye tid og arbeid, det er brukt mye resurser og ting kunne sikkert blitt gjort bedre. Men de skal ha litt av en motivasjon for å orke det i fremtiden, når de leser reaksjonene her (de konstruktive innspillene er selvfølgelig ikke medregnet). Det kan umulig være noe gøy. Og da sier jeg gjerne ifra, folk bør nå kunne utvise litt takknemlighet og ikke bedrive slakt fordi noen av leserne misbruker muligheten leserne har fått. Om ikke annet så er det noe å reflektere over. Jeg finner ordet utakknemlighet særdeles passende (dette gjelder selvfølgelig ikke alle, på langt nær) Enkelte mener vel det er huseierens feil om han blir ranet hvis han ikke låser døren?

Så må jeg påpeke at jeg ikke har noe med denne konkurransen å gjøre. Jeg refererer til hvor mye vanskeligere det blir for oss å få brukerne mer involvert i forumet om det er slik man skal ivareta ansvaret.

Beklager, jeg kan gjerne registrere kritikk men det betyr ikke jeg sier meg enig i den. For de som har jobbet med dette her så håper jeg de ignorerer mye av den kritikken som har kommet. Og det gjør jeg fordi jeg tenker på brukerne. Dette er nettopp hva Zittrain advarer mot (i essens), folk bør gjerne lese hans verk. :)

Det mest ironiske med det hele er jo at denne saken nå brukes som et forsøk på å insinuere om at man ikke bryr seg om leserne. Slikt virker ikke akkurat særlig gjennomtenkt. Eller hva? Fortsett slik og man vil fort oppleve at alle entusiastene i nettverket blir jaget vekk av leserne, mens de pengehungrige sitter igjen. Det må være mulig å moderere seg litt når man ordlegger seg og prøve å finne essensen i hva det er man ønsker å kritisere. :)

Lenke til kommentar

@ Dotten

Det er jo klart at det er mye følelser i omløp, da det er snakk om en særdeles bra premie.

Jeg er forsåvidt enig i at grådigheten har gått over styr i denne tråden, men det legitimerer ikke måten dere har taklet situasjonen på.

Forøvrig burde folk ta til ettertanke at forumet er et privelegium, ikke en rettighet!

Det står ikke i retningslinjene at folk har krav på flotte premier. Se på det som en sjelden bonus. Om det har forekommet juks eller ikke, hva så?

Det er ingenting noen kan gjøre med det nå. Greit, de kan velge å la være å bruke navnet, men brukeren har krav på premien siden han har vunnet under forutsetningene i konkurransen.

Jeg må påpeke at dere kunne taklet situasjonen svært mye bedre.

Å betegne alle forslag som ikke ble brukt som "useriøse" er helt bak mål og svært respektløst ovenfor de som brukte mye tid på sine forslag (som gjerne var kreative og gode).

Uansett, håper alle har lært sin lekse.

Sett på ennio morricone og la rulleteksten legge sitt mørke over denne krangelen.

Så kan vi kanskje fokusere på det som er svært bra med dette nettverket?

Lenke til kommentar

Først, flott at du tar deg tid til et godt og fyldig svar :)

Kritikk er flott det, her ser det ut som om kritikken summa sumarum handler om at Tek.no har hatt for mye tillit til sine lesere. Den kommer ironisk nok fra leserne. Det er litt som å hevde at datamaskinen er en dårlig ting grunnet virus. Viruset er der fordi datamaskinen er bygget på tillit og interaktivitet, det er en fattig liten pris å betale for all den utviklingen delaktigheten har medført. Det samme går for her. Om ikke annet, så er det jo symbolsk trist. Spesielt om juks forekommer (for ikke å snakke om hvordan folk reagerer til hele opplegget, det er smålig). Men juks er som virus, det vil forekomme om det skal åpnes for det interaktive. Og da gjelder det å holde tungen bent i munnen og vite hvor man skal skyte løs.
Det er riktig Dotten. Men det er da virkelig forskjell på tillitt og tildels total naivitet? Brukere er klar over at det er virus der ute derfor forsøker de å beskytte seg med antivirus. På samme måte legger man ikke opp til en konkuranse med store pengepremier og sier "vi stoler 100% på at ingen lar seg styre av begjæret".

På den annen side er det rimelig skittent å trekke hele brukermassen i grøfta for å ikke skulle være tillitt verdig bare fordi de forsøker å påpeke denne litt uvettige naiviteten. Vi ønsket jo alle at avstemningen skulle bli en god opplevelse for alle tilhengerne.

Med nærmere ettertanke så kanskje de ikke burde gitt noen premie, da det ville holdt grådigheten borte og overlatt kåringen til entusiastene som bryr seg uten å få dilldall i premie. Men da er det jo synd at entusiastene må betale prisen.
Slik konkuransen ble gjennomført ja. Med noen få enkle kvalitetssikringer hadde det ikke vært noe i veien med å ha dyre premier. Her var det premien og den enkle muligheten for juks som drev forslagene, ikke navnet siden skal stå med.

Og leserne blir hørt Theo343, de blir involvert. Ellers hadde vi aldri hatt denne diskusjonen. Men noen av dem ser ut til å misbruke dette, mens en god del andre av dem ber nettverket om å utvise litt mindre tillit og behandle leserne mer som potensielle juksemakere. Kanskje det er løsningen, men det er jo trist. Er det det du ønsker?
Igjen mener jeg det er totalt feil av deg å trekke likhetstrekk mellom det at man ønsket en sikrere konkuranseform og det at brukerne ikke er verdig noen som helst tillitt. Du trekker det helt ut av proporsjoner.

Har du tenkt over hvilket signal det sender? Det er ikke bare kapitalister og pengehungrige tullinger som ødelegger for entusiasme, det er det like mye reaksjoner som kommer i denne tråden her som gjør. Det dreper motivasjonen. Folk i Oslo har lagt ned mye tid og arbeid, det er brukt mye resurser og ting kunne sikkert blitt gjort bedre. Men de skal ha litt av en motivasjon for å orke det i fremtiden, når de leser reaksjonene her (de konstruktive innspillene er selvfølgelig ikke medregnet). Det kan umulig være noe gøy. Og da sier jeg gjerne ifra, folk bør nå kunne utvise litt takknemlighet og ikke bedrive slakt fordi noen av leserne misbruker muligheten leserne har fått. Om ikke annet så er det noe å reflektere over. Jeg finner ordet utakknemlighet særdeles passende (dette gjelder selvfølgelig ikke alle, på langt nær).
Entusiasme og pågangsmot er viktige faktorer i å bygge noe nytt, det er man selvfølgelig klar over. Her skal man bygge en tjeneste som i hovedsak har sitt levebrød i fornøyde leser og brukere. Men det viktigste faktumet er at man hele tiden jobber mot en brukermasse. Når en brukermasse reagerer på noe de mener ikke var helt bra, med en styrke som det har blitt vist her og i noen andre tifeller, så bør redaksjonen ta det innover seg og i noen tilfeller også vise brukerne at "ja dette forstår vi og av respekt for dere vil vi kvalitetssikre dette". Når brukere i slike situasjoner ikke blir hørt og servert tildels bortforklaringer og "neste gang" prat så vokser misnøyen og uroen i tråden sprer seg. Har man med folk og brukermasse å gjøre så må man kanskje lære seg hva som er taktisk og ikke taktisk, dere kan ikke bare forvente at brukerne skal oppføre seg som hjernevaskede elitesoldater.

Brukerne føler et medansvar og merkverdig nok kanskje, identifiserer seg litt med i hvordan ting blir gjenomført og i sine favorittfora. Det skaper følelsesmessige reaksjoner når man har med mennesker å gjøre. Respekter brukerne, lytt til dem, lær av dem og vis at dere er i stand til å "snu i tide" og begå taktiske beslutninger som øker populariteten istedet for å kjøre den nedover.

Enkelte mener vel det er huseierens feil om han blir ranet hvis han ikke låser døren?
Direkte usaklig.

Så må jeg påpeke at jeg ikke har noe med denne konkurransen å gjøre. Jeg refererer til hvor mye vanskeligere det blir for oss å få brukerne mer involvert i forumet om det er slik man skal ivareta ansvaret.
Jeg er helt enig i at denne kritikken også må få en stopp, og at brukerne får legge dette bak seg, se fremover og inspirere de som jobber med dette til videre innsats. Det er jo dette vi alle ønsker, en ny frisk start for spillsiden til tek.no med godt pågangsmot fra de involverte.

Beklager, jeg kan gjerne registrere kritikk men det betyr ikke jeg sier meg enig i den. For de som har jobbet med dette her så håper jeg de ignorerer mye av den kritikken som har kommet. Og det gjør jeg fordi jeg tenker på brukerne. Dette er nettopp hva Zittrain advarer mot (i essens), folk bør gjerne lese hans verk. :)
Det er en tid for alt. Kritikken var rettmessig, man lyttet ikke til den i den grad man kanskje burde ha gjort, men den tiden er forbi så nå får man heller gå videre. Man skal være litt forsiktig med å involvere og la brukerne føle at det er del av en viktig beslutning, om mye av dette var bestemt på forhånd. Som eks. konkuranseformen som ble annonsert i papirmagasiner osv i forkant ( blitt sagt her ). Mitt inntrykk blir da at brukerne her tildels har vært i skyggen av hva som egentlig foregikk rundt navneskiftet, og det gir blandede signaler og skapte kanskje unødvendige reaksjoner fordi det var mange uklarheter rundt dette.

Det mest ironiske med det hele er jo at denne saken nå brukes som et forsøk på å insinuere om at man ikke bryr seg om leserne. Slikt virker ikke akkurat særlig gjennomtenkt. Eller hva? Fortsett slik og man vil fort oppleve at alle entusiastene i nettverket blir jaget vekk av leserne, mens de pengehungrige sitter igjen. Det må være mulig å moderere seg litt når man ordlegger seg og prøve å finne essensen i hva det er man ønsker å kritisere. :)
Mange vektlegger nok hva de sier, både i sterk og svak form. Jeg tror forumet har godt av sterke meninger også, der det er på sin plass. Jeg tror ikke man insinuerer i så sterk grad som du sier her, heller at man påpekter og stiller spørsmål til det man observerer.

Forøvrig er jeg enig i at, dette nok var en litt uheldig start, men det er tross alt kun en navnekonkurranse og dette tror jeg nok både entusiaster i redaksjonen og blant brukerne raskt legger bak seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...