Gå til innhold

Konkurranse: Hva skal jeg hete?

Anbefalte innlegg

Men dersom det er benyttet f.eks. en tinyurl adresse, vil ikke det være mulig å se at brukeren kommer fra tinyurl sine nettsider? For brukeren sendes jo via tinyurl, gjør de ikke?

Så dersom det er mange stemmegivere som kommer fra tinyurl eller en lignende tjeneste så tyder jo det på at det er brukt en maskering av adressen. Det er jo bare å se på statistikk over hvor stemmegiveren kommer fra.

Ørjan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom spillverket.no skal diskvalifiseres for juks, bør spillbar.no også diskvalifiseres. Denne konkurransen har gått helt av skaftet.

Jeg synes de bør annullere hele dritten og sette opp en ny poll på en skikkelig måte slik at juks ikke kan forekomme. De kan beholde de 20 'beste' forslagene, bare kjøre en ny runde på disse.

Lenke til kommentar
Dersom spillverket.no skal diskvalifiseres for juks, bør spillbar.no også diskvalifiseres. Denne konkurransen har gått helt av skaftet.

Fordi det leder bør det diskvalifiseres? Så klart kan det være juks innblandet, men hva med å komme med noen beviser istedet for å slenge slike teite kommentarer rundt om seg? Spillbar er etter min mening det beste forslaget, så jeg er ikke overrasket over at det leder såpass stort.

Jeg lurer forøvrig på om goldkarma ble litt nervøs...

Mens jeg lurer på hvorfor du er så oppspilt på dette? Om goldkarma er personen bak spillbar.no eller ikke har ingen stor betydning, bare en unnskyldning for din del.

Men dersom det er benyttet f.eks. en tinyurl adresse, vil ikke det være mulig å se at brukeren kommer fra tinyurl sine nettsider? For brukeren sendes jo via tinyurl, gjør de ikke?

Ikke nødvendigvis, man kan skru av referer i nettleseren.

Lenke til kommentar

Fordi det leder bør det diskvalifiseres? Så klart kan det være juks innblandet, men hva med å komme med noen beviser istedet for å slenge slike teite kommentarer rundt om seg? Spillbar er etter min mening det beste forslaget, så jeg er ikke overrasket over at det leder såpass stort.

Jeg lurer forøvrig på om goldkarma ble litt nervøs...

Mens jeg lurer på hvorfor du er så oppspilt på dette? Om goldkarma er personen bak spillbar.no eller ikke har ingen stor betydning, bare en unnskyldning for din del.

Hvordan i all verden forventer du at VI, som brukere skal bevise noe slikt? Tror neppe det er fritt frem å logge oss inn på tek.no nettverket eller skrive ut all info fra en eller annen bredbåndsleverandør for å faktisk bevise noe slikt. Det er nok opp til tek.no, om de gidder, så vi kan bruke sunn FORNUFT og spekulere litt ;)

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden forventer du at VI, som brukere skal bevise noe slikt? Tror neppe det er fritt frem å logge oss inn på tek.no nettverket eller skrive ut all info fra en eller annen bredbåndsleverandør for å faktisk bevise noe slikt. Det er nok opp til tek.no, om de gidder, så vi kan bruke sunn FORNUFT og spekulere litt ;)

Spekulering, ja.

Sunn fornuft, nja. Som jeg skrev synes jeg spillbar.no er såpass mye bedre at jeg ikke er overrasket over antallet stemmer.

Jeg sier ikke at det er hevet over all tvil at det ikke er juks innblandet, men jeg synes det er dårlig gjort av folk her å drive med synsing og drittslenging uten å ha noe som faktisk taler for det.

Lenke til kommentar

Jo, men det er jo ikke noe den som legger ut tinyurl adressen kan styre. Hva er sannsynligheten for at de som trykker på adressen vil ha gjort det? Liten vil jag anta.

Lenke til kommentar

Dette er vel klassisk "Gamer" holdning. Vinner ikke de selv, beskylder dem for juks. Klarer de ikke å bevise juks, syttrer dem over feil...så nå klager all på at listen er dårlig osv...

Litt morsomt å se på egentlig.

Jeg har kommet på noen passende navn:

- Gamebabies.no

- Spillhagen.no

- WhiningGamers.no

- JegTraffDeg!NeiDetGjordeDuIkke!.no

- GamersBlamingEachother.no

- KidsActingToughBehindKeyboards.no

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke fordi det leder, men fordi det åpenbart er jukset frem. SÅ jævla genialt er ikke dette navnet.

Selv om du åpenbart har blitt blindet av din egen subjektive mening håper jeg du klarer å se at det er en liiiten mulighet for at det er noe muffens her? Jeg har dessverre ikke andre bevis enn min egen sunne fornuft. De fleste har en slik, sikkert du også.

Lenke til kommentar

Det er da ingen "Gamer" holdning å stille åpenbare spørsmål til hvordan dette er gjennomført og ønske at det ble gjort på en annen måte. Dog er det nok flere fraksjoner av de som klager på hvordan dette er gjort.

- De som reagerer på den tekniske gjennomføringen som gjør det altfor enkelt å jukse.

- De som mener den burde vært gjennomført i sin nåværende form uten premier for å hindre motivasjon til juks.

- De som heller ønsket en forum poll for de trofaste leserne til nettverket.

- De som syter over at deres forslag ikke kom på listen

- De som syter over at de selv ikke vinner en PC

- De som er her for å lage bråk for tek.no pga. situasjonen med gamer.no

- Samt litt troll, som alltid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fatter ikke at folk pirker ved det at vi maser... ENDA... Det ble sagt ifra ved første poll at dette må ENDRES slik at vi får en fair konkurranse, men det skjedde jo ikke. Hvordan kan vi da stole på at et middels navn skal være så sinnsykt mye mer populært enn de andre gode forslagene (sier ikke at alle er gode, men det er faktisk noen som duger godt...)? Uansett, gratulerer den som sendte spillbar.no med ny pc ;-) Håper da på et sånt konge tastatur istedenfor :p

Lenke til kommentar

Ikke fordi det leder, men fordi det åpenbart er jukset frem. SÅ jævla genialt er ikke dette navnet.

Selv om du åpenbart har blitt blindet av din egen subjektive mening håper jeg du klarer å se at det er en liiiten mulighet for at det er noe muffens her? Jeg har dessverre ikke andre bevis enn min egen sunne fornuft. De fleste har en slik, sikkert du også.

Det er ikke åpenbart bare fordi du ikke liker forslaget.

Jeg tror du åpenbart har blitt blindet av din egen subjektive mening. ;)

Måtte bare. Men du trenger ikke være frekk mot meg bare fordi vi er uenige.

Lenke til kommentar

Det er ikke åpenbart bare fordi du ikke liker forslaget.

Jeg tror du åpenbart har blitt blindet av din egen subjektive mening. ;)

Måtte bare. Men du trenger ikke være frekk mot meg bare fordi vi er uenige.

Det er ikke fordi jeg ikke liker forslaget, det er på grunn av de stadige stemmerushene vi har sett i denne konkurransen. Når den fra et øyeblikk til et annet plutselig har fått hundrevis av stemmer, mens andre forslag nesten ikke har rørt seg, er det noe som ikke rimer. Akkurat som med spillverket.no (som jeg støtter, men fortsatt er i stand til å se at det er noe muffens med).

Lenke til kommentar
Neste gang kan premien være en dorullnisse. Virker som disse flotte premiene bringer frem det verste i folk. Til tross for at også undertegnede har ment at konkurranse var dårlig formulert.

Må nesten si meg enig i dette. Hvorfor bruke penger på brukerne når folk begynner å opptre så tåpelig?

Det er trist, for jeg er ideelt sett en stor pådriver for mer premiering av våre brukere. Men om grådigheten er det som tar overhånd, både med (mulig) juks og et evinnelig hylekor av utakknemlighet, så vet jeg ikke om det er verdt det.

Utakknemligheten overfor de som har jobbet med dette her er til å ta og føle på. Ting kunne sikkert blitt gjort bedre rent teknisk, men ved å lese endel kommentarer og ved å overvære adferden til enkelte innser jeg med ett at jobben med å prøve å få økt premiering og involvering av brukerne med et ble vanskeligere. Dette gjør det ikke lettere å få en holdning hvor brukerne skal involveres mer, det blir bare til et påskudd for mer proprietær tankegang. Er det virkelig hva brukerne/leserne ønsker? Det er i hvert fall hva en god del brukere provoserer frem er jeg redd.

Sith har tatt over, kan vel bare håpe på at jedien vender tilbake :)

Lenke til kommentar

Man må tåle kritikk Dotten, mange av de som er misfornøyd med dette er hverken utaknemlige eller et hylekor. Men det var en interesant observasjon :hmm:

Er man så opptatt av brukerne som du forsøker å gi inntrykk av Dotten, så hadde man hørt på brukerne før man iverksatte konkuransen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...