FullColor Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jammen !!!!!!! Ingen som har foreslått Gameware.no !!! da foreslår jeg det nå ! Få med mitt forslag da ! Var ikke dette ett bra forslag da synes dere? jeg synes det nesten var en selvfølge jeg Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Ja! Jeg også reagerte på det med "neste gang". Det er en altfor slapp holdning! Det er da ikke mye jobb å sette opp et annet system? Dere hadde jo flere dager på dere... Det er vil et greit forslag, med unntak av at det er en enkel ripoff av hardware.no.. Endret 11. februar 2009 av madsc90 Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Er nok veeeldig lenge til det kommer noe av såpass stor betydning, så syns virkelig dere bør snu før det er for sent og la forumfolket stemme for å unngå juks. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nå har jeg gitt opp å be bekjente stemme på meg. Jeg ser at det er tafatt å ta igjen spillbar. Jeg er meget skuffet over tek.no, som faktisk fullfører denne konkurransen på denne måten. Dersom jeg har forstått prinsippet bak proxy riktig, har jeg ingen tvil om at en betydelig andel av stemmene til spillbar kommer fra en og samme person. Synd at dere lokker med så god premie, for så å gi den bort til den som er flinkest til å stemme på segselv. Det er for dårlig mot brukerne deres at dere gjør en så giddalaus jobb med stemmesikringen. Dere har jo erfaringer med fungerende metoder! Ikke bra! EDIT: For ikke å snakke om opphavsmannen til spillbar: synd at du ødelegger førsteintrykket til tek.no sin nye spillside! Misunnelig, anyone? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg er dritmisunnelig! Som jeg allerede har antydet tidligere i tråden sikler jeg etter den PCen. Hadde det ikke vært for at jeg ikke har råd, hadde jeg allerede kjøpt den. Den 7 år gamle laptopen som jeg har brukt, mistet jeg nettopp, og min stasjonære er 6 1/2 år gammel, og skriker etter utbytting. Dessuten skal jeg starte på studier til høsten, og trenger noe å ta med meg til skolearbeid og spilling på hybelen. Lenke til kommentar
goldkarma Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 altså, må en "vinner" være en jukser? er helt fantastisk å lese innleggene til folk som slenger beskyldninger i alle retninger. OM vedkommede bruker proxy, så er det ingen problemer for konkuransearrangørene å sjekke dette. har de er smart nok system vil nok IP loggføres. har de IP vil det ikke være noe problem å sjekke om disse er en proxy. kan ganske enkelt scanne for eksempel port 1080 på IP og se hva som skjer... uansett, jeg stemte Spillbar.no av to grunner. originalt og for å vise at enkelte stemmer legitimt. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) altså, må en "vinner" være en jukser?er helt fantastisk å lese innleggene til folk som slenger beskyldninger i alle retninger. OM vedkommede bruker proxy, så er det ingen problemer for konkuransearrangørene å sjekke dette. har de er smart nok system vil nok IP loggføres. har de IP vil det ikke være noe problem å sjekke om disse er en proxy. kan ganske enkelt scanne for eksempel port 1080 på IP og se hva som skjer... uansett, jeg stemte Spillbar.no av to grunner. originalt og for å vise at enkelte stemmer legitimt. de må jo sjekke flere 1000 iper da, tviler på at de gidder det. det er ganske åpenbart at det er blitt brukt proxy her. Dessuten så virker det som om de er fornøyd med spillbar når de lar det fortsette. ganske synd egentlig men det er jo de som må slite med navnet videre. Google "web proxies" så får dere se hvor lett det er å få ekstra stemmer. Endret 11. februar 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Fjernet: Oppfordring til juks Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 altså, må en "vinner" være en jukser?er helt fantastisk å lese innleggene til folk som slenger beskyldninger i alle retninger. OM vedkommede bruker proxy, så er det ingen problemer for konkuransearrangørene å sjekke dette. har de er smart nok system vil nok IP loggføres. har de IP vil det ikke være noe problem å sjekke om disse er en proxy. kan ganske enkelt scanne for eksempel port 1080 på IP og se hva som skjer... uansett, jeg stemte Spillbar.no av to grunner. originalt og for å vise at enkelte stemmer legitimt. Med det stemmesystemet som blir brukt nå "må" "vinneren" jukse, ja... Det er iallefall alt annet enn rettferdig... Lenke til kommentar
goldkarma Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) de må jo sjekke flere 1000 iper da, tviler på at de gidder det. det er ganske åpenbart at det er blitt brukt proxy her. 1000 iper var vel å ta litt hardt i. dessuten skal det bare gjøres litt scripting for å automatisere en scanning... er man smart nok til å bruke proxy til å stemme på seg selv, er man nok smart nok til å stemme på seg selv i en moderat mengde. kanskje sørge for å lede med en 10-20 stemmer. å stemme på seg selv slik at man leder med flere hundre stemmer er jo å skyte seg selv i leggen. og så åpenbart er det ikke. er ikke uvanlig at noe får flere stemmer enn andre. er slik voting fungerer Endret 11. februar 2009 av goldkarma Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nordmenn kan stemme fra utlandet, det har ingen hensikt å sjekke IP. Poenget er at avstemningen ikke skal være IP relatert, vi lever da i 2009. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det jo tydelig at han har skutt seg selv i leggen da. men han får vell PCen får det. Lenke til kommentar
goldkarma Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nordmenn kan stemme fra utlandet, det har ingen hensikt å sjekke IP. det er helt korrekt. å bare sjekke IP er lite hensiktsmessig. men ettersom det er mange mistanker om proxies her inne, så var poenget mitt at det lett kan avsløres med portscanning av registrerte IPs Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 de må jo sjekke flere 1000 iper da, tviler på at de gidder det. det er ganske åpenbart at det er blitt brukt proxy her. 1000 iper var vel å ta litt hardt i. er man smart nok til å bruke proxy til å stemme på seg selv, er man nok smart nok til å stemme på seg selv i en moderat mengde. kanskje sørge for å lede med en 10-20 stemmer. å stemme på seg selv slik at man leder med flere hundre stemmer er jo å skyte seg selv i leggen. og så åpenbart er det ikke. er ikke uvanlig at noe får flere stemmer enn andre. er slik voting fungerer 1000 IPer er da absolutt ikke å ta i, da det var godt over 1000 stemmer det første døgnet, hvilket impliserer godt over 1000 IPer. Hvordan i all verden får du det å lede med mye til å være dumt!? Dersom man leder med litt, kan motstanderen på et hvilket som helst tidspunkt bruke samme metode og dra ifra... Da er seieren langt ifra sikker. Det å lede med så masse er hele nøkkelen til ny laptop! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Det jo tydelig at han har skutt seg selv i leggen da. men han får vell PCen får det. Og siktet til deg, ja. Jeg må jo nesten drive diskusjon på samme nivå.^^ Endret 11. februar 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
goldkarma Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 håpløs diskusjon i grunn etter som alt bare er spekulasjoner. alt i alt er det opp til arrangørene å avgjøre vinneren, og sjekke etter fusk. uuuuuansett... poenget mitt var bare å framheve at proxy-fusking lett kan oppdages. lykke til uansett hvem som vinner den laptopen. jeg personlig avskyr laptops, så her finner man ikke et spor av misunnelighet Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) En annen ulempe er at 100 vis av mennesker som sitter bak samme brannmur ikke får vært med på avstemningen. Har noen i bedriften stemt før dem blir de nektet med "du har allerede stemt". Huff. Dette blir litt som å foreta et demokratisk partivalg hvor det er åpenbare muligheter for juks. Det er i grunn ikke et gyldig valg. Endret 11. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 håpløs diskusjon i grunn etter som alt bare er spekulasjoner. alt i alt er det opp til arrangørene å avgjøre vinneren, og sjekke etter fusk.uuuuuansett... poenget mitt var bare å framheve at proxy-fusking lett kan oppdages. lykke til uansett hvem som vinner den laptopen. jeg personlig avskyr laptops, så her finner man ikke et spor av misunnelighet Du registrerte deg idag og har bare svart i denne tråden... Matsemann: Fortsett med of topic. forumet er glade i slikt. Til Tek; Brenn PCen og legg ut video på youtube. så blir alle fornøyd. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Det er ikke verre enn å lage en gratis fake URL med webhop/redirect, hos en eller annen dynamisk dns tilbyder til avstemningslinken, som også ille nok var synlig. Deretter spammer du denne URLen over alt i IRC kanaler på hundrevis av IRC nettverk med tusenvis av mennesker i hundrevis av kanaler(det blir noen mennesker?), Facebook, Blink, Nettby, Sol Chat, andre forum osv osv. Folk vil tro de skal se på tilbud på http://priceoffers.webshop.net men egentlig går de rett til forslaget du vil stemme på og avgir en stemme for deg. Selv om URLen cloakes og ikke avslører hvor du er. I tillegg kan man benytte URL Hijacking oppå dette igjen som sikkert mange kan nok om her. Dette er nok en av metodene juksemakeren på toppen har brukt og gjort klart siden før avstemningen begynte. De mest lettlurte vil også gå rett inn på en ukamuflert link rett til avstemningen og mange vil sikkert tom. klikke på en tinyurl. Men dette kan 12 åringer.. våkn opp. Å sensurer "oppfordring til juks" er her bare tull. Dette er opplagt. Endret 11. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg