Janti Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei Jeg har en Belkin-ruter, og bruker i utgangspunktet fire apparatet på ruteren: 1 Hoved-PC 2 Bærbar PC 3 SqueezeBox 4 Mobil med WiFi (SE W960i) Når jeg bruker 1-3 på nettverket, har jeg sjelden problemer. Men når jeg har brukt 4, kommer ikke 2 på nett neste gang jeg prøver. Mystisk! Selvsagt prøver jeg funksjonen Reparer, men det løser seg ikke. Jeg får også beskjed om at nettverket fungerer som det skal. Det kommer en rask beskjed om noe med DNS når jeg prøver å komme på nett med 2. Kan det være begrensninger på ruteren, hos leverandøren e.l.? Hvordan kan det ev. løses? Jeg har Internett-abonnement gjennom Get, og har mobil gjennom One Call. Jan PS: Tidligere gikk det fint å bruke alle fire apparatene uten problemer, men den gang kunne jeg ikke streame gjennom mobilen. Lenke til kommentar
Janti Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Hei Jeg har en Belkin-ruter, og bruker i utgangspunktet fire apparatet på ruteren: 1 Hoved-PC 2 Bærbar PC 3 SqueezeBox 4 Mobil med WiFi (SE W960i) Når jeg bruker 1-3 på nettverket, har jeg sjelden problemer. Men når jeg har brukt 4, kommer ikke 2 på nett neste gang jeg prøver. Mystisk! Selvsagt prøver jeg funksjonen Reparer, men det løser seg ikke. Jeg får også beskjed om at nettverket fungerer som det skal. Det kommer en rask beskjed om noe med DNS når jeg prøver å komme på nett med 2. Kan det være begrensninger på ruteren, hos leverandøren e.l.? Hvordan kan det ev. løses? Jeg har Internett-abonnement gjennom Get, og har mobil gjennom One Call. Jan PS: Tidligere gikk det fint å bruke alle fire apparatene uten problemer, men den gang kunne jeg ikke streame gjennom mobilen. Må legge til at det også er slik at når jeg har fått 2 (den bærbare) til å virke på nettet igjen, så virker ikke lenger 4 (mobilen) på nettet. Bare tre enheter virker altså samtidig. Jan Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er du sikker på at du har en router? Det kan jo virke som du har en switch og ikke nok ipadresser ledig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå