Gå til innhold

[Løst]Outlook og overføring av adressebok

Anbefalte innlegg

Hjelper en kollega med å sette opp en ny PC (med XP), men møtte på et lite problem med å overføre adresseboken fra den gamle. Mailprogrammet som brukes er Outlook. Jeg får en merkelig feilmelding når jeg prøver å eksportere adresseboken til en hvilken som helst filformat. Må ha Windows-CD, og den jeg har virker tydligvis ikke. Har sett i filstrukturen for å prøve å finne en fil med selve adresselisten, men finner ingenting der.

Så mine spørsmål er:

1. Finnes det en fil jeg kan flytte over fra ene PCen til andre for å få over alle personene i adresseboken?

2. Finnes det et eksternt program jeg kan bruke for å hente ut Outlook-adressebok og legge det inn igjen i en annen PC?

Har prøvd litt, men finner ingen løsning. Skal opp igjen dit i morgen, så vil gjerne ha noen innspill. Tar med en annen Windows-CD for å se om det hjelper, men i værste fall blir det manuell flytting av alle innleggene i adresseboken, og det vil jeg helst unngå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adressene i Outlook ligger lagret i pst-filen som inneholder alle Outlook-elementer. Pst-filen ligger som standard her:

C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook

Ta en kopi av denne filen, åpne den fra Outlook (Fil -> Åpne -> Datafil for Outlook) og kopier kontaktene til den nye kontakter-mappen.

Lenke til kommentar
Adressene i Outlook ligger lagret i pst-filen som inneholder alle Outlook-elementer. Pst-filen ligger som standard her:

C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook

Ta en kopi av denne filen, åpne den fra Outlook (Fil -> Åpne -> Datafil for Outlook) og kopier kontaktene til den nye kontakter-mappen.

det forutsetter at man har laget en PST fil, for det er ikke standard, jeg finner ingen pst fil der. pst blir jo uansett brukt som arkiverings mapper.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å starte eksport av Adresseboken, så får jeg kun opp at MS Outlook ikke kan starte ønsket oversetter, og at jeg må putte i riktig Office-CD for at dette skal virke. Min Office-CD virker ikke, og jeg får ikke eksportert fil. Noen måte å installere disse direkte eller omgå denne?

Lagres adresseliste i .pst? Ser ut som jeg kan eksportere til .pst fortsatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...