koozie Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Problemer med harddisk etter formatering av windows disk. Hei jeg har 3 hd'er 2x250gb og 1x500gb Jeg har nå formatert en av 250gb diskene (der jeg hadde vista) og installert windows 7. Når jeg nå har startet opp og går innpå datamaskinen vil ikke 500gb diksne "loade". så jeg trykker på den og får beskjeden "You need to format the disk in drive E: before you can use it. Do you want to format it?" Har en del ting å tang som jeg gjerne ville ha fra denne disken og lurte på om noen hadde noen tips om hvordan jeg kan få ut informasjonen fra denne disken.... eller om det er jeg som eventuelt har gjort noe feil... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Du bør sjekke hva som står i Diskbehandling. Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
koozie Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Du bør sjekke hva som står i Diskbehandling.Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Ok, kjørte programmet og her kommer filene: MBRlist.txt BPB2list.txt Takk for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Fullt kaos. MBR er overskrevet med rester av bootsektor, og bootsektor er overskrevet av filer. Et heller uvanlig syn. Tør ikke gjette på hva som har gått galt. Det er vel ikke noe håp om å gjenopprette partisjonen. Du får prøve Recuva eller GetDataBack og se om du kan hente ut noen filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå