Gå til innhold

HP bærbar bruker lang innloggingstid - WinXP

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Compaq 6530b som bruker opptil 90sek fra jeg har tastet brukernavnet og passordet og trykket Enter, til jeg er inne på Skrivebordet. Er det noen innstillinger el. jeg kan sjekke siden den bruker så sykt lang tid på å logge inn?

Et annet spørsmål er om noen har vært borti problemet der HP-logoen vises (rett etter man har skrudd på maskinen) og så står bare maskinen med logoen på skjermen for +/- 1min før den går videre og loader windows. Dette er vel ikke som det skal være...at det tar opptil 1min før windows begynner å lastes inn i det hele tatt?

Håper det er noen med HP-maskiner der ute :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at den står med logoen på skjermen i 1 minutts tid er nok pga boot-sequence. Anbefaler deg til å gå inn i bios og endre boot slik at den prøver å boote fra harddisk før den prøver seg på cd-rom/floppy. Slå av booting fra nettverk (pxe) og "boot from other devices" om dette står som valg.

Laptopper pleier å bli levert med rimelig mye jalla programvare. Noe som blant annet knekker boot-tiden er Norton Systemworks. Denne programpakken kan du i grunn fjerne, for så å legge inn gratis Avira Antivir og bruke windows sin egen firewall.

Du kan også prøve deg på programmet Decrapifier, som har i oppgave å luke vekk alt ekstra som bærbarprodusenten prakker på operativsystemet. Du kan laste det ned her:

http://www.pcdecrapifier.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...