kheide Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kjøp av en Xbox 360 er nært forestående, og jeg har hele tiden tenkt å gå for en pro med harddisk. Ser i avisa i dag at det er et godt tilbud på en Arcade (Åpningstilbud 899 kr på ny Expert-butikk i Trondheim i morgen) Syntes tilbudet så så bra ut at jeg vurderer å benytte meg av det og kjøpe en Arcade. Trenger en harddisk for å spille spill? Det må jo gå an å lagre saves da, men det går vel på internminnet? Så lenge en bare bruker harddisken til å lagre spill/musikk/filmer etc. klarer jeg meg fint uten. Eller er det andre ting en må tenke på? HDMI-kabel er det vel bare å kjøpe utenom... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Du trenger ikke harddisk nei, med i arcade får du 128mb minnekort som du kan lagre savegames på. HDMI kable må kjøpes utenom ja. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Om ikke jeg husker feil må du ha hardisk for å kunne lagre. I allefall for å laste ned ting o.l. Trodde grunnen til at det het arcade var fordi i gamle arcade spill maskiner så kunne man jo ikke save. Men da kan du ikke instalere spill da, så da må du kanskje regne med at Xboxen bråker ganske godt. Endret 4. februar 2009 av Perrern Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kjøp arcade du også benytter du deg av tilbudet som det står om i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&hl=tilbud Lenke til kommentar
kheide Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Kjøp arcade du også benytter du deg av tilbudet som det står om i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&hl=tilbud Holykrist, Hvordan går du frem for å skaffe harddisken? Stemmer det at du bare kan spille i HD på en pro, men ikke på Arcade? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Forskjellen på en PRO og ARCADE er kun tilbehøret. Selve maskinen er helt identisk uansett hvilken versjon du kjøper. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jævlig digg å slippe alt støyet!! Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kjøp arcade du også benytter du deg av tilbudet som det står om i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&hl=tilbud Holykrist, Hvordan går du frem for å skaffe harddisken? Stemmer det at du bare kan spille i HD på en pro, men ikke på Arcade? Du må ha arcaden først for du må ha serienr og et nummer til...alt står forklart når du trykker på linken der...koster 150 kroner tror jeg... Spille HD går på alle..Er HDMI på alle 360'er. Lenke til kommentar
kheide Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Kjøp arcade du også benytter du deg av tilbudet som det står om i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&hl=tilbud Holykrist, Hvordan går du frem for å skaffe harddisken? Stemmer det at du bare kan spille i HD på en pro, men ikke på Arcade? Du må ha arcaden først for du må ha serienr og et nummer til...alt står forklart når du trykker på linken der...koster 150 kroner tror jeg... Spille HD går på alle..Er HDMI på alle 360'er. Mulig det er jeg som er blind, men jeg ser bare at det står 120 GB for $149,99 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Tilbuedet er nok over. Lenke til kommentar
kheide Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Tilbuedet er nok over. Det ser sånn ut ja. Men konklusjonen er at det ikke er nødvendig med harddisk for å spille spill? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ja, du trenger kun en minnebrikke (følger med arcade) for å lagre savegames på. Lenke til kommentar
Mjelcus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 En ting du kan gjøre er å skru opp en billig xboxharddisk som du finner på nettet. For det ligger nemlig en helt vanlig pc hardisk inni xboxhardisken. Vist du legger inn en pc hardisk med 120 gb lagringsplass, og så legger du inn software'n til en 'ekte' xboxhardisk, sparer du lett noen kroner. Legger med en video som viser hvordan man skrur opp harddisken: http://www.youtube.com/watch?v=F6qV3EiuaHI Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Dette gjelder spesifikke disker. En eller annen WD i BEVS serien er det vel. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Dersom du kjøper harddisk, kan du legge spela over på den og slippe alt støyet. Men du må fortsatt bruke CD'en når du speler, men du slipper å få hodepine Endret 5. februar 2009 av mutu Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg syns det er veldig kjekt å kunne laste ned ting jeg vil ha fra Xbox live, da. Er VELDIG mange bra remakes av retrospill og andre ting der, som ofte er en hel CD å laste ned, altså 6-700MB eller rundt 50-60MB. Castlevania-Symphony of the Night f.eks, et av de mest fantastiske plattform/RPG spillene noensinne, som var PS1 eksklusivt før. Er også masse gamle Xbox classics man kan laste ned, som det første Ninja Gaiden. Og for ikke å snakke om Street Fighter 2 Turbo HD Remix. Men hvis du KUN skal putte inn CD'r og lagre savegames trenger du aldri noen HD. Endret 5. februar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg vil absoolutt anbefale deg å legge pengene i hdd. Hvis du faktisk får arcaden for 899 ville jeg prøvd å skaffet meg en harddiske i tillegg. Jeg kjøpte arcade selv, men måtte kjapt skaffe meg hdd. De 128 mb har ikke plass til mer en et arcade spill uansett (av de nye kule, Braid, Castle Crash). Dessuten er det gull med et headset, og det er også kjipt å kjøpe etterpå. Tilbudet om 60 gb, 3 mdn live og headset til 99$ er gull, se om du klare skaffe det et sted om du kjøper arcaden fra expert. Lenke til kommentar
kheide Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg vil absoolutt anbefale deg å legge pengene i hdd. Hvis du faktisk får arcaden for 899 ville jeg prøvd å skaffet meg en harddiske i tillegg. Jeg kjøpte arcade selv, men måtte kjapt skaffe meg hdd. De 128 mb har ikke plass til mer en et arcade spill uansett (av de nye kule, Braid, Castle Crash). Dessuten er det gull med et headset, og det er også kjipt å kjøpe etterpå. Tilbudet om 60 gb, 3 mdn live og headset til 99$ er gull, se om du klare skaffe det et sted om du kjøper arcaden fra expert. HolyKrist har linket til dette tilbudet over, så det fins:) Som du sier så er det for lite om du bare kan lagre saves fra ett spill om gangen på minnekortet, så jeg er i ferd med å bli overbevist om at harddisk er tingen... Lenke til kommentar
kheide Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg syns det er veldig kjekt å kunne laste ned ting jeg vil ha fra Xbox live, da. Er VELDIG mange bra remakes av retrospill og andre ting der, som ofte er en hel CD å laste ned, altså 6-700MB eller rundt 50-60MB. Castlevania-Symphony of the Night f.eks, et av de mest fantastiske plattform/RPG spillene noensinne, som var PS1 eksklusivt før. Er også masse gamle Xbox classics man kan laste ned, som det første Ninja Gaiden. Og for ikke å snakke om Street Fighter 2 Turbo HD Remix. Men hvis du KUN skal putte inn CD'r og lagre savegames trenger du aldri noen HD. Jeg tror faktisk det er noen spill som krever HDD. Noen nevner Burnout Revenge og Football Manager. Vet ikke om det gjelder flere. Uansett er det kjedelig å kjøpe et spill for så å finne ut at du ikke kan spille det fordi du ikke har harddisk... Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 For å få brukt xboxen slik som den er ment å brukes, må du ha HDD. Så kjøp deg heller det. Du burde ha 60 gb da 20 kun har plass til ca et spill installert seff pluss noen demoer og arcade stuff. Det jeg mente med tilbudet er at det ser ut som det er fra amerikanske sider, så hvis du klarer skaffe det i norge er det game on! Men sjekk det før du kjøper arcaden. Hvis du IKKE får tak i det, så kjøp heller 60 gb versjonen hos expert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå